ADRESSI: Virkarikos

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Myös virkarikoksista tuomittava rangaistuksiin.

http://www.adressit.com/virkarikos

Kommentit (3)

Vierailija

Tuota, olen periatteeessa samaa mieltä, mutta. Onkos tässä nyt kaikki käsitteet järjestyksessä. Virkarikos ja virkavirhe eivät ole sama asia. Huom. en ole lakimies vaan rehellinen (virallisesti, niinkuin muutkin) tavallinen kansalainen.

Jotenkin olen saanut sen käsityksen, että jos on tehty ilmitullut virkarikos, on siitä myös tuomio rapsahtunut. Kyllä näitä aina silloin tällöin.

Sensijaan virkavirheet, joista useimmin valitetaan, ovat virheitä. Niistä voi antaa vain huomautuksen tms. ja johtopäätösten teko ym. toimenpiteet jäävät asianosaisille kuten v.miehen pomoille. Jos homma toistuu silloin liikutaan jo hämärällä alueella eli voi olla jo kyse v.rikoksesta, erityisesti jos mokailusta aiheutuu vahinkoa. Silloin ovat syyllisiä pomo-v.miehet tai kyseinen virasto.

Vierailija
valtiokonttorin elatti

Jotenkin olen saanut sen käsityksen, että jos on tehty ilmitullut virkarikos, on siitä myös tuomio rapsahtunut. Kyllä näitä aina silloin tällöin.

Pankkikriisin selvittelyssä oli toisin.

Vierailija
kalmankenkku
valtiokonttorin elatti

Pankkikriisin selvittelyssä oli toisin.

Ei siinä sitten mitään, jos näin oli, nostetaan syyte.

Uusimmat

Suosituimmat