Testasin rukoilua

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Testasin rukoilua, niin ei toiminut. Ihme huuhaata. Kirjasin tuloksen paperille ja odotin rukoilun toimimista noin 3 viikkoa. Ei tapahtunut mitään.

Osasinkin vähän jo ennakoida asiaa, että ei toimikkaan. Olin täysin oikeassa.

Sivut

Kommentit (103)

Vierailija

Miten loogista.

Miksi sitten tuhlaat aikaasi? Ja mikäli olet ateisti tai agnostikko, ei sinun edes kannata rukoilla, sillä Jumala ei sinua kuule, koska et häneen usko. (Tai toisin päin, eli et kuule Jumalaa, koska et tähän usko.)

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007
tiäremiäs
Ahteri
Ei helvetti.

Mitä hyötyä rukoilusta on, jos et usko saavuttavasi sillä mitään?

Eipä oo, siksi testasin.

Ei sita koskaan tieda. Tuossa n. vuosi sitten keskustelin sahkopostitse amerikkalaisen hihhuliradioasema TruthRadio:n omistajan kanssa (http://www.truthradio.com). Verkkosivullaan han/he ilmoittivat rukoilevansa kuorossa Hovindin puolesta, jotta han vapautuisi noista ilkeista syytteista hanta vastaan. Kerroin hanelle rukoilevani yksin sen puolesta, etta Hovind paatyy pitkaksi ajaksi lukemaan tiilenpaita.

No, linnaanhan tuo kriminaali joutui...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Minulla on jo pitkään ollut sama iltarukous jolla aina päiväni lopetan. Rukouksen muoto hieman vaihtelee, mutta aina se alkaa näillä sanoilla!

Levolle laske Luojani, armias ole suojani.
Jos sijaltain en nousisi, taivaaseen ota tykösi.

Tämä iltarukous, jonka jo lapsena opin on seurannut seurannut minua koko elämäni ajan tähän päivään asti ja myös tästä eteenpäin. Olen laskenut tämän rukouksen turvin pääni uneen lukuisia kertoja.

Jotenkin se aina rauhoittaa ja saan siitä voimaa nousta seuraavana päivänä ylös päivän askareisiin kiittämään Herraa!

Lapsena oppimani rukous toimii aivan samalla tavalla vielä nytkin kun päiväni käyvät jo elämän iltaan.

smarko
Seuraa 
Viestejä465
Liittynyt14.12.2005

Jumalalle tulee niin nykyään niin paljon faxeja, emaileja ja muuta materiaalia, että saadakseen hänet vastaanottavaiseksi juuri omalla kohdallaan, tarvitsee kansalainen itselleen personal trainerin. Personal trainer opastaa kuinka Jumalaa lähestytään siten, ettei rukoilija tai muuten huomiota kaipaava jäisi huomaamatta.

Vierailija
tiäremiäs
Testasin rukoilua, niin ei toiminut. Ihme huuhaata. Kirjasin tuloksen paperille ja odotin rukoilun toimimista noin 3 viikkoa. Ei tapahtunut mitään.

Mitään(!) ei tapahtunut? Eihän tuo ole mahdollista. Aina jotain tapahtuu.

No, mualimalla ovat tätäkin tutkineet. Rukoilivat yhdelle potilasporukalle (A) niin, että potilaat tiesivät heidän puolestaan rukoiltavan, toiselle ryhmälle (B) rukoiltiin tietämättä ja kolmas ryhmä (C) sai pärjätä ilman rukoilua.

B ja C -ryhmien kohdalla sairaalamenestys oli samanlainen, mutta A-ryhmä pärjäsi huonommin. Syyksi arveltiin rukoilun aiheuttamaa stressiä, huolta omasta tilasta.

Mutta kyllä rukoilut ym- poppamenot voivat kuolemanpelkoon tepsiä, terminaalihoitoa, halvempaa kuin morfiini nääs ja aina saatavilla...

Vierailija
tiäremiäs

Kun rukoilette, nin älkää tyhjiä hokeko.
Jumalaa tietää jo tarpeenne ennen kuin rukoilettekaan.

Sinä siis rukoilit sitä varten, että osasit odottaa, ettei Jumala vastaa?
Mutta Jumala tietää Sinunkin syvemmät kaipauksesi, joten tuo viimeinen lauseesi oli juuri se, johon Jumala vastasi --olematta vastaamatta (koska tosiasiassa et halunnut muuta kuin todistaa, miten erinomainen olet), jotta syvällinen tutkimuksesi rukoilun voimasta sai aidon näytteen.

Vierailija

Pitäisikö rukouksessa soveltaa kotimyynnistä olevaa lakia, vaiko postimyynnin vastaavaa?

Kuitenkin rukouksen funktio taitaa monella olla itsekäs...

Vierailija
tiäremiäs

Se on nyt sitten todistettu että järki ei kasva rukoilemalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat