Faktaa Nooan Arkista yms

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sitä löytyy aikaisemmin mainitsemieni linkkien ja kirjojen lisäksi mm sivulta
http://creationwiki.org/Talk.Origins_FABNAQ
jossa on vastattu niihin talk.originsin kysymyksiin eli kertokaapas, miksi talk.originissa valehdellaan "never answered" vaikka niihin on vastattu tuolla ja jo sitä ennen monella muulla sivulla ja kirjoissa jne?

Ja theosilla ja muille tivaajille tiedoksi, että tein sivuni
http://koti.mbnet.fi/tjt2/evkumma.html
ensimmäisen version jo vuonna 1999, ja ne pinta-aallot selitetty v 2006 (ja ne laskelmien tekijät korealaisia eikä suinkaan japanilaisia), joten en vastaa täällä kysymyksiin joihin olen vastannut jo vuosi(a) sitten sivustollani . Siellä on em lisäksi mm
http://koti.mbnet.fi/tjt2/evkummaerror.html
(tehty vuonna 2003) jossa käsitelty vedenpaisumustakin, ja palautteen palaute osastolla, jne. Ja niihin harvoihin kysymyksiin, joihin sivustollani ei ole (vielä) vastattu, löytyy vastauksia muiden kreationistien sivustoilta ja kirjoista jne. Olen lukenut aiheesta niin paljon, että olen täysin vakuuttunut siitä, että Nooan Arkki on totta. Jos joku evolutionisti kuvittelee horjuttavansa vakaumustani tivaamalla kysymyksiä, joihin on vastattu jo vuosia sitten, niin sellainen evolutionisti vain nolaa itsensä.

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Jaksoin lukea TJT:n vedenpaisumussivun ihan loppuun asti, mutta jaksan kommentoida vain yhtä kohtaa.

"4.1 Kuivumishalkeamat maakerrostumissa
Jos maapallo olisi ollut veden peitossa kokonaan emme löytäisi kerrostumista merkkejä kuivumishalkeamista ("mud cracks" tai "dessication cracks") ollenkaan. .. Ne syntyvät kun savi (tms. maalaji) kuivuu. Toisin sanoen saven (tms.) täytyy olla kosketuksissa ilman kanssa. Ne eivät kertakaikkisesti pysty muodostumaan veden alla."

TJT: No ne ovat tietysti muodostuneet vasta sitten kun vedenpaisumuksen vesi laski. Itseasiassa tämä sopii oikein hyvin vedenpaisumukseen, veden laskettua kului aikaa ennen kuin kasvillisuus ennätti levitä, ja näinollen oli paljasta maata joka kuivui helposti auringonpaisteessa.

TJT ei ollut tarkkana. Kyse oli kerrostumien *sisällä* olevista kuivumishalkeamista. Tällainen kuivumishalkeama on ns. rajapinta, jonka yläpuolelle on muodostunut uusia kerrostumia. Jos kuivuminen tapahtui vedenpaisumuksen jälkeen, kuten TJT olettaa, niin tästä voimme kätevästi laskea kuinka paljon kerrostumista on tapahtunut vedenpaisumuksen jälkeen. Entäpä jos näitä kuivumishalkeamia löytyy kerroksista joita kreationistit väittävät tulvan tuottamiksi kerrostumiksi?

Vierailija

Muita kriittisiä kysymyksiä ja ongelmia
Kuinka Nooa olisi osannut kerätä arkkiinsa kaikki miljoonat alkueliöiden lajit, kun hän ei edes voisi nähdä niitä. Toisaalta miten dinosaurukset kuten brontosaurus tai tyrannosaurus mahtuisivat arkkiin. VT:ssa kuitenkin lukee, että Nooa otti kaikkia eläinlajeja arkkiin mitään lajia poissulkematta." Tianen tuntuu nyt sotkevan käsitteet eliö ja eläin. Ja kohdassa 4.5.1 hän itse kirjoittaa "Kertomuksen mukaan eläimet "tulivat itse Nooan luo arkkiin"." eli Nooan ei tarvinnut kerätä yhtään mitään. Dinosaurukset mahtuivat oikein hyvin, Arkin pituushan oli 300 kyynärää, ja Arkkiin otetut yksilöt todennäköisesti olivat hyvin nuoria.[quote]

mitenkäs nykyiset eliöt syntyivät? vaikka vain eläimet otettaisiin mukaan arkissa ei olisi riittävästi tilaa ruualle eikä eläimille, joku tyyppihän sen jo laski.

Vierailija

Tjt olet niin omien valheidesi sokaisema että sinun täytyisi marssia vaikka jonnekin helsingin yliopistoon ja kysyä joltain evolta evoluutiosta, ehkä hän saa taottua kalloosi järkeä.

Vierailija
TJT

Ja theosilla ja muille tivaajille tiedoksi, että tein sivuni
http://koti.mbnet.fi/tjt2/evkumma.html
ensimmäisen version jo vuonna 1999, ja ne pinta-aallot selitetty v 2006 (ja ne laskelmien tekijät korealaisia eikä suinkaan japanilaisia), joten en vastaa täällä kysymyksiin joihin olen vastannut jo vuosi(a) sitten sivustollani .

Johan minä sanoin heti kättelyssä sekä moneen kertaan sen jälkeen, että sivustosi ovat TÄYNNÄ SOOPAA, joten älä viitsi enää viitata niihin.
Olen sanonut sinulle, että en puutu kaikkeen sivuilla esittämiisi harhoihin yhdellä kertaa, vaan käsitellään niitä järjestyksessä. Tähän et ole kyennyt vaan, kuten nyt tietenkin arvata saattoikin, vetäydyit tyhjäpäisenä keskustelusta... ja viittaat taas valheita ja harhoja sisältäviin sivustoihin tässä typerässä uudessa avauksessasi.

Siellä on em lisäksi mm
http://koti.mbnet.fi/tjt2/evkummaerror.html
(tehty vuonna 2003) jossa käsitelty vedenpaisumustakin, ja palautteen palaute osastolla, jne. Ja niihin harvoihin kysymyksiin, joihin sivustollani ei ole (vielä) vastattu, löytyy vastauksia muiden kreationistien sivustoilta ja kirjoista jne. Olen lukenut aiheesta niin paljon, että olen täysin vakuuttunut siitä, että Nooan Arkki on totta. Jos joku evolutionisti kuvittelee horjuttavansa vakaumustani tivaamalla kysymyksiä, joihin on vastattu jo vuosia sitten, niin sellainen evolutionisti vain nolaa itsensä.
Iso äijä jaksaa jauhaa paskaa! Ja ihan urakalla vielä. Jos SINÄ oletkin täysin vakuuttunut Nooan arkin tarinan todenperäisyydestä, niin pidä rauhassa nuo harhasi mutta älä saarnaa niistä muille.
Sillä että SINÄ uskot johonkin, ei ole minkäänlaista arvoa. Tyhjäpäisiä harhoihin uskovia hihhuleita on maailma pullollaan.

[size=150:1cn7e6pp]Sinä typerys olet nolannut itsesi Tiede-lehden keskustelupalstalla täydellisesti, etkä tunnu vieläkään itse sitä tajuavan. Mikä nollapolla![/size:1cn7e6pp]

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

tjt:

Olen lukenut aiheesta niin paljon, että olen täysin vakuuttunut siitä, että Nooan Arkki on totta.

Samaa paskaa kun lukee vuositolkulla, niin tietaahan sen mihin paskaan silloin taytyy uskoa.

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Vierailija

Sivuillasi ei vastata kaikkiin kysymyksiin mitä olemme sinulle esittäneet, ja vastauksesi on taas kerran tätä tasoa "japanilais tutkijat ovat osoittaneet nämä vääräksi.." toki minäkin voin sanoa, suomalaiset tutkijat ovat osoittaneet suhteellisuusteorian vääräksi...

missä on linkit? lähteet? en ole nähnyt tiede lehdissä julkaisuja, ainoa todiste on sinun sanasi eikä se paljoa paina.

Jos olet laittanut lähteen se viittaa vain muille kreatonistisivuille joissa käydään sotaa samalla periaatteella kuin sinä, eli paskan puhumisella, ihmisten harhauttamisella, manipuloimisella ja propagandalla.

Toki viittaat tiaisen sivuilleki ,mutta vaikka hän olisi väärässä se ei tuhoa evoteoriaa. sitäpaitsi vastaat tiaisen väitteisiin pelkällä omalla päättelemisellä jolle ei löydy mitään todisteita paitsi nuo kretskusivut joiden tekijät tuskin ovat mitään tiedemiehiä vain pelkkiä sinun kaltaisiasi hyviä puhujia joilla on kyky puhua mukaansa tempaavaa ja uskottavaa paskaa. Minäkin voin kehittää vaikka tälläisen teorian, jos vessanpönttöihin laitettaisiin roottori ja dynamo se tuottaisi sähköä koko talolle, mutta todisteet puuttuvat

JuurikinNiin
Seuraa 
Viestejä1887
Liittynyt4.3.2007

Tjt onkin pöljä pikku poika jolla on prozacit hukassa hullu lusimaan mars mars siellä on hyvä levittää loso päässä kretiini teorioita samalla voit kokeilla tuttua tuputtamis taktiikkaa muille linna venkuloille

Suomen uusriistokapitalismin pääjehu on Sauli Niinistö. -Pirta-

Vierailija

Seppo P.
Kreationismi perustuu tietamattomyyteen, se sikiaa tietamattomyydesta ja siita sikiaa tietamattomyytta. Tietamattomyyden levittaminen on kreationismin elinehto ja tietamattomyydessa rypeminen on kreationismin luonnollinen elamisenmuoto

TJT - tuo Sepon allekirjoitus kuvastaa hyvin sitä, mitä sinä ja k-nistiystäväsi loputtomassa tyhmyydessänne edustatte.
Sinä olet oikea MALLIESIMERKKI siitä
!

Vierailija

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/3792209.stm

Napajäätiköissä ei pitäisi olla vuosikerrostumia enempää kuin noin 5000 jos vedenpaisumus tapahtui n. 10 000 vuotta sitten. Jos vedenpaisumus ajoitetaan 4000 vuoden päähän (kuten monet fundamentalistit tekevät), ei napajäätiköillä pitäisi olla kerrostumia (annual layers) edes senkään vertaa.

Lisäksi napajäätiköistä pitäisi löytyä todisteita valtavasta sulamisesta ja suolaisen meriveden tunkeutumisesta jääkerrostumiin vedenpaisumuksen tapahtumisaikaan. Mutta ei ole mitään todisteita napajäiden massiivisesta sulamisesta.

1 Moos.7:17 mukaan tulva kesti 40 päivää, kun taas 7:17 väittää tulvan kestäneen 150 päivää ja vielä kolmaskin vaihtoehto tarjotaan: 7:11 vrt. 8:13 vedenpaisumus kesti vuoden.

"Ota kaikkia uhrikelpoisia karjaeläimiä seitsemän paria, uroksia ja naaraita, mutta kaikkia epäpuhtaita karjaeläimiä ota kaksi, uros ja naaras. Myös taivaan lintuja ota seitsemän paria, uroksia ja naaraita...seitsemän päivän kuluttua minä lähetän maan päälle sateen...Nooa teki niin kuin Herra oli häntä käskenyt".

Miten kasvi- ja sienilajit säilytettiin vedenpaisumuksen ylitse?

Samoin mammutit, myskihärät, villasarvikuonot ja alueella eläneet leijonat eivät olleet trooppisia eläimiä, vaan kylmien seutujen eläinlajeja. Niitä ei siten elänyt missään tapauksessa jossain Mesopotamiassa Nooan lähellä, eikä koko maapallolla todellakaan ollut yksi ja sama lämmin ilmasto.

Vierailija

Lintulajeja on ehkä noin 10 000

10 000 x 2 = 20 000 lintua
Kun pitää olla pari uros ja naaras

20 000 x 7 = 140 000 lintua
Seitsemän paria jokaista lajia.

Paljon tämmöinen lintu määrä painaisi, tai veisi tilaa?

Vierailija
brother
Lintulajeja on ehkä noin 10 000

10 000 x 2 = 20 000 lintua
Kun pitää olla pari uros ja naaras

20 000 x 7 = 140 000 lintua
Seitsemän paria jokaista lajia.

Paljon tämmöinen lintu määrä painaisi, tai veisi tilaa?

Mua enemmänkin kiinnostais tietää miten helkutissa kengurut, vesinokkaeläimet, biisonit, vompatit, jne eurooppalaisille tuntemattomat lajit pääsivät vesimassojen yli tuonne nooan kotikonnuille ja takaisin jälkeenpäin kenenkään huomaamatta?

NIIIIIIIN.... ja jos melkein kaikki ihmiset taas tapatettiin pois niin onkos nooan perhekunta sukurutsaukseen taipuvaa vai mitä hel. tapahtunut, ei näitä ihmisiä tyhjästä sentään sikiä

Vierailija
nettiwelho
[NIIIIIIIN.... ja jos melkein kaikki ihmiset taas tapatettiin pois niin onkos nooan perhekunta sukurutsaukseen taipuvaa vai mitä hel. tapahtunut, ei näitä ihmisiä tyhjästä sentään sikiä

Kaikki hihhuleiden opukset ovat täyttä satua kannesta kanteen, miksi sitä yhtä ihmellään? Eikö teillä ole parempaa tekemistä kun kiusata yhtä kylähullua joka on arvatenkin käynyt jenkeissä "opissa"? Kasvakaa aikuisiksi... Olen minäkin jaksanut leikkiä, myönnetään, mutta nyt annan olla. Ei me Teksasissa olla.

Thomaxx
Seuraa 
Viestejä89
Liittynyt1.6.2006

Kalliomaalaukset, ihmisten asumusten jäännökset, neanderthalin ihminen, gro magnon ja nokia... Kaikki tämä 6000 vuoteen?? Kyllä on ollut kretionosmillä kiirettä. Viis oikeinkirjoituksesta, eihän nekään välitä faktoista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat