Onko sinua syrjitty?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Oletko itse joutunut rasismin tai muun syrjinnän kohteeksi, ja jos niin mistä syystä?

Kuten tiedämme, syitä on monia ja valtaosa niistä todella typeriä. Ainakin ne syyt joiden vuoksi minulle v***uiltiin koko kouluikäni olivat todella älyttömiä. (Hyvä koulumenestys, epäsosiaalisuus, eläinrakkaus, erikoinen käyttäytyminen ja ajattelutapa sekä ikäistäni useimmiten kypsempi mentaliteetti mutta hieman myöhäisempi fyysinen kehitys. Ja tietysti se että olin hyvää pataa opettajien kanssa. Vielä nykyisinkin elämäntapavalintani, elämänsuuntaus.)

Useimmiten kiusaajani pääsivät kuin koira veräjästä, kiitos paikkakunnan huonoon suhtautumiseen vastaanvanlaisissa tilanteissa.Tietynlaiset oppilaat myös pääsivät helpommalla. Kouluissa tällainen käytös etenkin aikuisten osalta on hyvin valitettavaa.

Miten syrjintää missä tahansa tilanteissa voisi tehokkaimmin torjua?
Itselleni tulee ensimmäisenä mieleen lapselle annettavat kasvatusmallit joilla on suuri rooli lapsen kehittymisessä tasapainoiseksi aikuiseksi yksilöksi.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija
Radiant Dragon
Oletko itse joutunut rasismin tai muun syrjinnän kohteeksi, ja jos niin mistä syystä?

Kuten tiedämme, syitä on monia ja valtaosa niistä todella typeriä. Ainakin ne syyt joiden vuoksi minulle v***uiltiin koko kouluikäni olivat todella älyttömiä. (Hyvä koulumenestys, epäsosiaalisuus, eläinrakkaus, erikoinen käyttäytyminen ja ajattelutapa sekä ikäistäni useimmiten kypsempi mentaliteetti mutta hieman myöhäisempi fyysinen kehitys. Ja tietysti se että olin hyvää pataa opettajien kanssa. Vielä nykyisinkin elämäntapavalintani, elämänsuuntaus.)

Useimmiten kiusaajani pääsivät kuin koira veräjästä, kiitos paikkakunnan huonoon suhtautumiseen vastaanvanlaisissa tilanteissa.Tietynlaiset oppilaat myös pääsivät helpommalla. Kouluissa tällainen käytös etenkin aikuisten osalta on hyvin valitettavaa.

Itselleni tulee ensimmäisenä mieleen lapselle annettavat kasvatusmallit joilla on suuri rooli lapsen kehittymisessä tasapainoiseksi aikuiseksi yksilöksi.

MINULLA ON AIVAN SAMA JUTTU, mutta minua syrjitään para aikaa koulussa se ei ole vielä mennyt ohi

Odotan lukiossa ihmisiltä kypsempää käytöstä

Toope
Seuraa 
Viestejä23157
Liittynyt23.7.2006
peippo
MINULLA ON AIVAN SAMA JUTTU, mutta minua syrjitään para aikaa koulussa se ei ole vielä mennyt ohi

Odotan lukiossa ihmisiltä kypsempää käytöstä

Tukiossa ihmiset ovat fiksuja!

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Vierailija

Jah kai ne lukiossa vähä on aikuistunu, tai vapaa-aikana ollaa iha samanlaisiako ysillä tai kasilla.. Lukio ny on vaan *siveellinen* paikka ^^

"ikäistäni useimmiten kypsempi mentaliteetti mutta hieman myöhäisempi fyysinen kehitys" mitäs jos on kummatki?

Siis kypsempi mentaliteetti tulee juuri fyysisestä kasvamisesta, hormonit muuttaa mieltä ja kehoa, ehkä meinasit tolla vain joitaki kymppi+ oppilaita joille koulu = elämä.. mut toihan ei vastaa mentaliteettiä pätkääkään, vaikka saaki kymppejä..

Vierailija

Teen harvinaisen poikkeuksen ja vastaan tällaiseen kysymykseen.

Olen joutunut rasismin kohteeksi muutaman kerran ja syrjintä mikä on joskus tapahtunut, on aina ollut naisten alulle laittama ja naiset siinä mukana. Miehet ei ole koskaan minua syrjineet. Mutta naiset voi olla hyvinkin pirullisia syrjinnässään, etenkin silloin jos alkaa ryhmittyminen etnisesti.

Mutta ei hätää sitä ei enää tapahdu useinkaan. Ja olen saanut sen verran paksun nahan että en pienistä säikähdä, tai mieltäni pahoita.

Mutta yksi asia on mielestäni ikävää. Omalla tavallani "haveksin" jotenkin näitä rasisteja ja syrjijöitä, jotka kuvittelee olevansa parempia ihmisiä mitä muut ja olevansa oikeutettuja vihaamaan ja syrjimään toiseen etniseen gruppiin kuuluvaa.

Harvoin puhun itseeni kohdistuvasta. Useimmiten en edes ota osaa tällaiseen keskusteluun tai sitten annan vain kylmästi kieltävän vastauksen. Ja enempää en aio sanoa.

Ps.
Ei saa antaa rasisteille ja syrjijöille pikkusormeaan, muuten joutuu antamaan koko kätensä.

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

En ole kokenut joutuneeni koskaan suoranaisen syrjinnän kohteeksi. Toki kateuden kohteeksi olen joutunut. Omalla kohdallani ainakin itseironian taito on antanut valmiuksia käsitellä kateellisuutta.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Kyllä, olen kokenut elämän vierautta ja se varmaan on näkynyt niin että porukat ovat katsoneet kieroon. "Se on erilainen", "Se ei ole meitä." "Se nauraakin eri asioille ja oudossa paikassa"

Myöhemmin opiskellessa tulin tietämään, että outous johtui häiriögeneraattorista. Se on luonteenpiirre, joka joko on tai sitten ei. Sitä hyödyntävät esim. mainosmaailma ja taide: aivan tavallinen esine saa uusia piirteitä, asiaan tulee eri näkökulmia. Luovuutta joko on tai sitten ei.

Erilaisuus voi olla eriheimoisuutta, -rotuisuutta. Minua aikoinaan säälitti se gorillanaaras, joka jouduttiin uudelleensijoittamaan toiseen laumaan. Hän oli tottunut omaan asemaansa, aivan säädylliseen, siellä edellisessä laumassaan. Uudessa paikassa se erehtyi olemaan matelematta sen alueen vallasväen edessä ja sai selkäänsä johtajaurokselta. Aina siihen asti kun ykkösnaaras alkoi puolustaa tulokasta.

Niinhän mekin tehdään, kun on kysymys uudesta kuviosta. Katsotaan mistä kana .. ja näytetään tulokkaalle taivaan merkit ("Jupiter, Mars, ja alakin laputtaa!")

Ja omissa ystävättärissäni ja tuttavissani on harvinaista, että kolme gimmaa voi pitkään tulla toimeen - ainakaan, jos ilta on kostea. Ensin ollaan ylintä ystävää triona, mutta jopas jotakin, pian kaksi vähän piikittelee sitä kolmatta. Hassuinta on, että duot vaihtelevat, äsken poljettu onkin yhtäkkiä kompuksessa toisen kanssa.

Eipä ihme, että kielipuoli tai pahimmassa tapauksessa kieltä puhumaton, eri värinen ja "oudosti" pukeutuva saa kyseenalaisen kunnian olla se syntipukki, ulkopuolinen.

Ei ole aikaa keskittyä jonkun toisen positio-ongelmiin, jos hampaankolossa on oman statuksen horjuminen - joko kauan sitten tai jatkuvana näränä nyky-ympäristössä.

Vierailija

Kyllä sitä tuo perskoulu meni jonkinlaisessa horroksessa. Elämä oli ihan jossain muualla. Ihmettelin, kun en edes muista juuri mitään koulujuttuja. enkä välitäisi muistaakkaan. Muita tapahtumia kylläkin muistan niiltä ajoilta.

Olo oli sellainen, jotta siellä on vaan käytävä. Mitään en niiden muitten touhuista välillä ymmärtänyt. Juoksevat pallon perässä ja lätkivät jotain kumilaattaa kaukalossa. Ja ihan vapaaehtoisesti... Pitivät luistelusta

Keskiarvo oli jotain 7 tai 8.

Yläasteella heräsin vasta henkiin... (ainoa, joka alkoi koulussa kiinostamaan oli tytöt)

Vierailija
Mandix
Jah kai ne lukiossa vähä on aikuistunu, tai vapaa-aikana ollaa iha samanlaisiako ysillä tai kasilla.. Lukio ny on vaan *siveellinen* paikka ^^

"ikäistäni useimmiten kypsempi mentaliteetti mutta hieman myöhäisempi fyysinen kehitys" mitäs jos on kummatki?

Siis kypsempi mentaliteetti tulee juuri fyysisestä kasvamisesta, hormonit muuttaa mieltä ja kehoa, ehkä meinasit tolla vain joitaki kymppi+ oppilaita joille koulu = elämä.. mut toihan ei vastaa mentaliteettiä pätkääkään, vaikka saaki kymppejä..

En todellakaan tarkoittanut tuota.
Tarkoitin että vaikka olin vielä ns. lapsen kehossa, kaikkein parhaiten tulin toimeen aikuisten kanssa joilla on jotain sanottavaa. Kieroituneesta huumorintajusta huolimatta minua on aina luonnehdittu fiksuksi, luokkatovereitani yla-asteella lukuunottamatta.

Tarkoitin, että ajattelin/ajattelen asioita jokseenkin laajemmalta kannalta kuin useimmat ikätoverini tuolloin ja käytin enemmän aikaa asioiden tutkimiseen ja pohtimiseen ideologioitani mistään plagioimatta. Auktoriteettien järkiperäinen kyseenalaistaminen oli arkipäivää.
Fyysinen ja henkinen kehitys eivät kulje käsi kädessä.

Kympin oppilas en ole ikinä ollut muussa kuin bilsassa.

Ronron
Seuraa 
Viestejä9265
Liittynyt10.12.2006

Muslimit kiusasivat minua koulussa. Uhkasivat hakata minut ja isoveljeni. Vaikka en ollut tehnyt mitään, en yhtään mitään. Sain turpaani heiltä ja he ahdistelivat minua päivittäin, kiristivät kännykän minulta ja tilasivat juotavaa. Jokainen päivä koulussa oli helvettiä. Olenko paha ihminen jos olen tuon takia hieman rasisti tätä rotua kohtaan?

くそっ!

Vierailija

mikähän tuossa ääntenlaskijassa mahtaa olla...
sata minus kasikaks minus seihtemäntoista....
Minne se yksi prosentti jäi?

Vierailija
Radiant Dragon

On.

Olen arvostellut ja tunut esiin virheellisiä tutkimuksia eri aloilta.

Jokaisen tiedeskaban ole ainakin tähän asti voittanut, mihin ole osallistunut, mutta toistaiseksi en ole hyötynyt asiasta ammatillisesti mitään, korkeintaan muilla tavoin sosiaalisesti vähän.

Ei ainakaan missään tapauksessa olemalla hiljaa tietellisistä virheistä. Se on ainoa ala maailmassa, missä oikeassaolija lopulta voittaa.

Vierailija

kyllä on syrjitty ja syyt ovat typeriä...

- poliittinen mielipide.
- lääkkeet / huumausaineet joita käytän ja puolustan.
- vegaani elämäntapa.
- seksuaalisuus.

siinäpä nuo on...
ei ihan normi teemun juttuja...
mutta ei ihan mitään suuber truuber
omituisiakaan...

Vierailija
omena
kyllä on syrjitty ja syyt ovat typeriä...

- poliittinen mielipide.
- lääkkeet / huumausaineet joita käytän ja puolustan.
- vegaani elämäntapa.
- seksuaalisuus.

Ihan hyviä syitähän nuo on joten toivon että syrjintä jatkuu ja vain lisääntyy!

Vierailija
Veli Venäläismielinen!

Ihan hyviä syitähän nuo on joten toivon että syrjintä jatkuu ja vain lisääntyy!

ollihan voi kertoa mikä niissä on hyviä
syitä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat