Personoitu mainonta

Seuraa 
Viestejä465
Liittynyt14.12.2005

Voisitko kuvitella tilanteen, jossa eri yhteyksissä kohtaamasi mainonta on niin tarkasti juuri sinuun kohdistettua, että koet sen 'menneen liian pitkälle'? Enkä tarkoita pelkästään yksittäisiä hetkiä, vaan sellaista tilannetta, jossa erittäin tarkasti personoitua mainontaa kohdistuu itseään kohti useita kertoja per päivä. Nykyiset evästeisiin perustuvat netinkäyttötottumusten seurannat antavat suht karkean profiilin. Se lähempänä segmentointia kuin jotain eksaktia.

Ota lähtöajatukseksi vaikkapa paikkatietojärjestelmät (GIS) tai kohtaus Minority Reportissa:

A smiling Gap employee appears on a giant flat-screen monitor just inside the store, greeting customers as they walk in. "Good afternoon, Mr. Yakamoto," she says, loudly and cheerily. "How did you like that three-pack of tank tops you bought last time you were in?"

Kommentit (2)

Vierailija

Minulle riittää (valitettavasti) vähempikin... Joskus on karmaissut kun suosikkituotteitani hyppää jatkuvasti ruudulle webbisähköpostissani, joka kerää käyttäjästä tietoa mainontaa varten. Yleensä surffaillessa mainonta on satunnaista ja siten huomiotaherättämätöntä, niin kuin kuuluukin.

Vierailija
smarko

Ota lähtöajatukseksi vaikkapa paikkatietojärjestelmät (GIS) tai kohtaus Minority Reportissa:

A smiling Gap employee appears on a giant flat-screen monitor just inside the store, greeting customers as they walk in. "Good afternoon, Mr. Yakamoto," she says, loudly and cheerily. "How did you like that three-pack of tank tops you bought last time you were in?"

Minority reporttiin oli koottu monia aikaansa edellä olevia asioita. Esim tuosta kädenheilutus käyttöliittymästä on paljon tehty tutkimuksia myöhemmin ja vastaavaa ulkoasua on jo Vistassa (Win+Tab, jätä win pohjaan ja rullaa hiirtä), Itunes (Cover flow -näkymä), iPhone ja näköjään myös Googlen GPhone perustuu tämän tyyppiseen nakkeluun.

Sitten oli ne rakettireput.

Uusimmat

Suosituimmat