Kävimmekö me kuussa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pitkään on heitetty pöydälle väittämiä joilla todistellaan ettei kuussa ole käyty, tai ainakaan kuvat eivät ole sieltä.

1. Kamera ei kestä. Kuvaamiseen käytetty hasselblad 500 (http://www.photoethnography.com/Classic ... ~mainFrame) on valmistettu materiaaleista joiden lämpölaajeneminen on valtaisaa suhteessa toisiinsa.

2. Filmi jäätyi. Rullalle käärittäessä filmin kuuluisi pirstaloitua lasin tavoin.

3. Jalanjäljet ovat liian syviä. Tuolloin käytetty avaruuspuku painoi käsitykseni mukaan (korjatkaa tarkemmaksi) 60-70 kg. Buzz Aldrin painoi kaiketi n. 75 kiloa lennollaan, jolloin miehen kokonaispaino kuun pinnalla olisi 140 kiloa. Kuun painovoiman ollessa n. kuudesosa maasta, Buzz painaisi kuussa avaruuspuvussaan 25 kiloa, mutta jalanjäljet jotka on kuvattu ovat hyvin hyvin syviä. Miten 25 kiloa painava mies saa tiheään kuuhiekkaan(pölyyn) niin syviä jalanjälkiä hyppimälläkään?

Väitteitä on kymmeniä lisää. Voin toki listata niitä myös tänne, mutta löydätte ne myös itse helposti. Esim ranskalainen dokumentti Dark side of the Moon listaa näitä väitteitä tehokkaasti. Jonkinlaista suuntaa dokumentista:http://www.thelastoutpost.com/site/1362/default.aspx

Kävimmekö me todella kuussa?

EDIT: Kysymyksessä kuuluisi vielä olla yksi vaihtoehto, muttei siitä enempää.

Sivut

Kommentit (391)

Vierailija

Kyllä, "me" kävimme kuussa astronautit edustajinamme.

Ja kuten aina, salaliittosekoilut perustuvat muutamaan perusseikkaan:

-tyhmyys
-tietämättömyys
-väärinkäsitys
-tahallinen valehtelu esim. ideologisista syistä

Ja näihin liittyy yleensä jonkinasteinen vainoharhaisuus.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Joo, eiköhän ne neukut olisi jotain sanoneet varmasti jos ne olisi huomanneet sen olevan feikki. Kyllä se sen verran tärkeä propaganda juttu ois ollut niille.

Olen fiksu ja älykäs!

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Olen tutustunut kyseiseen salaliittoteoriaan ihan mielenkiinnostani ja täytyy sanoa että kaikki sen väittämät mihin se perustuu on helppo osoittaa vääriksi.

Jos minun täytyisi keksiä salaliittoteoria kuulennoista tekisin sen juurin näin. Ovelasti se salaliittoteoriana on kuitenkin rakennettu.

Nykyään on muoti-ilmiöitä eräänlaiset salaliittoteoriat, niillä kun on helppo lyödä rahoiksi ja saada julkisuutta. Salaliittoteoriat ovat yleensä aika radikaaleja ajatuksia ja niihin pitäisi suhtautua hyvin varovasti.

Olen harrastanut tähtitiedettä lapsesta asti joten tiedän aika paljon aiheesta.
Olen myös tutustunut journalismiin sekä valokuvaukseen.

Miksi kuulentoja on niin vaikeaa uskoa todeksi?

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

60-luvun henkeen kuuluu tietyllä tapaa se että mediaa alettiin popularisoimaan. Mediaa silloin myytiin kuvajournalismilla. Sellaiset kuuluisat kuvat kuin amerikkalaiset sotilaat nostavat lippua Ivo Jimassa tai osa Vietnam kuvista on dramatisoituja ja lavastettua journalismia. Miksi kuulennot olisivat poikkeus.

Tutustu elokuvaan Wag the dog, häntä heiluttaa koiraa, niin ymmärrät miten ajattelen. En tosin muista itse kyseisestä leffasta enää mitään.

Suurin osa kuukuvista taitaa kuitenkin olla aitoja.

Toinen kuuluisa kuva josta väitetään että olisi lavastettu. Tiedä sitten.

Ja onhan näitä muitakin.

Vierailija

Mun kissakin on käyny kuussa. Se oli toka kissa siellä.

Kato vaikka julkase kuvisas ketju vapaa sana osastolla.

Todistettavasti, valokuvakin löytyy.

Vierailija

Muistaakseni Kari Kuurella oli joskus nettisivu, jossa hän esitti vakuuttavat todisteet siitä että kuumatkat olivat todellisia mutta en tätä sivustoa enää mistään löytänyt.

Vierailija

Salaliittoteoriat on vain tylsien ihmisten hupeja, haluavat uskoa johonkin suurempaan ja ei niin tylsiin asioihin :F Khyl iha 100% uskon ett käytiin

Vierailija
Barbaari
Jalanjäljet voi selittää sillä että Kuun pinta ei ole hiekkaa vaan pölyä.

Astronautit eivät oikeasti tienneet kuinka syvälle sinne uppoaa ennen kuin kokeilee.

tiedoks vaan että pöly on hiekkaa tiheämpää, joten jalan pitäis upota vähemmän. jos on siis kyse jostain kivipölystä.

Vierailija
Barbaari
Olen tutustunut kyseiseen salaliittoteoriaan ihan mielenkiinnostani ja täytyy sanoa että kaikki sen väittämät mihin se perustuu on helppo osoittaa vääriksi.

Jos minun täytyisi keksiä salaliittoteoria kuulennoista tekisin sen juurin näin. Ovelasti se salaliittoteoriana on kuitenkin rakennettu.

Nykyään on muoti-ilmiöitä eräänlaiset salaliittoteoriat, niillä kun on helppo lyödä rahoiksi ja saada julkisuutta. Salaliittoteoriat ovat yleensä aika radikaaleja ajatuksia ja niihin pitäisi suhtautua hyvin varovasti.

Olen harrastanut tähtitiedettä lapsesta asti joten tiedän aika paljon aiheesta.
Olen myös tutustunut journalismiin sekä valokuvaukseen.

Miksi kuulentoja on niin vaikeaa uskoa todeksi?

ketää ei kiinnosta mihin oot tutustunu, onko sulla itelläs mitään faktoja? on helppo sanoo "joo on siellä käyty tietty" ja että "kaikki väitteet on valetta" mut miks? perustele. tottakai on helppo keksii tollasta kakkaa.

Vierailija

Uudessa NG:ssä on juttua avaruudenvalloituksen historiasta, nykypäivästä ja tulevaisuudesta. Kannattaa lukea. Astronauteilla oli kuulemma juuri pahoja ongelmia kuupölyn kanssa koska se on itseasiassa pientä lasimurskaa ja hienoa hiekkaa ja se kangisti astronauttien puvut pahasti kun he kävelivät pari päivää kuussa. Mistähän tälläinen tieto olisi peräisin jos kuussa ei oltaisi käyty? Neuvostoliitto aikoi muuten lähteä pari päivää ennen jenkkejä kuuhun mutta sattui onnettomuus/räjähdys. Kylmän sodan aikaan oli paljon agentteja ja myyriä, kyllä he tiesivät toistensa asiat. Eivät Bondit ihan satua ole. Jos kuulentoja olisi lavastettu, kuustudiosta oltaisiin otettu kaitafilmikuvaa ja valokuvia ja julkaistu ne seuraavan viikon Pravdassa. Amerikkalaisia hatutti ja jopa pelotti suunnattomasti Sputnik (josta on muuten 50 vuotta). Nythän neukut pystyivät lähettämään atomipommeja minne tahansa.

Kilpavarustelu ei välttämättä ole ohi, koska Kiina tekee aika lailla omia juttujaan. Kilpailu on hyväksi koska se siivitti 60-luvulla avaruusvarustelua huimasti. Nyt kilpaillaan Kuutukikohdasta ja Marsinmatkasta. Minusta on kyllä älytöntä lähettää ihmisiä avaruuteen. Robotit ja tietokoneet hoitavat asiat ihan hienosti paljon halvemmalla. Robotti ei tarvitse säteilysuojaa, kuntopyörää, vettä, ruokaa, ei happea eikä edes valoa eikä lämpöä kuten nautit. Vähän energiaa vain jota saa avaruudessa ilmaiseksi tuosta lähitähdestä parilla aurinkokennolla. Eikä sen tarvitse palata, matka on yksisuuntainen. Ihmishenkiä ja koiriakin on menetetty aika lailla avaruussähläyksissä. Laika oli alkusoittoa NL:n koirakokeille.

Vierailija
Barbaari
60-luvun henkeen kuuluu tietyllä tapaa se että mediaa alettiin popularisoimaan. Mediaa silloin myytiin kuvajournalismilla. Sellaiset kuuluisat kuvat kuin amerikkalaiset sotilaat nostavat lippua Ivo Jimassa tai osa Vietnam kuvista on dramatisoituja ja lavastettua journalismia. Miksi kuulennot olisivat poikkeus.

60-luvun henkeen ei mitenkään kuulunut että mediaa popularisoitaisiin. sitä on enemmänki nykyään. taas, pelkkiä heittoja, ei mitään perusteluja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat