Hyödytön pohdiskelu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä on mielestäsi hyödytöntä pohdiskelua?
Itseäni nuorena kiinosti filosofia ja teologia jumalattomasti. Opettajat yritti ohjata alalle. En kuitenkaan siihen ryhtynyt vaan valuin teknologiaan ja projektinjohtoon sekä myöhemmin yrittämiseen.

Aiheista luopuminen saattoi johtua ympäristön vaikutuksesta ja sukulaissielujen menetyksestä, mutta itse uskon että suuntaus todellisuuteen on kannattavampaa ja hyödyllisempää kun jonkun vanhan mestarinin ajatusten pyörittelu ja teoretisointi.

Mikä perkele siinä viehättää?
Nykyään en edes tajua mitä silloin ajattelin.
Rappiota vai edistystä kohdistaa energia todellisuuteen eikä haavemaailmoihin?

Kommentit (4)

Vierailija
tiäremiäs
Ei kai ne vanhoja asioita pohdi, yleensä jotain nykymailmaa kuitenkin.

Teologiasta en tiedä mitä sisältää.

Ylipäätään ihmettelen sitä miksi haaskata aikaa asioiden pohtimiseen jotka ei tuota mitään. En nyt tarkota pelkästään materiaalisella tasolla vaan muutenkin.

Kaikki toiminta mikä ei synnytä liikettä on turhaa.

Esimerkkinä, turha tehdä raporttia jos pomo ei sitä lue, näin kuvainnollisesti.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Maukka Perusjatka
tiäremiäs
Ei kai ne vanhoja asioita pohdi, yleensä jotain nykymailmaa kuitenkin.

Teologiasta en tiedä mitä sisältää.

Ylipäätään ihmettelen sitä miksi haaskata aikaa asioiden pohtimiseen jotka ei tuota mitään. En nyt tarkota pelkästään materiaalisella tasolla vaan muutenkin.

Kaikki toiminta mikä ei synnytä liikettä on turhaa.

Esimerkkinä, turha tehdä myös raporttia jos pomo ei sitä lue, näin kuvainnollisesti.

Näin on.

Vierailija

Hyödytöntä pohdiskelua, jos teen niin tai näin siitä seuraa sitä ja tätä...

Hyödyllistä pohdiskelua, kuunnella hiljaisuutta ja toimia sen mukaan.

Todellisuus on harha, sitkeä sellainen... Albert Einstein.

Paluu haavemaailmaan voisi olla enemmän kuin tervetullutta, harha vaituisi haaveeseen ... ei paha... ego miehen elämä on kärsimystä, ja sitten ne jaksaa vielä valittaa, ei saa rauhassa kuunnella haaveilija sitä joka kaiken tietää ja taitaa

Mulla kävi päinvastoin, lopetin tieteilyn ja keskityin ollennaiseen... olen siis tavallaan humanisti shamaani pelle

Todellisuus haihtui, mutta haave toteutui...

T:tietämätön satakieli...

Uusimmat

Suosituimmat