Googlen hakukoneessa pahasti vikaa?

Seuraa 
Viestejä7266
Liittynyt17.3.2005

Olen useasti huomannut, että oma nimimerkkini ja kirjoitukseni ilmestyvät melkein välittömästi Googlen haun etusivulle. Yleensä on ollut 4-6 löytöä semmoisista foorumeista, minne olen jotain kirjoittanut.

Miksi nyt haussa "salai" toisena oli Kielipompassin nimimerkkini, vaikka en ole yhtään viestiä sinne koskaan kirjoittanut?

Tarkistaako Google jollain syvällisellä logiikalla, että olen taas testannut suomen kielen oikolukua ketjussa: Mozilla.fii - Suomen kielen oikoluku: LINKKI

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Kommentit (12)

Vierailija
salai
Voisiko vika olla sinun itsekeskeisyydessäsi? Vai miksi ihmeessä etsit itseäsi hakukoneella?

Vitsi vitsinä. Vittuilen takaisin, kun en joskus taannon jaksanut reagoida letkautuksiisi.

Löydät siksi osumia palstoilta, joihin et ole kirjoittanut, koska nimimerkkisi on yleismaalilmallinen ja jotkut botit saattavat käyttää sitä. Muuta nimimerkkisi joksikin tarpeeksi persoonalliseksi, niin ei tule turhia osumia Googlella.

salai
Seuraa 
Viestejä7266
Liittynyt17.3.2005
ilesoft
salai
Voisiko vika olla sinun itsekeskeisyydessäsi? Vai miksi ihmeessä etsit itseäsi hakukoneella?

Vitsi vitsinä. Vittuilen takaisin, kun en joskus taannon jaksanut reagoida letkautuksiisi.

Löydät siksi osumia palstoilta, joihin et ole kirjoittanut, koska nimimerkkisi on yleismaalilmallinen ja jotkut botit saattavat käyttää sitä. Muuta nimimerkkisi joksikin tarpeeksi persoonalliseksi, niin ei tule turhia osumia Googlella.

Vittuila saa, jos ymmärtää kysymyksiä, jotka olivat mm.:

Miksi Google näyttää linkin minun Kielikellon foorumin nimimerkkini toisena italintakielisen Salai linkin jälkeen? Kerroin myös, että Google viittaa nimenomaan minun kirjoittamiini viesteihin, eikä muihin.

Usein katson kirjoituksiani jälkeenpäinkin, kuten Taata Sillanpää sanoi aikoinaan "Hyvinpä minä tuon kirjoitin".

PS: En ottanut aikaisempaa keskusteluamme pahaksi. Keskustelu on aina raakaa, mutta rehellistä.

EDIT: Virheitä, oikoluku ei ole päällä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
ilesoft
salai

Vittuila saa, jos ymmärtää kysymyksiä, jotka olivat mm.:

Miksi Google näyttää linkin minun Kielikellon foorumin nimimerkkiini toisena italitakielisen Salai linkin jälkeen? Kerroin myös, että Google viittaa nimenomaan minun kirjoittamiini viesteihin, eikä muihin.

Usein katson kirjoituksiani jälkeenpäinkin, kuten Taata Sillanpää sanoi aikoinaan "Hyvinpä minä tuon kirjoitin".

PS. En ottanut aikaisempaa keskusteluamme pahaksi. Keskustelu on aina raakaa, mutta rehellistä.

Kuittaukseni oli johonkin vanhaan juttuun koskien eri äänitaajuuksien absorboitumista. En silloin jaskanut vastata tyhmään kommentiin, joten kuittaan nyt tässä.

Muisti on kuin norsulla. Rajoittunut, mutta pitkä.

Mutta miksikö nimimerkkisi tuo tuon italiankielisen Wikipediasivun? Johtuu Googlen systeemistä rankata hakutulokset. Se jolla on eniten linkkejä, sijoittuu ylimmäksi. Myöskin kansallisuudella on vaikutusta, eli saat erilaisia hakutuloksia, jos kokeilet sörssiä esim. google.com:in kautta. Ihmiset ovat siis paljon kiinnostuneempia Da Vincin kaverista, kuin sinun kirjoituksistasi Tiede.fi-palstalla.

Kun minä katson kirjoituksiani taaksepäin, häpeän niitä. Noinko väärässä / kännissä silloin olin. Siksi en murehdikaan menneitä, tai tulevia.

EDIT: virheitä. Näpiksen vika, ei käyttäjän.

salai
Seuraa 
Viestejä7266
Liittynyt17.3.2005
ilesoft
...
Mutta miksikö nimimerkkisi tuo tuon italiankielisen Wikipediasivun? Johtuu Googlen systeemistä rankata hakutulokset. Se jolla on eniten linkkejä, sijoittuu ylimmäksi. Myöskin kansallisuudella on vaikutusta, eli saat erilaisia hakutuloksia, jos kokeilet sörssiä esim. google.com:in kautta. Ihmiset ovat siis paljon kiinnostuneempia Da Vincin kaverista, kuin sinun kirjoituksistasi Tiede.fi-palstalla.
...
Etkö todella ymmärtänyt otsikkoa tai lukenut kysymystä?

"Miksi nyt haussa "salai" toisena oli Kielipompassin nimimerkkini, vaikka en ole yhtään viestiä sinne koskaan kirjoittanut? "
-
En ole koskaan kirjoittanut tuolle foorumille yhtään viestiä ja silti oli nimimerkkini sinne toisena ja siksi hämmästelin Googlen hakutulosta.

Otsikkona kysymyksessäni taisi olla "Googlen hakukoneessa pahasti vikaa?"

Et kai vastannut tuohon kysymykseen..

Vierailija
salai
ilesoft
...
...
Etkö todella ymmärtänyt otsikkoa tai lukenut kysymystä?

"Miksi nyt haussa "salai" toisena oli Kielipompassin nimimerkkini, vaikka en ole yhtään viestiä sinne koskaan kirjoittanut? "
-
En ole koskaan kirjoittanut tuolle foorumille yhtään viestiä ja silti oli nimimerkkini sinne toisena ja siksi hämmästelin Googlen hakutulosta.

Otsikkona kysymyksessäni taisi olla "Googlen hakukoneessa pahasti vikaa?"

Et kai vastannut tuohon kysymykseen..

Mielestäni vastasin. Toistan nyt vielä jos se meni ohi:

Google rankkaa hakutulokset sen perusteella, kuinka paljon kyseistä sivua on linkattu eteenpäin. Kielikompassin sivua ehkä sitten linkitetään paljon, tai sitten he ovat "sponsoroineet" Googlea.

Miksi linkkasit tuon Wikipedia sivun?

H
Seuraa 
Viestejä2622
Liittynyt16.3.2005

Sinänsä mielenkiintoinen juttu. Kokeilin paria muutakin Kielikompassin jäsentä: tetamake ja ricamp. Molemmat tulevat ensimmäisinä Googlen haussa.

Ainoa mitä tulee mieleen, että Kielikompassin jäsenet ovat päätyneet verkkoon, jonkun spämmääjän listoille ja päässeet monesti lähettäjäksi.

salai
Seuraa 
Viestejä7266
Liittynyt17.3.2005
ilesoft
Sen takia, että se tuli ensimmäisenä hakutuloksena Googlesta ja minun käyttämätön Kielikompassin nikkini toisena. Se oli ihmettelyni aihe (pitääkö taivuttaa lisää rautalankaa?).
H
Sinänsä mielenkiintoinen juttu. Kokeilin paria muutakin Kielikompassin jäsentä: tetamake ja ricamp. Molemmat tulevat ensimmäisinä Googlen haussa.

Ainoa mitä tulee mieleen, että Kielikompassin jäsenet ovat päätyneet verkkoon, jonkun spämmääjän listoille ja päässeet monesti lähettäjäksi.

Mutta mitä hyötyä tuollaisesta olisi kellekään? Miksi kukaan nostaisi esim. minun tai muiden nimimerkkejä ylös liittyen nimenomaan Kielikompassiin - vaikka sen jäsenlista olisikin varastettu?

Vierailija
salai
ilesoft
Sen takia, että se tuli ensimmäisenä hakutuloksena Googlesta ja minun käyttämätön Kielikompassin nikkini toisena. Se oli ihmettelyni aihe (pitääkö taivuttaa lisää rautalankaa?).
Senkun taivutat. Et tunnu ymmärtävän mitä minä kirjoitin.

Mitä google:n hakukonetta käytät? Mikä on siis osoite: google.fi, google.com, google.ch...?

Minä saan hakusanalla "salai" ensimmäiseksi hakutulokseksi sen kielikompassin sivun. Wikipedian sivu on toisena. Googlen pagerankista johtuen hakutuloksien ensimmäisinä ovat sivut, joita on linkitetty eniten eteenpäin. Myös sivun kieli vaikuttaa hakutuloksiin. Kokeile vaikka jonkun proxyn läpi eri kielisiä googlen sivuja. Kolmanneksi rahalla on aina vaikutusta asiaan.

Eli en näe Googlen hakutuloksissa mitään vikaa.

H
Seuraa 
Viestejä2622
Liittynyt16.3.2005
salai
Miksi kukaan nostaisi esim. minun tai muiden nimimerkkejä ylös liittyen nimenomaan Kielikompassiin - vaikka sen jäsenlista olisikin varastettu?

Ei siitä kenellekään mitään hyötyä olekaan.

Salai ja muut Kielikompassin nikit ovat harvinaisia sanoja Suomessa. Jos niitä on levitetty verkossa vaikka jonkun spämmääjän toimesta, niin Googlen haku on nähnyt ja tilastoinut ne. Harvinaisen sanan nostaminen kärkeen ei varmaan hirveän montaa hittiä vaadi.

salai
Seuraa 
Viestejä7266
Liittynyt17.3.2005
ilesoft
Mitä google:n hakukonetta käytät? Mikä on siis osoite: google.fi, google.com, google.ch...?

Minä saan hakusanalla "salai" ensimmäiseksi hakutulokseksi sen kielikompassin sivun. Wikipedian sivu on toisena. Googlen pagerankista johtuen hakutuloksien ensimmäisinä ovat sivut, joita on linkitetty eniten eteenpäin. Myös sivun kieli vaikuttaa hakutuloksiin. Kokeile vaikka jonkun proxyn läpi eri kielisiä googlen sivuja. Kolmanneksi rahalla on aina vaikutusta asiaan.

Eli en näe Googlen hakutuloksissa mitään vikaa.

Ei nyt kinata loputtomiin tästä aiheesta.

Minusta on kuitenkin omituista, että hakutuloksena (google.fi) ensimmäisenä on nimenomaan profiilini sellaiselle foorumille, minne en ole ikinä kirjoittanut mitään.

Ei minulla ole mitään sitä vastaan, että normaalisti 10 joukossa on 4-6 oikeita tuloksia. Pyrin (yleensä aina) kirjoittamaan asiaa ja vastaan huudoistani.Usein löydän yhdellä hakusanalla kirjoittamani neuvon jollekin foorumille.

Tuossa nykyisessä hakutuloksessa ei kuitenkaan ole mitään järkeä, mikä oli alkuperäinen ihmettelyni aihe ja mitä et tunnu haluavan ymmärtää.

LISÄYS: Kunnioitan tietysti Googlen tehokkuutta nimenomaan tieteellisenä hakukoneena 2007-10-15 14:23

Uusimmat

Suosituimmat