Epäsosiaaliset kaudet

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onks teillä epäsosiaalisia kausia?

Itsellä niitä on toisinaan.
Silloin en halua tavata ihmisiä vaimoani lukuunottamatta.
Olen kärsimätön ja ihmisten kanssa kommunikointi on ponnistusten takana vaikka mulla se ei läheskään aina näy päälle kun sisällä kuohuu.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kesällä oli kausi jolloin TV:stä tuli vain huonoja uusintoja.

Se oli kova kokemus, mutta pani elämän arvot uuteen järjestykseen.

Eihän sitä voi kenellekään toivoa vastaavaa surkeutta, mutta kuten sanotaan "ikuinen paiste tekee erämaan".

On otettava uusi elämäntilanne kasvattavana haasteena ja katsottava maailmaa uusin silmin.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Kultamuna

Olen kärsimätön ja ihmisten kanssa kommunikointi on ponnistusten takana vaikka mulla se ei läheskään aina näy päälle kun sisällä kuohuu.

Itselläni ainakin sellaisia on ja tuntuvat nivoutuvan jotenkin masennuksen kanssa yhteen. Nykyisin on vähän helpottanut, mutta melko äskettäin oli sellaista, että olisi halunnut olla jossain muualla, kun esim. joku naapuri pihalla tuli iskemään juttua. Ärsyttää noin yleensä ottaen kyselyt esim. henkilökohtaisista asioista ja joillakin ihmisillä näyttää olevan loputon kiinnostus muiden sen tyyppisiin asioihin, vaikka oman elämän vastaavan tyyppisestä alueesta ei sitä ennen puhuta, ja josko on jälkeenpäinkään tarkoitus puhua. Masentuneena sitä haluaisi vain jätettävän rauhaan ja sitten sen oman lähipiirin seura on yleensä se, mitä korkeintaan kestää/haluaa.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Mitä vanhemmaksi tulen, niin sitä epäsosiaalisempi olen. Toisaalta kyllä alun alkaenkaan en ole mikään sosiaalinen persoona ollut.

Viihdyn vain paremmin yksin kuin porukassa,

Vierailija

Alko ylä-asteelle menon jälkeen sen jälkeen elämä on ollut helvettiä tipuin suositusta epä suosituksi ja kausi on jatkunut jo 1-1,5v

Vierailija
Stinger
Kultamuna

Itselläni ainakin sellaisia on ja tuntuvat nivoutuvan jotenkin masennuksen kanssa yhteen. Nykyisin on vähän helpottanut, mutta melko äskettäin oli sellaista, että olisi halunnut olla jossain muualla, kun esim. joku naapuri pihalla tuli iskemään juttua. Ärsyttää noin yleensä ottaen kyselyt esim. henkilökohtaisista asioista ja joillakin ihmisillä näyttää olevan loputon kiinnostus muiden sen tyyppisiin asioihin, vaikka oman elämän vastaavan tyyppisestä alueesta ei sitä ennen puhuta, ja josko on jälkeenpäinkään tarkoitus puhua. Masentuneena sitä haluaisi vain jätettävän rauhaan ja sitten sen oman lähipiirin seura on yleensä se, mitä korkeintaan kestää/haluaa.

Totta horiset.

Mulla eilen tuli joku pankin ihminen tarjoomaan maita. Oli sellanen fiilis että ei oi voinu kiinostaa, mutta puristin sen silti. Vaimo on ihmissuhdeasioissa parempi. No jotakin uuttakin saatiin tänään aikaan. Perusteet uudele offikselle ja sinne hyvän työtekijän provikkapalkalla. Jos myy niin saa pajo rahaa, jos ei myy ni ei saa mitäään. Saas nähä kestääkö.

Vierailija

Elän jatkuvasti epäsosiaalista elämää, joten usein ei tule tunnetta, että en halua nähdä ketään.

Poikkeustapaukset ovat krapula ja masennus, jolloin en halua olla ihmisten ilmoilla tai tavata ketään.

Vierailija

Jos tuntee olonsa tukalaksi ihmisten ympärillä,vieroksuu julkisiapaikkoja,tuntee ahdistuneisuutta,mikään ei kiinnosta jne...Suosittelen käymään lääkärissä.

Vierailija

Viikonloppuisin ja lomilla en oikein siedä olla missään kontaktissa ihmisten kanssa, paitsi internetin välityksillä

Yleensä menee sunnuntaihin että saa nukuttua viikolla kiertyneen univelan pois

Vierailija
nettiwelho
Viikonloppuisin ja lomilla en oikein siedä olla missään kontaktissa ihmisten kanssa, paitsi internetin välityksillä

Yleensä menee sunnuntaihin että saa nukuttua viikolla kiertyneen univelan pois

Sä oot surkeessa tilassa.
Dokaako viikolla?

Toope
Seuraa 
Viestejä23176
Liittynyt23.7.2006
Stinger
Itselläni ainakin sellaisia on ja tuntuvat nivoutuvan jotenkin masennuksen kanssa yhteen... Masentuneena sitä haluaisi vain jätettävän rauhaan ja sitten sen oman lähipiirin seura on yleensä se, mitä korkeintaan kestää/haluaa.

Masentunut ihminen yleensä on epäsosiaalinen, vaikka sosiaalinen apu olisikin sitä, mitä henkilö juuri silloin tarvitsisi. Tuo on masennuksen ehkä pirullisin puoli. Se on hyvä, että lähipiirin seura kelpaa, monille ei käy sekään.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Sama ongelma. Välillä ei oikein tule juttua enkä puhu oikein mitään, mutta se helpottaa, jos tapaa lisää ihmiskontakteja. Väsyn tosin nopeasti, mikäli täytyy puhua todella paljon. Intialainen kaveri oli kova pälpättämään ja sanoin jo, että riittää.

Kaikki riippuu mielentilasta.

Vierailija
peippo
Alko ylä-asteelle menon jälkeen sen jälkeen elämä on ollut helvettiä tipuin suositusta epä suosituksi ja kausi on jatkunut jo 1-1,5v

Oliko joku syy ?

smarko
Seuraa 
Viestejä465
Liittynyt14.12.2005

Kuvittelin mielessäni meneväni sosiaalisuuden puuskassa pimpottamaan samassa talossa asuvan inhimillisenä ihmisenä mielestäni hieman epäpätevän naapurini ovikelloa, kysyäkseni häneltä, mitä mieltä hän siitä, että jotkut ovat hetkittäisesti epäsosiaalisia, mutta eivät kuitenkaan koko ajan. Todennäköisesti hän tiuskaisee ensiksi, ettei häntä kiinnosta minkälaisia ongelmia minulla on. Yritän selventää, ettei pitäisi heti ensimmäiseksi olettaa, että kysyjä kysyy jotain asiaa vain itseään varten. Tässä vaiheessa hän huomaa, että päälläni on paremman näköinen paita kuin hänellä itsellään, mutta onneksi hän muistaa samalla muistaa, että hänen lainarahalla ostettu autonsa on uudempi kuin minun. Se huojentaa hänen mieltään ja hän voi kokea olevansa parempi kuin minä. Sitten hän paiskaa oven kiinni. End of story.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005
Kultamuna

Ei.

Epäsosiaalisia hetkiä kyllä. Muttei paljoa.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat