Kuka pääsee taivaaseen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Omasta mielestäni olen ateistina elänyt tähän mennessä siistiä elämää; en ole hakannut ketään, tappanut, lapsilleni olen kiltti, samoin puolisolleni. Rahaa olen antanut jos jonkinlaisiin keräyksiin ja pyrkinyt elämään seesteistä muita kunniottavaa elämää.
Jumalaan/jumaliin en usko, enkä tule uskomaan. Silti ihmettelen, raamatussa Jessen kuolema jollain lailla hyvitti ihmiskunnan synnit, mutta jos et ole kristitty (tai muu vastaavaa jeesustelija) et taivaaseen pääse... Eikös toi nyt ole aika outoa, sillä joku hemmetin Jumalaan uskova murhamies/pedofiili/vaimon hakkaaja raamatun mukaan pääsee taivaaseen.
Onko johtopäätös se, että kristittyjen Jumala on niin narsistinen, ettei häneen uskomattomat ihmiset huolimatta siitä, kuinka hyveellisen elämän elävät, pääse taivaaseen?!?
Raamattua en niin paljoa ole lukenut (valitettavasti kävin rippikoulun aikoinaan), että sieltä vastaus olisi selvinnyt. Olenko minä siis tuomittu elämään helvetissä ikuisesti siitä syystä, että en Jumalaan usko, vaikka muutoin kiltti olenkin
Henkilökohtaisesti en usko kuoleman jälkeiseen elämään, taivasta ei siis ole tahi helvettiä.

Sivut

Kommentit (178)

Vierailija

Itse olen asian käsittänyt niin että kaikki pääsevät taivaaseen, koska Jesse diggaa just sua ja ymmärtää elämäs virheet.

Helvetti on vain pelottelukeino.

Vierailija

Niinpä kai. Selitys mokomalle on yksinkertainen; kristinusko on tehty valloittamaan, ja kyseinen piirre auttaa siinä varmasti.

Vastaus kysymykseen on uskoakseni epäolennainen.

edit: vastaus siis ekaan viestiin

Vierailija

Taivaaseen pääsee ne jotka on kastettu, ja uskoo niitä kristinuskon löpinöitä. (Poislukien kuulemma punapäät)

Tuntuu hieman arveluttavalta että kastamattomat pienet lapset kärisee ikuisissa tuskissa, vaikkeivat olisi mitään syntiä edes ehtiä harkitakkaan.
Mutta ei auta kyseenalaistaa!

Vierailija

Ainakin luterilaisten (ja muiden protestanttien?) mielestä ihminen voi pelastua ainoastaan Jumalan armosta. Mikään ihmisen oma ajatus tai teko ei voi siihen vaikuttaa.

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006
Zet4
Taivaaseen pääsee ne jotka on kastettu, ja uskoo niitä kristinuskon löpinöitä. (Poislukien kuulemma punapäät)

Siinä tapauksessa kannattaa vaihtaa uskontoa johonkin sellaiseen, jossa itsekin pääsee taivaaseen, tai perustaa oma. Näin helppoa se oikeasti on.

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija
Carnage
Omasta mielestäni olen ateistina elänyt tähän mennessä siistiä elämää; en ole hakannut ketään, tappanut, lapsilleni olen kiltti, samoin puolisolleni. Rahaa olen antanut jos jonkinlaisiin keräyksiin ja pyrkinyt elämään seesteistä muita kunniottavaa elämää.
Jumalaan/jumaliin en usko, enkä tule uskomaan. Silti ihmettelen, raamatussa Jessen kuolema jollain lailla hyvitti ihmiskunnan synnit, mutta jos et ole kristitty (tai muu vastaavaa jeesustelija) et taivaaseen pääse... Eikös toi nyt ole aika outoa, sillä joku hemmetin Jumalaan uskova murhamies/pedofiili/vaimon hakkaaja raamatun mukaan pääsee taivaaseen.
Onko johtopäätös se, että kristittyjen Jumala on niin narsistinen, ettei häneen uskomattomat ihmiset huolimatta siitä, kuinka hyveellisen elämän elävät, pääse taivaaseen?!?
Raamattua en niin paljoa ole lukenut (valitettavasti kävin rippikoulun aikoinaan), että sieltä vastaus olisi selvinnyt. Olenko minä siis tuomittu elämään helvetissä ikuisesti siitä syystä, että en Jumalaan usko, vaikka muutoin kiltti olenkin
Henkilökohtaisesti en usko kuoleman jälkeiseen elämään, taivasta ei siis ole tahi helvettiä.

Puhut hieman epäselvästi, koska sanot olevasi ateisti ja olet huolissasi taivaaseen pääsystäsi.
En voi jakaa paikkoja mihinkään, mutta käsitykseni mukaan mitään hyvää tehdä pelkästään siksi, että se on "palkittavaa", jollakin uskonollisella tavalla, vaan asiat perustuvat todelliseen auttamiseen.

Jos teet hyvää, niin tekosi on aivan yhtä hyvä kuin jonkun "uskovaisen".
Sinun "markkasi" auttaa hädässä olevaa aivan samalla tavalla kuin kenen kuun tahansa riippumatta uskosta.

Uskonnostamme riippumatta meiltä voidaan kysyä elämämme päätyttyä haluatko jatkaa?
Silloin jokainen voi tehdä päätöksensä, jatkaako kulkuaan.

Toope
Seuraa 
Viestejä23147
Liittynyt23.7.2006
Starman
Uskonnostamme riippumatta meiltä voidaan kysyä elämämme päätyttyä haluatko jatkaa?
Silloin jokainen voi tehdä päätöksensä, jatkaako kulkuaan.

Mihin perustuu näkemyksesi kuolemanjälkeiseen elämään tai tähän yliluonnolliseen, kysyvään, olentoon?

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Mitens olis transfiguraatio tässä ja nyt...auttaiskos veljeä ja siskoa asiassa. Ei tässä asiassa mihinkään mennä ja lennetä kun se on jo tässä ja nyt, sisäisesti meissä. Ei me olla irti taivaasta, olemme vain pudonneet atomivärähtelyiltämme ja kun oivallamme alkaa kohottaa atomiemme värähtelytasoa, niin asteittain palaamme alkutilaan, absoluuttiseen tosiolevaisuuteen. Ei siihen uskontoja tarvitse vaikka uskonnoissakin on suuntaa antavia vinkkejä ja ohjeita jäänyt sinne tänne ripoteltuna.
Siitähän on loppujenlopuksi maaplaneetan kohdallakin kyse, kun puhutaan sen kohottamisesta. Samaten koko helaroska makrouniversumi vähitellen aionien saatossa kohoaa takaisin absoluuttiseen tosiolevaisuuteen. On jatkuva puuuuuuuh (sykliset) uloshengitys ja (sykliset) mmmmmmmhhh sisäänhengitys. Lähetys ja vastaanotto.
Tässä luomisjunassa kaikkeuden oliot sitten kehittyvät ja matkaavat ties millaisia matkoja tehden. Jotkut ovat jääneet Maa-planeetan piiriin inkarnaatiokiertoon kunnes kehittyvät ja kohoavat. Jotkut sielut ovat jo irtaantuneet maan kierrosta korkeampiin sfääreihin. Monet jatkavat vielä täällä, mutta kyllä tästä vielä hyvä tulee, kullakin meistä ajallansa.

Vierailija

Olet jossakin. Uskovaisen mielestä todennäköisesti helvetissä, koska et usko jumalaan. Taivaaseen et toisaalta pääse, koska et jumalaan usko. Ihmettelen kuitenkin, että miten näet elämäsi kuolemanjälkeen millään tavalla ongelmaksi? Ehkä sinun pitäisi vaan kohdata pelkosi ja alkaa uskomaan jumalaan/jumaliin. Jos edes tuollaisia mietit niin valheesi olet kyllä valinnut. Miksi edes mietit taivasta ja helvettiä? Et omien sanojen mukaan niihin usko? Mää ei taas ummarra uhtaan...

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Mitäs jos kuoleman jälkeen tulee iso valintaruutu näkyviin ja vilkuttaa seuraavaa...

Game Over.
[list:2zrqykyl]Reload checkpoint
Load game
New game
Quit[/list:u:2zrqykyl]

...minkä vaihtoehdon valitsisit?

Näin mielenkiintoisena ajatusleikkinä.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Kyllähän se on niin että tuo helvetti on keskiajalla kirkon keksimä juttu jolla pidettiin kansa ruodussa. Varhaisemmissa satu, eikun siis uskonnollisissa kirjoituksissa siitä ei ole mainintaa, siis helvetistä.

Tavallaan surullista seurata vierestä kun jotkut harhaiset uskovat iänkaikkiseen elämään.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija
Lothar
Eikös toi nyt ole aika outoa, sillä joku hemmetin Jumalaan uskova
murhamies/pedofiili/vaimon hakkaaja raamatun mukaan pääsee
taivaaseen.

Kadotukseen he joutuvat!

Raamatussa sanotaan, että Jumala antoi ainoan poikansa, jottei yksikään joka häneen uskoo joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Vierailija
Carnage

Ateistilla ei pitäisi olla taivasta, vaikka kyllä joskus nousukännissä on ihan taivaallinen ole.

Siks toisekseen älä huoli. Jos taivas on olemassa (kaikkihan on mahdollista) ja sinne lisäks pääsevät vain "tosiuskovat", niin mitä helvettiä siellä tekisi. Mokoman kieroontuneen vouhoporukan kanssa. Pyykkikonekin pitää olla päältäladattava, ettei tule syntiä tehneeksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat