"Paremmat ihmiset" ennen ja nyt.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pyrkimys pitää itseään ja kaltaisiaan "parempina" ja muita "huonompina" on ollut lähes normi siitä alkaen, kun ihmiskunta suistui henkisesti raiteiltaan (Tarkemmin: Erich Fromm). Erityisesti omaisuutta perineillä tai jonkinverran koulutusta saaneilla on esiintynyt tätä paremmuus-hybristä.

Aiemmat rotu-perustaiset "paremmuudet" ovat helposti havaittavissa, paitsi suomenruotsalaisten yhä jatkuva katteettoman rotu-yllemmyyden illuusion elättely kyldyyrikotien samettiverhojen suojissa, koska po. ilmiöstä ei saa vieläkään puhua.

Jos tarkastellaan Suomen historiaa, voidaan nähdä tai kuvitella nähtävän erilaisia "kansallisia myyttejä", joihin saattaa liittyä (lausumaton) käsitys oman kansan hyvyydestä joidenkin ominaisuuksien tai historiallisen roolin perusteella. Nykyään on henkilön urakehitystä edistävää, jos hän kiivailee näitä "30-luvun käsityksiä" vastaan. Mutta jääkö tämä (opportunistisesti motivoitu) kritiikki ilmiön pintaan?

Suomelle ja suomalaisille oli konkreettista etua myytistä "lännen etuvartiona" olemisesta, sillä po. myytin kautta näimme itsemme osana bolshevismin-vastaista sivistynyttä maailmaa, emmekä huomanneet liian aikaisin olevamme yksin punaisen barbarian naapurissa, mikä tietoisuus olisi saattunut kuluttaa hermoja kriittisissä vaiheissa. Ilmankos nykytrendi tuomitsee tälläiset rationaaliset "myytit".

Pienet kansat, varsinkin kun ovat uhanalaisia l. joku uhkaa heitä, tarvitsevat olemassoloaan tukevia kertomuksia, ja jotta nämä toimisivat niiden täytyy korostaa po. kansan erinomaisuutta jopa muiden kustannuksella. Tämähän onkin aivan normaalia ja tervettä. Nykyisen meneillään oleva deideologisointi tähtää em. identiteettiä tukevien elementtien hävittämiseen, mutta tukevatko uudet myytit ihmisten tasa-arvoisuuden ideaa?

Varsin paljastava lause kuultiin eräältä vasemmistonaiselta jo Tavjan ensimmäisen kauden alussa: "Suomen tärkein vientiartikkeli on moraali!" Höpinä "arvojohtajuudesta" toistaa samaa ideaa, mutta vähemmän megalomaanisesti.

Vasemmistoliberaalit todella elättelivät visiota Suomesta koko maailman omanatuntona, jonka puolipöljä presitantta heristelee toruvasti sormeaan kaikenmaailman öykkä-diktaattoreille (poisluettuna Hugo Chavez ja Aleksandr Lukashenka) ja erityisesti "imperialisteille". Tästä "suuresta kertomuksesta" ehti toteutua vain maamiinojen kieltämisen kampanjointi, ennenkuin Haloselta loppuivat kutsut valtiovierailuille.

Epäkansallisia sloganeita märehtivä vasemmisto liputtaa erityisesti ihmisten samanarvoisuutta, -ja samaistaa kriitikkonsa erilaiseen rotuajatteluun tms., tavoitteena pilkkiä tilaisuutta vetää esiin jämerin korttinsa: 6 miljuunaa kuollutta juutalaista.

Vasemmisto ei kuitenkaan ole tuonut muutosta elitistiseen "hyvät"-"huonot" -vastakkaisuuteen: He tekevät puheissaan itsestään hyvimyksiä ja muista pahimuksia. Avain ilmiöön on em. suomenruotsalaisen "bättre-folkin" tajunta:

Ennen suomalaiset olivat huonompaa väkeä, koska he olivat alempaa rotua. Tänään suomalaiset ovat huonompia, koska he ovat suvaitsemattomia ja rasisteja. Huonoa rotua he ovat silti edelleen.

Suomalaisten kuvitellun "huonon rodun" myyttiä suojellaan ihan reaaliajassa mm. kiivailemalla kiukkuisesti jos joku tutkija esittelee (länsieurooppalaisia) tuloksia suomalaisen läntisestä alkuperästä. Akateeminen primitiivireaktio saattaa jopa ylittää kohtuuden rajat ja lipua koomisuuden puolelle, kuten Kalevi Wiikin kirjaa tuomittaessa.

Vanhat poliittisesti tarkoituksenmukaisina pidetyt rasistiset myytit elävät edelleen? Mielenkiintoista.

Eräs lähestymispiste nyky-ideologiaan löytyy paljon nauruakin herättäneestä ilmiöstä, nimittäin "kehitysapu-demareista". Kehitysapu-demarin joka toinen voimasana on "tasa-arvo" ja jokatoinen "suvaitsevaisuus". Kuvittelemaansa paremmuuttaan hän hellii juuri näiden käsitteiden kautta:

Kehitysapu-demarin maailmankuvassa hänen kaltaisensa ovat maailman moraalinen eliitti. Heillä on hallussaan Hyvä ja Oikeat Vastaukset. Heidän vastustajansa ovat dualistisen maailman paha puoli: Rasistit, fasistit, ja lukemattomat muut "...istit", jotka hyvimys osaa opettamattakin niputtaa eräänlaiseksi "pahan akseliksi".

Hyvimyksen glooria ei ole kirkas ilman em. kontrastia, mutta toteuttaakseen missiotaan hän tarvitsee toisenkin "huonompien ihmisten" kategorian: Autettavat.

Autettavan tulee olla avuton. Hän ei saa olla kykenevä käyttäytymään normaalisti länsimaisessa yhteiskunnassa, vaan häntä tulee suojella mm. nuorten naisten seksuaalisilta impulsseilta, ettei hän raiskaisi. Autettavan tulee olla riippuvainen massiivisista tulonsiirroista, joita hallinnoivat hyvimykset ja joiden kulut maksaa "rasistinen" huonompi kansa.

Perinteellisesti sosialidarw... siis sosialidemokratia on toiminut vain yhden valtion puitteissa: Kerätään rahat kansalta veroina, ja annetaan ne takaisin jäsenkirjojen mukaisesti. Nykyisessä "sosiali-tavjakratiassa" missio on globaali: Kerätään suomalaisilta rahat veroina, ja jaetaan ne koko maailmaan ihon melamiinipitoisuuden mukaisesti jyvittäen, tai perinteisemmin jäsenkirjan värin mukaan.

"Tasa-arvo" -jauhamisen takana lymyilee siis entistäkin jyrkempi rasismi ja opprtunistinen elitismi.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat