klo 23:58 | 16.11.2007
Miten dieselauton nakutusääntä sais pienennettyä?
Alkanut tuo naputus voimistumaan ja on aika hirveän kuuloista kylmällä koneella..
Miten dieselauton nakutusääntä sais pienennettyä?
Alkanut tuo naputus voimistumaan ja on aika hirveän kuuloista kylmällä koneella..
Ladataan...
Saat paketin viikon tiedeuutisia joka perjantai.
Sivut
Mieleen tulee vain syöttöpumpun säätötarve tai kadonneet äänieristeet.
Suuttimet on voineet kulua nekin.
Arpapeliksi laitat homman. Et edes kerro onko kyseessä vanha mersu...
Kytkee akun irti.
Vanha diesel ei edes sammu vaikka vie akun veke.
Totta.
Autolla on ajettu alle 200tkm eikä se ole vanha mersu.
Eikä se ole merkkikohtaista, kaikki dieselit nakuttaa.
Olen kuullut essonbaari juttuja 2t öljystä, onko niissä mitään perää?
Noin uudenkarheessa autossa voi olla ihan valmistustoleransseista johtuvaa venttiilivikkaa - kyllä ne siitä tokenevat.
Rotteri taitaa vaan satuilla. Sinänsä dieselin nakutus on totta. Jos se ei nakuta, se ei toimi. Siitä vasta rotterilla huoli olisi.
Vanhemmat dieselit todellakin nakuttivat kylmänä, mutta muutamat asiat olisi hyvä ilmoittaa. Merkki, malli ja vuosimalli, niin voisivat autoja paremmin tuntevat selvittää asiaa tarkemmin. Ja sitten tietenkin se, että nakutaako myös kesädieselillä, vai talvilaadulla. On monta eri vaikuttavaa tekijää tuossa. Itselläni ei ole ollut diesel-autoa, mutta jotain tiedän, kuullut siltäkin saralta. Odotellaan tarkennuksia.
Tässä nauraa hekottelin ex-naisystävälleni ketjussa http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtopic.php?t=22271 En viiti noteerata tuota lukihäiriöistä ollenkaan.
Lähtökohta on kuitenkin tuossa nakutuksessa kait sellainen, että jos moottori lämmetessään käy tasaisesti, niin kaikki OK. Muussa tapauksessa sitten kaverikorjaaja käymään paikan päällä.
Wanhaanaikaan suuttimet olivat kulutustavaraa. Ne tarkistettiin siten että niillä suihkutettiin lasiastiaan ja katsottiin suihkun muoto. Sen kyllä kuuli käyntiäänestäkin kun se vaikutti palamiseen ja siten tehoon.
Kammiojärjestelyt sotkevat nykyään arviointityötä ja mallituntemus ratkaisee paljon, joten pelkkä diesel ei kerro tarpeeksi.
Tämä oli siihen vanhaan kunnon mersu-aikaan.
No tässä ei nyt ole väliä onko se auto pakastavedetty vw golf tai miljoonan ajettu 123 mese.
Onko jotain lisäainetta joka pienentää nakutusääntä diesel koneessa.
Parafiini, 2t öljy, 95e, 10w30, diesel100 ym.
Heitän nyt tähän pari autoa, niin voitte kertoa miten erilailla niistä pienennetään nakutus ääntä.
2003 vw golf 1.9 tdi ajettu 50tkm
1995 mercedes 124 2.0 diesel ajettu 150tkm
Volkkarille ilmanmuuta koneremontti. Samoin mersulle. Lisäksi kannattaa uusia polttoainelaitteet kuten suuttimet, pumput etc.
Lisäaineita saa varaosaliikkeistä.
No tais olla huonosti muotoiltu kysymys..
Kokeillaan uudestaan
Millä aineella on järkevää nostaa setaanilukua?
Meinaat, että syttyy liian myöhään?
Anna nakuttaa ja aja menemään. Toimii jos toimii, hajoaa jos hajoaa. Diesel nakuttaa aina, talvella luonnollisesti voimakkaammin kuin kesällä, siis kylmänä.
Auttas vähän jos tietäs mistä autosta on kysymys. Joissain autoissa on matalat männät --> moottori kuluu ---> alkaa kolkattamaan kylmänä
Joissain on kaksosaset männät, toinen osa alumiinia ja toinen terästä (muistaakseni yläosa oli terästä) ja ovat kiinni toisissaan männäntapilla ---> kolkattaa ja kalisee kylmänä (erityisesti kuorma-autoissa käytetään, tietääkseni joissain henkilöautoissakin), koska alumiinin ja teräksen lämpölaajenemiskertoimet ovat erit, täytyy toleranssit olla sen verran väljät että kuumana välykset on kunnossa.
Mutta, ellet autos merkkiä ja mallia kerro, niin sanon että anna kalista ja kolkattaa. Kylläpä siitä kuulee koska se kalina on arveluttavaa.
Tämä ei ole mainostamista, mutta sellainen Suomessa valmistettu tuote kuin rvs (joka on magnesiumsilikaattipohjainen aine) toimii aika hyvin. Itse laitoin laatikkoon kun vetopyörästö? ujelsi,eipä ujella enää.
Mielestäni on kokeilemisen arvoinen, ei ainakaan ole haittaa.
Hinta tosin on aika suolainen.
Älkää mainostako noita tököttejä tai "setaanin nostajia" ainakaan dieselin yhdeydessä. Se on niin kranttu niille öljyilleen ja polttoaineilleen että se ei kauaa kalise väärillä aineilla.
Jos olisitte kuullut -70 luvun Nissanin käyntiääntä, olisitte nykyisiin varsin tyytyväisiä. Transit oli myös varsin rallattaja.
Itseasiassa auton merkki ja ikä ovat kovin tärkeitä kriteereitä asiassa. Uudemmissa on nakutusta vähennetty esiruiskutuksilla sun muilla hassuilla vastaavilla. Näillä tasotetaan painehuippua mikä syntyy normaalista kertasatsista. Wanhat paskat nakuttaa äänekkäästi ja siitä ei eroon pääse johtuen juurikin tekniikasta.
Autossa ei ole mitään vikaa.
En aikonut vaihtaa syöttölaitteistoa uudempaan malliin.
En myöskään aijo muuttaa koneen rakennetta mitenkään.
Jos vaihdan osat uusiin se nakuttaa silti.
Sivut