Nopeita nettiyhteyksiä

Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Minkäslaisia nettiyhteysnopeuksia palstalaisilta löytyy?

http://www.taloussanomat.fi/oma-talous/ ... 727871/322

Keskimääräinen vastaanoton latausvauhti on 13,7 megatavua sekunnissa, nopein yhteys on Japanissa, 93 megatavua ja Ranskassa 44 megatavua.

Olenkos nyt parimegaisella liittymälläni jäänyt vallan kehityksestä jälkeen, kun keskiverto suomalaisellakin on 13,7 MB/s eli huikeat yli 100 Mbit/s nettiyhteydet. Onko joku käynyt kaivamassa salaa Suomen täyteen valokuitua?

Jaappanisssa vasta ihmeverkot onkin, kun keskiverto surffarilla on 93 MB/s eli 744 Mbit/s. Lähes gigasia yhteyksiä siis.

Sivut

Kommentit (105)

Vierailija

Eipä kai keskivertosuomipoijjaalla sitä 13 megasta ole? Keskiarvo artikkelissa tais olla koko maailman ka?
Itse tunnen yhden ihmisen kenellä on 24 meganen ja lopuilla 8-1 meganen. Suomessa mm. Oulun seudulla taitaa olla yleistä nuo kovemman nopeudet OPOY:n avulla, mutta en jaksa uskoa keskiarvonopeuksien nousevan niiden mukana 13 megaan. Ja jos nousee niin perkele minulle myös nopeampi ku 2 meganen!!

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
thuga101
Eipä kai keskivertosuomipoijjaalla sitä 13 megasta ole? Keskiarvo artikkelissa tais olla koko maailman ka?
Itse tunnen yhden ihmisen kenellä on 24 meganen ja lopuilla 8-1 meganen. Suomessa mm. Oulun seudulla taitaa olla yleistä nuo kovemman nopeudet OPOY:n avulla, mutta en jaksa uskoa keskiarvonopeuksien nousevan niiden mukana 13 megaan. Ja jos nousee niin perkele minulle myös nopeampi ku 2 meganen!!

Tuo 13,7 megatavua on tarkalleen 109,6 Mbit/s! Verkkokortiksikaan ei riitä siten satameganen, vaan keskivertokansalaisella tulee olla giganen sisäverkkokin.

Vierailija
Volitans

Olenkos nyt parimegaisella liittymälläni jäänyt vallan kehityksestä jälkeen, kun keskiverto suomalaisellakin on 13,7 MB/s eli huikeat yli 100 Mbit/s nettiyhteydet. Onko joku käynyt kaivamassa salaa Suomen täyteen valokuitua?

Tuohon 13 megaa sekunnissa juttuun en kyllä usko. Tuo artikkeli nyt oli muutenkin numeroiden suhteen melkoista sillisalaattia. Otsikossa hehkutetaan:

taloussanomat
Suomessa surfataan maailman halvimmalla laajakaistalla

Heti perään todetaan sitten seuraavaa:

taloussanomat
Talouden yhteistyö- ja kehitysjärjestö OECD:n mukaan Suomessa maksetaan noin 0,40 dollaria megatavusekunnista.

Kaikkein halvin käyttömaksutavu on Japanissa, 0,13 dollaria megatavusta sekunnissa.

Eli miten niin halvimmalla?

Luulen, että tuossa on toimittaja ollut hieman "väsynyt" ja on mennyt tekniset termit (bitit, tavut, megat ja gigat, etc) ja varmaan myös alkuperäinen tietolähdekin sekaisin.

Niin, joo. Kysyit yhteyksien nopeuksia. Itselläni on käytössä nelimeganen yhteys ja ihan mainiosti riittää ainakin minun käytössä.

Vierailija

Itselläni on Elisan 2 Mbit/s -liittymä, jossa upload-kaista on puolimegainen. Hintaa taitaa olla noin 35 euroa kuussa. Jos joku tietää Uudeltamaalta huomattavasti paremman vaihtoehdon suunnilleen samaan hintaan, niin vinkkejä otetaan vastaan.

Vierailija
Olen
Itselläni on Elisan 2 Mbit/s -liittymä, jossa upload-kaista on puolimegainen. Hintaa taitaa olla noin 35 euroa kuussa. Jos joku tietää Uudeltamaalta huomattavasti paremman vaihtoehdon suunnilleen samaan hintaan, niin vinkkejä otetaan vastaan.

http://nebulazone.fi/hinnat.php

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä13828
Liittynyt27.11.2006
Volitans
Minkäslaisia nettiyhteysnopeuksia palstalaisilta löytyy?

http://www.taloussanomat.fi/oma-talous/ ... 727871/322

Noh, tänään juuri uutisoitiin, että Taloussanomat lopettaa. Ehkä tässäkin on osasyy. Ja kyllähän bitit ja bytet on aina olleet vähän sekaisin siellä sun täälläkin.

Itsellä on kotona 20/2 Mbit joka on kyllä nopea mutta palveluntarjojan luotettavuudessa on toivomisen varaa; eripituiset katkot ovat aika yleisiä. Näin Suomessa käydessäni käytän Saunalahden 3G-liittymää, jolla kyllä välttämttömimmät hoitaa ihan hyvin mutta esim. skypettelyyn tai ahkeraan youtuubaamiseen ei käytännössä ole mahdollisuuksia.

Ihmiset tekevät tulevaisuuden.

Vierailija
master_bates
Olen

http://nebulazone.fi/hinnat.php

Tack ska du ha.

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

512Kbit suuntaansa, kyllä tälläkin netissä surffaa ja vähän muutakin, kolmisen tuntiahan siihen menee kun tuommoisen 350 megasen filun imasee mutta mikäs kiire tässä on

edit ja Jaappanissahan niillä on valokuitua vaikka wc:n istuimessa joten tuo giganen piuha voi olla ihan realistinenkin luku

Vierailija

Täälläkin 1 Mbit/s. Pitääköhän tuon artikkelin kirjoittaja sitä edes laajakaistana, kun on tuo keskiarvo niin korkea, vaikka tavut ja bitit olisivatkin menneet sekaisin?

Vierailija

8/1 Mbit Adsl. Jos hankitte ADSL:ää niin hankkikaa aina paikalliselta operaattorilta tai välttäkää liittymän hankintaa jossa on useampi operaattori sopassa (erityisesti soneran liittymiä elisan laitteissa tai elisan liittymiä soneran laitteissa). Näissä palvelun laatu on surkein.

Se ihmetyttää itseä jonkin verran miksei kaikkiin uusiin taloihin jo vedetä kuitua. Talokaapelointikin nykyisessä talossani on (2005 rakennettu) mutta tänne on toteutettu joku surkea HomePNA jossa hinnat ovat kalliimmat kuin paikallisen operaattorin ADSL:ssä. Jos kuidun vain saisi niin ottaisin, uppikaistaakin pidän arvossa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat