Oletko hyvä jossakin ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletko erinomainen, mutta et saa tilaisuutta näyttää sitä ?

Jos olet hyvä ihmisten johtamisessa, organisoinnissa, tekniikassa, logistiikassa tms. niin mene Afrikkaan, etsi pieni kylä, ja pane kehitysapurahat tuulemaan.

Takaisin tullessasi voit CV:ssä esitellä kyläsi tason nousua verrattuna naapurikyliin. Tuloksilla pääset helposti esim myymälän päälliköksi, vaikka ei olisi mitään koulutusta. Näyttö on tärkeämpi. Ja jos sitä ei voi Suomessa osoittaa, niin ulkomailla sitten.

1-2 vuotta menee nopeasti, jos ihmisellä on missio. Erittäin nopeasti, koska ihmettelemistä ja työtä on paljon.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Minä olen hyvä organisoimaan asioita. Kenelle pitäisi ilmoittautua että saisin jonkin Afrikkalaisen kylän haltuuni.

Reiska
Seuraa 
Viestejä5100
Liittynyt6.5.2007

Että pitäis olla jossain vielä hyväkin.. Olen hyvä sietämään muita ihmisiä ja tulempa toimeenki melkein kaikkien kanssa.. Voisko sitä opettaa afrikkalaisille?

Per se

Vierailija
Pahkula
Minä olen hyvä organisoimaan asioita. Kenelle pitäisi ilmoittautua että saisin jonkin Afrikkalaisen kylän haltuuni.

Pitää etsiä omia kykyjä vastaavan kokoinen kylä. Esim muutama kymmen taloa nyt aluksi, tai max tuhat.

Apua kyllä löytyy, onhan siellä laukannut tuhannet suomalaiset, ja tunnen itsekin pari, joilla ei ollut mitään koulutusta.

Perillä ollessasi voit lähettää viestejä ongelmistä vaikka meille, niin kaivamme vastaukset wikipediasta ja omista pätemisen ja auttamisen nälkäisistä aivoistamme.

Opeta lapsille vaikka frisbeen heittoa ja aikuisille hygienian merkitystä. Ei siihen mitään koulutusta tarvita.

Vierailija

Tyttöystävä on juuri nyt Senegalissa vapaaehtoistyössä muutaman kuukauden ja siellä on huutava pula ihmisistä, joilla on organisointikykyä ja tietoa talouselämästä ja rahankäytöstä. Myös tietokoneita tarvittaisiin paljon lisää, koska ihmisten yleissivistys on varsin kehno. Netistähän sitä tietoa saisi (tosin lähdekriittisyyden opettaminen olisi erittäin tärkeää).

Voi olla, että lähden sinne jossain vaiheessa jos saan aikaiseksi kerrata ranskaa tarpeeksi. Te ette minusta silti eroon pääsisi, sielläkin on nykyään laajakaistat.

Vierailija

Luulen että Tuc:n nuori (tai nuorehko, en tunne Tuc:n mieltymyksiä) nainen ei pääse osoittamaan kykyjään maassa, jossa on 95% muslimeja ja joka on siirtymässä Sharia-lain käyttöön.

Olisi kyllä syytä, esim keskimääräinen elinikä maassa on vain 55.

Senegalissa on 650,000 nettiliittymää (2006, CIA world fact book) ja asukkaita 11 miljoonaa. Varmaan ihan kohtuu nopea verkko:

general assessment: good system
domestic: above-average urban system; microwave radio relay, coaxial cable and fiber-optic cable in trunk system
international: country code - 221; 4 submarine cables; satellite earth station - 1 Intelsat (Atlantic Ocean)

Vierailija

Senegalissa naiset saavat äänensä kuuluviin varsin hyvin, kun ottaa huomioon, että kyseessä on muslimimaa. Naiset opettavat lapsia ja heitä kunnioitetaan. Heitä ei verhota huntuihin. Suurin rajoittava tekijä on se, että kulttuurissa nuoret naiset tekevät kotityöt kun iltaisin miehet luuhaavat kadulla polttamassa tupakkaa ja juomassa teetä.

Senegal on länsimaistumassa kovaa vauhtia, rikkaiden kakarat ovat kuulemma aivan kuin jenkkiteinejä tuubitoppeineen ja yökerhoineen (samaa huttua kuin täälläkin nuorten baareissa musiikkina, siis jotain Shakiraa ja Britneytä).

Nettiliittymä on tosiaan varsin nopea, esim. skypellä videopuhelut onnistuvat ihan hyvin. Sähkökatkot ja nettikatkot tosin voivat kestää tuntikaupalla eikä niitä ole edes harvoin. Ja tietokoneiden määrä on onneton, yksi tietokone kymmenellä suomalaisella yhteiskäytössä!

Tyttöystäväni täyttää tässä kuussa 25 ja hän pääsee kyllä lapsia opettaessa osoittamaan kykynsä. Lapset arvostavat miehiä ja naisia yhtä lailla.

Vierailija

Olen lahjakas nukkuja. Antakaa pari minuuttia niin nukahdan vaikka seisaalleni (sekin on nähty). Olen myös hyvä editoimaan, sillä keskittymiskykyni on hyvä. Näistä avuista tuskin on hyötyä kehitysmaille tai kellekään muullekaan kuin itselleni.

Vierailija
lapatossu
Olen lahjakas nukkuja. Antakaa pari minuuttia niin nukahdan vaikka seisaalleni (sekin on nähty). Olen myös hyvä editoimaan, sillä keskittymiskykyni on hyvä. Näistä avuista tuskin on hyötyä kehitysmaille tai kellekään muullekaan kuin itselleni.

Editoimaan vai meditoimaan ?

Vierailija

Kai sitä nyt jossain hyvä.

Jos ei muuten niin ainakin ketut tykkäis, jos jään raatona mettään. Hiukan vanhahtavaa, mutta hyvin mausteilla ja oluella , konjakilla ymv. marinoitua lihaa.

Vierailija

Jonottamaan Soneran asiakaspalveluun rutinalla liikkumista kiusaavan HF:n kanssa. Aika on suhteellista... Hetki vielä ole hyvä... räks räks Hetki vielä ole hyvä... räks, räks Hetki vielä ole hyvä... Hetki vielä ole hyvä... Hetki vielä ole hyvä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat