Jos Jokela olisi Pohjanmaalla ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Haluaisin kiihkottomia, realismiin pyrkiviä arvioita siitä, mitä olisi tapahtunut, jos Auvinen olisi tunkeutunut lukioon Pohjanmaalla, Karjalassa tai Lapissa ?

Olisiko miesopettaja juossut henkensä edestä karkuun koko talon läpi ?

Olisiko luokan pesäpalloilija heittänyt kännykällä ?

Olisiko luokan kiekkoilijat horjuttaneet ampujan tasapainoa ?

Tämä uutinen meni maailmalle, mutta rehtorin lisäksi toista sankaria ei löytynyt. Tämä ei ole se Suomi, missä olen asunut. Olen joutunut johonkin nynnyjen rinnakkaismaailmaan. Oliko Kimi lajinsa viimeinen jäämies ?

Mitä rotua oli ne, jotka sai Mannerheim-ristin mitalit ?

Swattia, Doomia tai Quakea pelannut tietää miten talossa liikutaan kun ammukset on loppu. Houkuttelet ampujan perääsi ja pysähdyt nurkan taakse kyttäämään ja isket. Mikä siinä on niin vaikeaa ? Kiekon eteen heittäytyminen käy kipeämpää.

Oliko John Rambolla (First Blood 1) ase, ennen kuin sai sen helikopterista pudonneelta mieheltä ? No eipä ollut !

Sivut

Kommentit (24)

sigfrid
Seuraa 
Viestejä8692
Liittynyt20.7.2007
oge

Oliko John Rambolla (First Blood 1) ase, ennen kuin sai sen helikopterista pudonneelta mieheltä ? No eipä ollut !

Tämäpä juuri todistaa tapahtumien sattumanvaraisuutta tai peräti välttämättömyyttä universumin synnystä alkaen

Takuutestattu suomalainen. Aboriginaali Finlandian asukas.

Blogi: http://terheninenmaa.blogspot.fi

Vierailija

Pohjanmaalta löytyy vielä painikuninkaita harteikkaita jotka ovat valmiita "höökimään" vaikka lopputulos näittäisikin epävarmalta.

Vierailija

Pesäpalloilijat olisivat heitelleet kännykät ja tuolinjalat ampujan silmille. Painijat olisivat vääntäneet kädet katki...

Mutta joo, on tossa perää. Luulenpa, että ampumista ei välttämättä olisi tapahtunut pohjanmaalla ollenkaan. Siellä on kovempia jätkiä ja eri mentaliteetti. Pojaat olisivat lätkineet Pekka-Ericiä lättyyn hyvissä ajoin ja pohjalaisella tyylillään haistattaneet verevät paskat jätkän jutuille.

Miesopettajat olisivat huutaneet perkelettä ja auktoriteetillaan riisuneet yli-ihmisen aseista. Pari pikkutyttöä olisi Pexi ehkä saanut naulattua, kunnes maanpuolustushenkiset kaverit olisivat tulleet väliin tavalla tai toisella.

Muutenkin Per-Eric olisi saanut kymmenvuotiaasta käydä metsällä, pesisreeneissä ja ajella mopolla soramontuilla, niin ettei muuta olisi tarvinnut.

Vierailija
mutker
ja ajella mopolla soramontuilla, niin ettei muuta olisi tarvinnut.

Mutta sehän on turhaa saastuttamista. Sehän on pelkkää ... elämää.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Rambo nakkasi kiven kopterin ikkunaan ja pilotti kämmäili. Ukko putosi siitä huteralta paikaltaan, kun kopteri heilahti. Tämä tuli aika vasta telkkarista, niin muistan.

edit. Duudsonit ois saaneetkin kuolla. Opettavat lapsille, että typeryys on ihailtavaa.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija
Marssilainen
Rambo nakkasi kiven kopterin ikkunaan ja pilotti kämmäili. Ukko putosi siitä huteralta paikaltaan, kun kopteri heilahti. Tämä tuli aika vasta telkkarista, niin muistan.

Oliko ennen vai jälkeen Jokelan ? Taisi olla hieman ennen. Olikohan vaikutusta ?

Toivottavasti kohta tulee myös Rambo 2 ja 3. Chuck Norris ei vapauttanut kaikkia sotavankeja Vietnamista.

Vierailija

Itse lähtisin purkamaan tätä ongelmavyyhtiä siten, että jos Jokela olisi Pohjanmaalla ja Lappajärvi Karjalassa niin missä Kerava olisi?

Vierailija
oge
Haluaisin kiihkottomia, realismiin pyrkiviä arvioita siitä, mitä olisi tapahtunut, jos Auvinen olisi tunkeutunut lukioon Pohjanmaalla, Karjalassa tai Lapissa ?

Olisiko miesopettaja juossut henkensä edestä karkuun koko talon läpi ?

Olisiko luokan pesäpalloilija heittänyt kännykällä ?

Olisiko luokan kiekkoilijat horjuttaneet ampujan tasapainoa ?

Tämä uutinen meni maailmalle, mutta rehtorin lisäksi toista sankaria ei löytynyt. Tämä ei ole se Suomi, missä olen asunut. Olen joutunut johonkin nynnyjen rinnakkaismaailmaan. Oliko Kimi lajinsa viimeinen jäämies ?

Mitä rotua oli ne, jotka sai Mannerheim-ristin mitalit ?

Swattia, Doomia tai Quakea pelannut tietää miten talossa liikutaan kun ammukset on loppu. Houkuttelet ampujan perääsi ja pysähdyt nurkan taakse kyttäämään ja isket. Mikä siinä on niin vaikeaa ? Kiekon eteen heittäytyminen käy kipeämpää.

eipä ole enään niin helppoa kun olet itse paikalla, vähän sama juttu kuin kannatat kuolemanrangaistusta mutta jos sinun täytyisi tappaa vanki entä sitten?

Vierailija
peippo

eipä ole enään niin helppoa kun olet itse paikalla

Ei se toisaalta ole liian vaikeaa, jos tarve tulee. Mitä luulet että armeijassa tehtiin 11kk ?

Sen lisäksi ihmisellä on itsepuolustusvaisto.

Vierailija

KOululla olisi pitänyt olla kunnon johtaja-ainesta. Tämä Pekka oli huonosti varustautunut: kaksi lipasta. Paukut loppuvat todella nopiaan ja lokeroidussa koulussa voi helposti yllättää ampujan. Jos luokissa olisi ollut kunnon johtajia, niin he olisivat järjestäneet kylmän viileästi vastarintaa nakkelemalla tuoleja. Mutta mitä nössöjä he olivat. Hävetkööt!

kytoann
Seuraa 
Viestejä1906
Liittynyt16.3.2005

Helppo on olla maalla viisas, kun merellä vahinko sattuu.

Eihän tapahtuman kestäessä tiedetty minkälainen aseistus ampujalla oli, ja oliko ampujia useampia, ja koulu oli täynnä paniikissa olevia lapsia. Paha siinä on ruveta ramboilemaan.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Kyllähän siellä olisi Juha Miedon näköinen miesopettaja karjaassut notta "Ristus mä sanon poijjaat jossei tämä räiväly lopu niin käy niiku Käläviällä"..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat