Ohjelmoitu herääminen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Huomannut välillä, että kun olen joutunut monena päivänä heräämään n. 5 aikaan aamulla, niin loppuviikosta herää jo about 5-10 min ENNEN herätyskelloa.

välilllä saattaa jopa herätä jossain klo. 3-4 välillä jos olen mennyt normaalia aikaisemmin nukkumaan.

ja saa olla monta päivää että oppii taas nukkumaan ilmän automaattiherätystä,
todella ärsyttävää jos vaikka lomalla ja tarkoitus nukkua pitkään

Kommentit (9)

Vierailija

En ole kokeillut.

On varmasti mahdollista ohjelmoida itsensä heräämään. Olin jollakin luennolla, vetäjä kertoi käyttävänsä vain sisäistä kelloaan matkoillaan ja normaali-työaikoinaan. Sanoi olevan aivan helppoa määrätä itsensä heräämään tiettyyn aikaan.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Ei tarvitse olla edes mitenkään erityisen jokapäiväistä. Itselläni oli jossain vaiheessa 2 kertaa viikossa aikainen herääminen (siis 7 maissa 9 sijaan) ja parin viikon kuluttua niinä päivänä *pingg* heräys ennen kuin kello soi.

Osasyy voi tietysti olla siinäkin, että silloinen herätyskelloni piti aivan s*nallista möykkää soidessaan, joten yleensä heräsin puoli sekuntia ennen ja tapoin sen vietävän rakkineen ennen kuin se ehti inahtaakaan.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Vuosi pari sitten kun oli rennompi elämä ja pitkät nukkumisajat ja odotti joka päivän alkua innolla, eikä stressiä kiusana heräsin aina tasan 5 minuuttia ennen herätyskellon pirinää. Oli se paljon mukavampi herätä itse kuin kellon pärinään. Muistan että joskus heräsin ihan sekuntteja ennen pirinää monia kuukausia peräkkäin.

Vierailija

Itse herään välillä alle minuutin ennen herätyskellon sointia, mutta todennäköisesti näin tarkat heräilyt on sattumaa. Mut kyllä sen huomaa selvästi, uuteen vuorokausirytmiin tottuu nopeasti.

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

mun herätyskello ainakin naksahtaa vaimeasti noin minuuttia ennen varsinaista soittoa, vaikka se vaimea onkin niin kyllä senkin takia havahtuu hereille kun sitä osaa 'odottaa' ja tietää mitä kuunnella

Vierailija

moi =D

kyllä varmasti on todellista ja mahdollista se.
Itselläkin jos on herätys jatkuvasti samaan aikaan, sitä herää juuri vähän aikasemmin kun se soi. Ja vaikkei heräis aina aikasemmin, silti se on paljon helpompaa eikä pelkästään vaan unirytmin vuoksi, vaan se jotenki tuntuu helpommalta vaikka unen määrä vaihtelis.

Omistin tuossa joskus nokialaisen öö 3510(?) -mallisen puhelimen, siinä oli ihan järkyttävän hirveä herätysääni, opin heräämään, nappaamaan puhelimen lattialta ja sammuttamaan herätyksen silloin kun se eka PIIP siinä soi. Eli herätyskello soi siten, että *lyhyt voimakas ääni* *tauko* *HELVETIN PORTIT AUKEAA* jne.
Hirveintä siinä puhelimessa oli se herätys ja sen kyllä oppi nappaamaan ja sammuttamaan unitilasta parissa sekunnissa

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Ihmisen sisäinen kello on yllättävän tarkka. Ihminen herää ilman kelloakin ajoissa, jos vain osaa "ohjelmoida" alitajuntansa oikein. Moni asia voi kuitenkin mennä pieleen, esim. univelka.

Vierailija

Armeijassa kun heräsin aamulla viiden jälkeen, niin tiesin että noin minuutin kuluttua joku elämään kyllästynyt alikeisari alkaa karjua herätystä.

Uusimmat

Suosituimmat