Hassu yhtäläisyys (Jokela)

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Viha, se on asia jota olen täynnä ja rakastan sitä. Se on yksi ainoista asioista jota rakastan., kirjoitti Jokelan poika.

Tämmöistä oli taas 80-luvun Romanian tavallinen arkipäivä:

Kommunistikiduttajat sanoivat usein: "Ei ole Jumalaa, ei tuonpuoleista, ei rangaistusta pahasta. Me saamme tehdä mitä haluamme." Eräs kiduttaja jopa sanoi kerran: "Kiitän Jumalaa, johon en usko, että olen ehtinyt tähän hetkeen asti, jolloin voin tuoda esiin kaiken sydämessäni olevan pahuuden." Hän toi sen ilmi kiduttamalla vankeja uskomattoman julmasti.

http://www.helsinki.fi/~pjojala/Barbarossa.htm

Yhtäläisyys oli siis rakkaus itsessä olevaa vihaa kohtaan. Ainakin vaikuttaa siltä että tunsivat itsensä, mikä ei ole harhaisen tai mielisairaan ominaisuus.

Kommentit (10)

Vierailija

Jenkkikiduttajat sanovat usein, ettei ns. "waterboarding" ole kidutusta:

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1452258

Eikö tämä ole kidutusta?
7.11.2007 06:42

Vanki asetetaan makaamaan selälleen lankulle, pää hieman alemmaksi kuin jalat. Suuhun tungetaan rätti, jonka päälle kaadetaan runsaasti vettä.

Seurauksena on oksennusrefleksin laukeaminen ja karmea hukkumisen tunne. Vain pari minuuttia tätä käsittelyä, ja vanki on yleensä valmis tunnustamaan.

Näin toimii kuulustelumenetelmä nimeltään waterboarding, jota on käyttänyt mm. Yhdysvaltain keskustiedustelupalvelu CIA. Ei siis ihme, että keskustelu kidutuksesta CIA:n salaisissa kuulustelukeskuksissa on ollut keskeinen elementti Yhdysvaltain uuden oikeusministerin Michael Mukaseyn nimitysprosessissa.

Vierailija

No minun esimerkki ei ollut 2 minuutin homma, vaan 14 vuoden syytön vankeus ja raain kidutus mitä luova ihminen voi keksiä.

Jokelan ampuja ei muuten osoittanut minkäänlaista luovuutta, mikä voi olla joko hyvä tai huono asia. Totinen, huumorintajuton ?

Voisiko lukion päivä olla hauskempi ?

Voisivatko oppilaat valita itse opettajansa ?

Miksi ei ?

Vierailija
oge
... klips... Voisivatko oppilaat valita itse opettajansa ? Miksi ei ?

No minun mielestä ei. Perustelen tätä sillä, että kun nyky ja vanhempikin sukupolvi on näitä lässynlässyjä (en yleistä) niin sieltähän sitten valittaisiin ne samanhenkiset lässynlässyopettajat.

Ei, ei. 50-60 luvun opettajat kehiin nyt, siis opetusmetodit. Kyllä siinä saatin useita kertoja karttakepistä sormille. Kukaan ei kuitenkaan valittanut mihinkään. Häpeää vaan tunnettiin, ja opittiin kunnioittamaan myös opiskelua. No ajat muuttuvat ja niin käyttäytymiskulttuuri.

Eihän siinä mitään pahaa ole. Kehityksessä, mutta sellainen kokonaisvaltainen näkemys asioihin vaikuttaa nuorilta, sekä myös puoliaikuisilta politikoilta hämärtyneen.

Vierailija
Lazlo
oge
Viha, se on asia jota olen täynnä ja rakastan sitä. Se on yksi ainoista asioista jota rakastan., kirjoitti Jokelan poika.

Melko samanlaisia ajatuksia kuin näillä uskovaisilla, jotka ovat innoissaan ihmisten kuolemisesta.

Täsmälleen samaa sokeaa autoritaaristen ja ehdottomien ideologioiden ihannointia molemmissa tapauksissa. On melko yhdentekevää vetoaako tuollainen ideologia maalliseen vai taivaalliseen auktoriteettiin, mutta tulokset ovat yleensä vihaa, murhaa ja turhaa kärsimystä.

Suomessakin valtio opettaa nuorille miehille, ei ainoastaan poliittisen massamurhaamisen olevan hyväksyttävää, vaan myös sen toteuttamista käytännössä. Nationalismeissa kovimmat murhaajat palkitaan ja kohotetaan sankareiksi, joten nationalistien on turhaa moralisoida tämän natsisympparin ratkaisuja. Heidän oma moraalinsa kun on vähintäänkin yhtä kehittymätön.

Maalaisjärki
Seuraa 
Viestejä1286
Liittynyt1.9.2006

Minun mielestäni hänen manifestissaan ihannoima valinnan vapaus yksilön tekoja kohtaan kuulostaa lähinnä tekosyyltä hänelle itselleen hyväksyä julma suunnitelmansa. Luulenpa että hän pelkäsi tulevaisuutta ja muutenkin persoonana epävarma. Näin hän teoillaan pyrki todistamaan myös tulevaisuuden ennalta arvaamattomuuden, ja evoluution sattumanvaraisuuden, joka kuitenkin oli ristiriidassa hänen oman ideologiansa kanssa, sillä hän teoillaan lopetti myös monen muun 'selviytyjän' elämän. Sillä onhan jo pelkkä syntymä itsessään taisteluvoitto ja osoitus vahvuudesta.

Sälli oli harhainen ja riippuvainen vahvoista auktoriteeteista. Hän halusi samaistua suuriin historiaa muuttaneisiin henkilöihin, ja luuli myös tekevänsä jotain tärkeää tällä saraa.
Hän arvosti sanojensa mukaan evoluutiota ja lajin selviämisen vahvuutta, mutta kuitenkin riisti hengen omahyväisen ideologiansa perusteella.
Narsistinen / egoistinen teko, sanoisinko.

Manifesti on kirjoitettu huolella ja lävitse paistaa varsin fiksu kaveri, mutta mikä saa ihmisen noin sekaisin?

Kuitenkin hän halusi tuoda julki suunnitelmansa ennalta, joten mistään hetken mielijohteesta ei ollut kyse. Hätähuuto julkisesti.. Tälläisiin tulisi puuttua.

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

Vierailija

Toinen hassu yhtäläisyys. Kirjoitin ampumista edellisenä päivänä:

Kolmas diilaajatyyppi mitä tarvittais, olisi auttaa sinkkuja hyville treffeille. Konsultti tuntisi tarjokkaat, ja voisi estää turhat kiusalliset tapaamiset. Entinen opettaja tuntisi hyvin nuoret, paremmin kuin he itse.

Johon (opettaja ?) Shriek vastasi:

Aivan täyttä soopaa. Yritätkö tässä nyt provosoida minua tarkoituksella vai mitä? Sanon vain lyhyesti, että olen TÄYSIN erimieltä kanssasi. Juuri tuon kaltaiset hengettömät ihmiset tulisi poistaa täysin tai korvata heidän panoksensa teko-älyllä. Tosin kyllähän sinä oikeassa siinä olet, että tuollaisellekin p*sk*ll* kysyntää olisi.

Maalaisjärki
Seuraa 
Viestejä1286
Liittynyt1.9.2006
oge
Toinen hassu yhtäläisyys. Kirjoitin ampumista edellisenä päivänä:

Kolmas diilaajatyyppi mitä tarvittais, olisi auttaa sinkkuja hyville treffeille. Konsultti tuntisi tarjokkaat, ja voisi estää turhat kiusalliset tapaamiset. Entinen opettaja tuntisi hyvin nuoret, paremmin kuin he itse.

Johon (opettaja ?) Shriek vastasi:

Aivan täyttä soopaa. Yritätkö tässä nyt provosoida minua tarkoituksella vai mitä? Sanon vain lyhyesti, että olen TÄYSIN erimieltä kanssasi. Juuri tuon kaltaiset hengettömät ihmiset tulisi poistaa täysin tai korvata heidän panoksensa teko-älyllä. Tosin kyllähän sinä oikeassa siinä olet, että tuollaisellekin p*sk*ll* kysyntää olisi.

? En ymmärrä mitä tarkoitat.

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

Vierailija

Et sinä mitään ymmärräkään.

Ennen oli kuraattorit, liekö nykyään.

Heidän toimenekuvaansa voisi laajentaa parituksen suuntaan. Eli auttaa 18-vuotiaita hetereoita treffeille sopivan tyypin kanssa.

Opettaja voisi tuntea semmoiset luonteet, jotka viihtyy toistensa kanssa, eikä esim eroa edes 10 vuoden päästä perheellisenä.

Nykyinen ratkaisu on lähes 100% sattuma tai yksinäisyys.

Uusimmat

Suosituimmat