Miksi niin moni allekirjoitus on englanniksi.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itselläni ei ole vaikeuksia ymmärtää englannin kieltä, enkä usko kenelläkään muullakaan olevan. Mietin vain, miksi niin moni allekirjoitus on englanniksi. Eikö Suomi ole riittävän vakuuttava kieli vai mistä johtuu tarve ulkomaisen kielen käyttöön. Eikä tämä ole ainoa paikka missä olen huomannut vastaavan asian, vaikka kaikki keskustelijat olisivat suomenkielisiä. Ihan uteliaisuuttani kyselen.

Sivut

Kommentit (21)

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
2000728202
Itselläni ei ole vaikeuksia ymmärtää englannin kieltä, enkä usko kenelläkään muullakaan olevan. Mietin vain, miksi niin moni allekirjoitus on englanniksi. Eikö Suomi ole riittävän vakuuttava kieli vai mistä johtuu tarve ulkomaisen kielen käyttöön. Eikä tämä ole ainoa paikka missä olen huomannut vastaavan asian, vaikka kaikki keskustelijat olisivat suomenkielisiä. Ihan uteliaisuuttani kyselen.

Ne yrittävät olla koviksia kun he kirjoittavat englantia, mutta todellisuudessa ne ovat vain pieniä nassikoita.

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija
2000728202

Ehkä ovat kopioineet englanin kielisen teksin jostakin ja laittaneet sen allekirjoituksekseen. Minulla on toisinaan ruotsin kielisiä allekirjoituksia. Jotta eipä siinä sen kummempaa taida olla.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
Ayla
2000728202

Ehkä ovat kopioineet englanin kielisen teksin jostakin ja laittaneet sen allekirjoituksekseen. Minulla on toisinaan ruotsin kielisiä allekirjoituksia. Jotta eipä siinä sen kummempaa taida olla.

KOVIS!

Olen fiksu ja älykäs!

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

"The Truth Is Out There"

Ne pohuu kaikki englantia kuitenkin. Urantia-kirja, Mormonien kirja ovat kirjoitettuja englanniksi. Jumalan ja "niitten" äidinkieli on englanti.

Yrptän osata saksaakin. jos ei muita insinööreitä ole paikalla pyytässä anteeksi:
Osaan kyllä
"Entschuldigen sie mich her doktor, kann ich ihre schweinehund essen, bitte?"

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Ranska on kyllä (kai) galaktäärinen diplomaattimongerrus. Sammakot suussa puhuminen lienee yleinen tapa.

OnTopic: Pyydän aikaisemman viestini kirjoitusvirheitä anteeksi. Olin silloin kovasti humalassa [In English: Very drunk] - ja kohta taas, ehkä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Oma allekirjoitukseni on englanniksi siksi, että tämä lausahdus oli alunperinkin englanniksi. En halunnut lähteä sitä suomentamaan.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Allekirjoitus on viallinainen. Pitäisi olla mahdollisuus liittää senhetkinen signeeraus nimenomaan siihen viestiin.

Muutenhan vastaajan viestit muuttuvat usein käsittämättömiksi. Näin käy mm. koska Vastaaja_s24fi on muuttanut viestiään ja allekirjoitustaan siinä välissä.

Tämä siis vain esimerkkimä, koska ei muut niitä muuta.

Vierailija

Jos haluaa silloin tällöin viesteihinsä jonkun erikoisen allekirjoituksen, senhän voi kirjoittaa viestinsä loppusanoiksi.

Esimerkiksi voi alkaa näin :
Loppusanoiksi allekirjoitus : Se joka.......

Mutta voi silti pitää profiilissaan vakituisen allekirjoituksensa.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

Siksi, että joku väärinymmärretty nero voisi sitten avata kyseisestä aiheesta tällaisen mielenkiintoisen keskustelun.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
Ayla
Jos haluaa silloin tällöin viesteihinsä jonkun erikoisen allekirjoituksen, senhän voi kirjoittaa viestinsä loppusanoiksi.

Esimerkiksi voi alkaa näin :
Loppusanoiksi allekirjoitus : Se joka.......

Mutta voi silti pitää profiilissaan vakituisen allekirjoituksensa.

Ehdotan aloitukseksi "Oli synkkä ja myrskyinen yö...".

Vierailija
Ayla

Tuota olen joskus käyttänytkin. Se voisi olla esimerkiksi tällainen:

Jos allekirjoituksen tulisi jollain tavoin liittyä tekstiin, tai tukea tekstiä,
keskustelun aiheet olisivat aika vähäisiä. Tai allekirjoituksia ei olisi.[/size:m4xbyemt]

Vierailija
Vastaaja_s24fi
Ayla

Tuota olen joskus käyttänytkin.

Niin pitäisi tehdä aina, jos haluaa korostaa jotain sanomaansa erikoiseti jotenkin. Kuten sanoin, tavallinen allekirjoitus jää silloin aina mukaan, mutta sen erikoisen allekirjoituksen voi kirjoittaa kirjoituksensa päätteeksi.

Cargo
Seuraa 
Viestejä979
Liittynyt27.8.2007

Isänmaallisena miehenä suosin toki Suomalaista tekstiä allekirjoituksessa.

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat