Mihin mies tarvitsee naista, mihin nainen tarvitsee miestä?

Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Tällainen kysymys tähän väliin.

Naiset joskus sanoo että he tarvitsee miestä yhtä paljon kuin kala tarvitsee polkupyörää. Yllättävän useat ihmiset ovat käsittääkseni tätä mieltä.

Kysyisin vain minkälaisia mielipiteitä teillä on kyseisestä aiheesta?

Jos olet nainen etkä tiedä mitä vastaat niin nuo kysymykset on tavallaan siinä samassa järjestyksessä mutta sukupuoliroolit ovat vain vaihdettu.

Elä valehtele sukupuolta vaan vastaa niin että jos ensinmäinen miesvastaus olisi lähinnä sinua niin todennäköisesti myös ensimmäinen naisvastaus on lähinnä omaa mielipidettäsi.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Minulle välähti juuri äskettäin että kun naisen ja miehen suhteesta karsitaan kaikki temppuilu ja mongerrus, niin nainen tarvitsee mieheltä tai sen korvikkeilta saman kuin lapsi, eli kodin suojaa ja hellyyttä annattuna arvostaen.
Hän sitten palkitsee sen kunnioittavalla suhtautumisella miehen temppuiluun ja itsetehostukseen, jotka eivät luonnostaan kuulu naisten arvomaailmaan tai keinovalikoimaan.
Oikutellessaan tai pettyneenä vaikkapa naisten keskinäisessä mittelössä asemasta, hän käyttää naisten temppuja hyväksikäyttäen löytämiään miehen heikkouksia ja on lähes aina lähtökohtaisesti miestä vastaan, vaikka saisikin kaikki edut mitä hänen miehensä kykenee tarjoamaan.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14026
Liittynyt23.6.2005

Vielä vähän laajempi aihe, kiitos.

Olen kirjoitellut aiheesta noin tziljoona sivua, eikä tällainen kiinnosta enää paskaakaan.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Neonomide
Vielä vähän laajempi aihe, kiitos.

Olen kirjoitellut aiheesta noin tziljoona sivua, eikä tällainen kiinnosta enää paskaakaan.

Sori, tietokoneeni yhteys katkesi äsken jostain syystä ja ajatukseni katosi. Tarkoituksenani oli jatkaa vielä hieman. Ymmärrän sinua, olen itse yrittänyt vältellä tämän tyylisiä parisuhdepsykologia ketjuja, kun eivät ole minun erikoisalaani.

Neo, nyt olisi hienoa saada erillaisia syvällisiä mielipiteitä, ei välttämättä analyysejä niistä. Tätä voisi pohtia filosofisesti.

Pohdin kuitenkin tätä ongelmaa joskus. Pohdin tämänkaltaista ongelmaa joskus eräässä toisessa ketjussa ja näyttää siltä että nyky-yhteiskunta on muuttunut yksilöjen osalta erillaiseksi, tai mitä tulee ainakin parisuhteeseen. Tai siis yhteiskunta on muuttanut parisuhteen?

Itse en usko että kaikkien miesten osa yhteiskunnassa olisi välttämättä löytää naista / hankkia lapsia. Miehillä luonnostaan ei ole samanlaista oikeutta lapsiin mitä naisilla on. Tämä muuttaa miehen osaa yhteiskunnassa.

Ajatukseni ovat tosin aika sekavat näin aluksi mitä tulee tällaisiin aiheisiin. Ehkäpä viisastun jollain tavalla tässä keskustelussa.

Itse olen ymmätänyt omalta kohdaltani että tavallaan elämäni tarkoituksenani on kehittää ja jättää jälkeeni jotain tärkeää joka on lähellä itseäni. Tulin sitten määritelleeksi tavoitteekseni eräänlaiset 10 unelmaa tai projektia joista täytyisi saada jotain aikaiseksi. Joten en ole motivoitunut tähän deittailuun vaan keskityn luovempaan työskentelyyn. Tuo ylin vaihtoehto on minun näkemykseni asiasta.

Vierailija

Vastaan vaihtoehdon jota ei ollut listalla eli olen nainen ja mies saa elämisen tuntumaan kevyemmältä ja elämisen arvoiselta. Tarvitsen miesystävääni siihen, että hän saa minut nauramaan ja tuntemaan oloni erityiseksi. Tarvitsen hänen mielenkiintoisia ajatuksiaan, jotta voin väitellä niistä hänen kanssaan. Tarvitsen hänen läheisyyttään, jotta elämäni tuntuu kevyemmältä ja tarvitsen häntä sanomaan, että fiksu ja kaunis. Täytyypä laittaa jokin kiva tekstiviesti hänelle nyt kun tuli puheeksi.

Yleisellä tasolla puhuen mielestäni nyky-yhteiskunta on rakentunut niin, että kummankaan sukupuolen edustajan ei tarvitse olla taloudellisista tai sosiaalis-poliittisista syistä riippuvainen toisesta sukupuolesta. Ainakaan verrattuna menneisiin vuosiin. Kehitys on mielestäni positiivinen ja se saa miettimään muita syitä ja arvoja siihen mihin toisen sukupuolen edustajia tarvitaan.

Kevennyksenä: miestä tarvitaan puhdistamaan lattiakaivosta sinne jumittuneet hiukset

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

asioita, joissa koen miehistä olevan hyötyä. Listaan kertyi seuraavia kohtia:
-muutossa
-remontissa
-huonekalujen kokoamisessa
-painavien tavaroiden kantamisessa
-autokyydin antamisessa

Nämä seikat pätevät yhä mutta - eiväthän ne mitenkään edellytä, että hyödyntarjoaja olisi nimenomaan mies.

Olen keksinyt listaani lisettä, kuten:
-työasioissa
-korkealta uimahyppytelineeltä hyppäämään rohkaisemisessa tai rohkaisemisessa kokeilemaan uusia hyppyjä (näissäkään ei sanojan sukupuoli ratkaise mitään vaan miehestä tai pojastaKIN on hyötyä tässä tilanteessa)

Mutta ainakin toistaiseksi on olemassa yksi asia, johon miestä vaaditaan: ISÄn osa! Naiseltahan puuttuu kyky tuottaa siittiöitä, eikä hän kovin hyvin pysty mieskasvattajanakaan toimimaan. Lapsen tasapainoiseen kehitykseen ei kuitenkaan edellytettäne kahden eri sukupuolta olevan vanhemman osallistumista kasvatukseen. Mutta silti isä on nimenomaan mies.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
Barbaari
Tällainen kysymys tähän väliin.

Kysyisin vain minkälaisia mielipiteitä teillä on kyseisestä aiheesta?

Valitsin tuon ensimmäisen, elämä parisuhteessa nyt vaan on kaikin puolin niin paljon parempaa. Ei sellainen riippuvuus toisesta ihmisestä tietysti vain hyvä asia ole, mutta niin minä nyt vain tunnen ja sen kanssa pitää elää.

Naiset joskus sanoo että he tarvitsee miestä yhtä paljon kuin kala tarvitsee polkupyörää. Yllättävän useat ihmiset ovat käsittääkseni tätä mieltä.

Kyllä suhteissaan epäonnistuneet ihmiset kaikenlaisia juttuja suustaan päästävät, mutta tosielämässä ylivoimainen valtaosa naisistakin haluaa elää parisuhteessa. Naisille varmaan perhe ja arkiset hyötynäkökohdat ovat tärkeämpiä kuin psykologinen riippuvuus, mutta harvalla naisellakaan laajat sosiaaliset verkostot ja sukupuolen tarjoamat käytännössä rajattomat mahdollisuudet seksisuhteisiin antavat läheskään niin paljoa kuin parisuhteen tarjoama elämänkumppanuus.

Vierailija
NeoMeniPimeeks

Barbaari. Kuten em. hapokkuudesta voinet aistia, palstan perustavanlaatuinen kirjoittamaton sääntö kuuluu:
"Aihe joka ei Neodalidomea kiinnosta - siitä eivät muutkaan kirjoita."

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Ananda
NeoMeniPimeeks

Barbaari. Kuten em. hapokkuudesta voinet aistia, palstan perustavanlaatuinen kirjoittamaton sääntö kuuluu:
"Aihe joka ei Neodalidomea kiinnosta - siitä eivät muutkaan kirjoita."

En haluaisikaan mitään 50 sivua pitkää kestosuosikkia tästä ketjusta. Ihan vain uteliaisuudestani kyselen olisiko jollain uuttaluovia mielipiteitä tähän aiheeseen liittyen.

On kai täälläkin omien polkujen kulkijoita ja muita pohdiskelijoita. Te jotka ette ymmärrä tätä aihetta liikutte vähän liian syvissä vesissä. Tämä on ihan peruskysymys johon nyky-yhteiskunnassa joutuu vastaamaan uusilla tavoilla. Siksi Neo ei ole kiinnostunut koska tämä on ihan ensimmäisen askeleen kysymys.

Voihan olla että tuo äänestys antaa miehille ja naisille arvot jotka ovat toistensa vastakohdat.

Vierailija

Olen nainen, mutta mikään noista listasi vaihtoehdoista ei ota äänestääkseen. Arvostan hieman erikoislaatuisempaa "parisuhdetta", eli suhdetta jossa ei välttämättä asuta yhdessä, eli kumpanenkin haluaa pitää omat reviirinsä, mutta siitä huolimatta se ei ota palaakaan pois läheisyyden ja hyvänolontunteesta mitä yhdessä voi jakaa...Olen hyvin itseellinen nainen loppujenlopuksi.

Vierailija

Toi mitä väität, tai siis, kysyt niin on aikapitkälle valhetta, että nainen ei muka tarvittis. Se on vaan muoti-ilmiö olla yksin ja dumpata miehiä miten tykkää.

Kaveriki, ei jessus melkein palo hermot, aluksi itki ko sen poikakaveri oli jättäny, sitte kerran kuulin sen istuvan puhelimessa, kertomassa jollekki kaverillensa *joo, miehiä menee ja tulee, ei niitä tarvi, ottaa vain ilon ja nakkaa menemään* :ASD siinä meinasin revetä ja kunnolla... ei sen itkun perusteella oikein vastannu tota tekstiä..

Vierailija

Jos suljemme pois seksisuhteen ja lapset, niin mitä jää jäljelle, sitäkö tarkoitat?

Neutroni tuo aina esiin suhteen antaman taloudellisen hyödyn naiselle, mitä en tajua ollenkaan. Ylipäänsä kahden ihmisen yhteistalous tulee halvemmaksi kuin yksinäisen (naisparejahan kuuluu perheystäviimme).

Osa naisista, kuten miehistäkin on pikemmin yksineläjiä kuin laumaa kaipaavia. Onneksi nyky-yhteiskunta suo tähänkin mahdollisuuden. Vanhapiika, tai vanhapoika, ei ole enää haukkumasana, vitsi pikemminkin.

Itse tiedän kaipaavani lauman jäsennyyttä, liittymistä ja kuulumista toiseen. Naisystävät ovat elintärkeitä, mutta niin ovat myös miesystävät. Naisten kanssa saan kokea samuutta, syvää ymmärrystä ja jakamisen tunnetta.

Silti haluan elämänkumppankseni miehen. Tarvitsen miehen erilaisuutta, juuri sitä miehistä ajatus- ja kokemusmaailmaa. Miehen selväjärkisyyden suomaa turvaa ja selkeää putki-aivoisuutta, joka nostaa minut kuiville, kun uppoan liian syvälle spagettimietteitteni suohon.

Toisaalta eroavaisuus raivostuttaa ja virkistää. Miestä ei ihan aina voi käsittää. Äijässä riittää haastetta Siksi miesten kanssa eläminen on kiinnostavampaa kuin vain naisten yhteisössä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26853
Liittynyt16.3.2005
Mummo
Neutroni tuo aina esiin suhteen antaman taloudellisen hyödyn naiselle, mitä en tajua ollenkaan. Ylipäänsä kahden ihmisen yhteistalous tulee halvemmaksi kuin yksinäisen (naisparejahan kuuluu perheystäviimme).

Kyllä talous (tai varmaan pikemminkin sosiaalinen asema, johon talous läheisesti liittyy) on monille naisille tärkeä valitakriteeri. En tietysti tarkoita sitä, että kaikki naiset kuolaisivat rikkaden perään, mutta kyllä aika moni tavallinen keskiluokkainen, niin koulutettu kuin duunari, nainen kääntyy saman tien kannoillaan, jos paljastuu että uusi "ihan kiinnostava" tuttavuus on työtön tai "paskaduunissa". Miehet nähdäkseni ovat kaikissa tuloryhmissä vähemmän kiinnostuneita naistensa taloudellisista ominaisuuksista, mutta ei sekään merkityksetöntä ole. Jos nainen haluaa elättäjän, hänen pitää kyllä omata tavallista enemmän valmiuksia miellyttää miestä muuten.

Tosin tässä tarkoitin enemmän hyötyä arkiaskareissa. Useimmissa perheissä miehet tekevät yksin ikävät "miesten" työt, ja sen lisäksi reilun siivun "naisten töistä". Kaiken lisäksi, noin sivunmennen sanoen, nykyaikaisesti varustellussa asunnossa "naisten" työt ovat tavattoman helppoja, leppoisia ja mukavia sisäpuuhasteluja verrattuna esimerkiksi rakennustöihin, auton ylläpitoon tai omakotitalon ylläpitoon ja lämmitykseen.

Toisaalta eroavaisuus raivostuttaa ja virkistää. Miestä ei ihan aina voi käsittää. Äijässä riittää haastetta Siksi miesten kanssa eläminen on kiinnostavampaa kuin vain naisten yhteisössä.

Itse olen kanssa tullut siihen johtopäätökseen, että vaikka se onkin pääsääntöisesti rasittavaa, perustavaa laatua oleva erilaisuus, joka antaa koko elämän mahdollisuuden oppia toisesta uutta, on pitkän suhteen keskeinen voimavara. Varmaan sitä alkaisi kaivat vaihtelua, jos kumppani olisi liian samanlainen (esim. homo tai viimeisen päälle poikatyttö, jolta naiselliset oikut puuttuisivat kokonaan).

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007
Mummo
Jos suljemme pois seksisuhteen ja lapset, niin mitä jää jäljelle, sitäkö tarkoitat?

Tuota -öö- ei sitä välttämättä tarvitse sulkea pois.

Tuo äänestys on että miksi ihmiset elävät toistensa kanssa, en usko että seksillä on suhteissa kovinkaan suurta painoarvoa loppujen lopuksi. Ei minusta seksin ottaminen huomioon tai pois jättäminen muuta vastauksia loppujen lopuksi.

Jos olet nainen etkä tiedä mitä vastaat niin nuo kysymykset on tavallaan siinä samassa järjestyksessä mutta sukupuoliroolit ovat vain vaihdettu.

Elä valehtele sukupuolta vaan vastaa niin että jos ensinmäinen miesvastaus olisi lähinnä sinua niin todennäköisesti myös ensimmäinen naisvastaus on lähinnä omaa mielipidettäsi.

Elmeri
Seuraa 
Viestejä99
Liittynyt19.2.2007

Olen tullut siihen tulokseen, että rakastuminen ei ole järkevää.

Mitä järkeä on rakastua ihmiseen?
Kertokaa minulle.

Toinen osapuoli kuitenkin ajan myötä joko jättää sinut, pettää sinua tai kuolee pois. Minulla meni 3 viikkoa sitten 7kk suhde poikki ja tuntuu, että en pysty enää jatkamaan eteenpäin. Herään painajaisiin keskellä yötä ja valvon tämän takia seuraavat 2-3h ajatellen häntä. Koitan pitää ajatukseni poissa hänestä ja tehdä kaikkea mahdollista, mutta se ei auta. Kidutan itseäni ajattelemalla hyviä hetkiä hänen kanssaan. En voi sille mitään.

Aika parantaa haavat. Tiedän sen. Mutta ikinä en halua enää kokea tätä samaa tunnetta, kun rakastamasi ihminen ei enää olekkaan vierelläsi. Miettikää miltä tuntuu 10 vuoden tai 40 vuoden suhteen loppuminen? En luutavasti selviäisi siitä.

Eläimetkin ovat meitä järkevämpiä. Eivät ne seurustele, ne vain lisääntyvät.

Rakasta perhettäsi, sukulaisiasi ja kavereitasi. Älä rakastu.

Vastasin siis, että naista tarvitaan vain seksiin.

"I'm not in jail for committing murder. I'm in jail partly because I'm a black man in America,where the powers that be will only allow a black man to be an entertainer or a criminal." - Rubin Carter, Penthouse Interview, 1975.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat