DVD-R levyt

Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Mistä pirusta johtuu että tämä ruputti ei luje DVD-R levyjä ?
Mutta lukkee DVD-RW levyjä ?

Tarkotan nuita itte kuvattuja levyjä.
On finaliseerattu sun muuta , DVD soitin niitä killa lukkee mutta tämä paska ei. Asema on joku pirun LG , on asennettu ajureja levyltä ja ajuriapajista , pittääkö ostaa kokonhan uusi asema konheshen ?
Ja mikä olis semmonen asema, joka lukkee vaikka mitä loovakhon tukkis ?

Tarkotus olis siirtää kuvia pikkulevyilta oikealle levylle, vaikkapa
DVD Shrinkkiä käyttäen.

Kommentit (11)

Vierailija
Aslak
Mistä pirusta johtuu että tämä ruputti ei luje DVD-R levyjä ?
Mutta lukkee DVD-RW levyjä ?

On finaliseerattu sun muuta , DVD soitin niitä killa lukkee mutta tämä paska ei. Asema on joku pirun LG , on asennettu ajureja levyltä ja ajuriapajista , pittääkö ostaa kokonhan uusi asema konheshen ?

DVD Shrinkkiä käyttäen.

Kysymyksessä siis polttava DVD-asema? Ruputti on minulle kyllä outo merkki, mutta laitappa se levy oikein päin asemaan. Kyllä uusimpien asemien pitäisi lukea kaikki formaatit.

Vierailija

Kato myös onko kyseessä DVD-R vai DVD+R (tai sit RW)
Mulla ei esim + merkkiset levyt pelaa, ko on vanhempi asema

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Vaikka mie pölöjä olenki, niin jo se nyt vishin on ainaki yhen kerran vahingossa menny oikheinpäin, on sen verran tullu kokkeiltua.
Tässä on ,,, jaa yli 6 tuntia reistattu.
On käytetty kaikkia konsteja , nyrkilläki huitastu nii että rystyset on verillä.
On tarjottu jos mitä, ei piru vain ittekuvattuja DVD-R levyjä ala näyttämhän.
Tuota levyä on sille tyrkytetty jossa lukkee LG DVD WRITER SOLUTION.

Mitä helevetin soluja non lieneekhän ?

Lukkee tuolla levyn laijjassaki Brunle Only Not for Resale.
Piruakhan se tuoki meinaa ?
Pirkele pittääkö juuri maanantaina lähteä ostamhan uusi DVD asema ?
Ei tuo ees turphinsaantia pölkää.
Kaikkea pirua ne tekkeeki , ihmisten ristiksi.

Vierailija
Aslak
Mistä pirusta johtuu että tämä ruputti ei luje DVD-R levyjä ? Mutta lukkee DVD-RW levyjä ?
DVD Shrinkkiä käyttäen.

Kyllä se CD asemasi ymmärtää lukea, kun on DVD yhteensopiva. Jospa siina levyllä on poronpaistin jäänteitä kaljan kera. Pese se levy miedolla astianpesuaineella. Älä sillä pontikallasi. Kuivaa huolellisesti, ja eiköhän se siitä sitten.

Jos ei niin ponua lisää vaan Tiedät mistä alas. Pitäsi ens kesänä tulla käymään sielläkin päin.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Joo on se kumma homma ??

Tuo helevetin vaikejasti käytettävä vanaha DVD soitin, ootappako katton
,,,Runtiikki son , se vain niitä lukkee ja näyttää televisiossa.
Mutta annappako yritää niitä " koota yhtehen" , samalle levylle, se
maka sannoo että asemassa ei ole levyä.
Mutta paneppa DVD-RW jopa pellaaki.
Vähä sappi kiehuuko parhat " jutut" on nuilla paskalevyillä, elikkä
DVD-R levyillä.
En mie Lassihyvä niillä kisuroita ole nylkeny, olen jopa haalealla veellä kastellulla pumpulillaki varovasti pyhkiny. Ei auta onse saateri niin
sinnikko piru, taijjan ostaa maanantaina uuven toosan.
Minkämerkkinen se lukkee vaikka ikivanahoja savikiekkoja , jos ne vain sisälle sopivat. >Tuo LG lähteeny< , panen puunoksalle pilkaksi, ja reistaan pirua " remmakilla " . Vai antasko pirun jollekki lahjaksi ?
Semmoselle josta ei välttämättä kovinpaljoa tykkää?

Vierailija

Aslak Oletko varma, että siellä lähimällä naapurillasi, poronkuseman päässä ei saa sen DVD levyn tiedostoja auki?

Toimivia ohjelmallisia korjauskonsteja ei oikeastaan ole. Jotkut käyttävät eräänlaista hiontalaitetta pinnan korjaamiseen. En tiedä saako sitten niitä Suomesta. Erään tälläisen esittely löytyy täältä http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=23964

Mulla on tavallaan samanlainen ongelma, mutta tavallisen CD-R levyn kanssa. Poltin sille erään EVENT-projektin (Jyväskylän yliopisto) aikana tekemäni Eteläisen Keski-Suomen www-aluetietosivut. Nyt ei aukea. Kansiot näkee, mutta ei pysty lukemaan. Harmillistä sikäli, että neljä vuotta tein niitä, eikä yliopistollakaan ole niistä enää varmuuskopioita.

Asemana oli silloinen HP 8900 sarjan kapine. Pidän levyn kuitenkin varuilta tallessa, jospa joskus joku laite pystyy lukemaan sitä.

ps. Niille jotka eivät tiedä mittayksikköä poronkusema, voi käydä täältä lukaisemassa http://fi.wikipedia.org/wiki/Pituus

Vierailija

Aslak ja Lasse:

Olemassa on varsin hyviä vahingoittuneiden tiedostojen lukemiseen tarkoitettuja ohjelmia. Olen itse joutunut käyttämään Isobuster data recovery softwarea, kun yksi tärkeä levy oli kaput. Tuo on "maksullinen" softa, mutta saattaa vastaavia löytyä netistä ilmaiseksikin.

http://www.isobuster.com/isobuster.php

Sain tuolla levyn purettua, vaikkei sitä lukenut enää mikään laite.

Vierailija
Narsisti
Aslak ja Lasse:

Olemassa on varsin hyviä vahingoittuneiden tiedostojen lukemiseen tarkoitettuja ohjelmia. Olen itse joutunut käyttämään Isobuster data recovery softwarea, kun yksi tärkeä levy oli kaput. Tuo on "maksullinen" softa, mutta saattaa vastaavia löytyä netistä ilmaiseksikin.
http://www.isobuster.com/isobuster.php
Sain tuolla levyn purettua, vaikkei sitä lukenut enää mikään laite.

Täällä, MikroPC:n sivulla on myös 14 päivän ilmaisversio tuollaisesta ohjelmasta http://mikropc.net/tiedostot/tiedosto.jsp?fileId=w4752 (vaatii ilmaisen rekisteröitymisen)
Cd- sekä dvd-levyjen analysointi- ja korjausohjelma, joka pyrkii palauttamaan tietoa naarmuuntuneilta ja viottuneilta levyiltä. Myös poltto-ohjelmalla pika-alustetulta levyltä voi yrittää palauttaa tietoja.
14 päivän kokeiluversio.
Järjestelmävaatimukset: Intel Pentium tai vastaava prosessori, 64 Mt muistia ja 5 Mt vapaata levytilaa ohjelmaa varten (lisäksi vapaata tilaa cd-/dvd-image-tiedostoille)
Ei auttanut ainakaan minun tapauksessa.

ps. Nikkini on Lassi, ei Lasse Täällä on joku Lasse, mutta täysin eri henkilö.

Vierailija

Sori, Lassi.

Kokeilin itse paria muuta aluksi myös. Tuo oli se joka toimi. Pahahan noita on ostella ihan vain kokeilun vuoksi.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

No mutta ko nuo levyt on ihan uusia, viiminen eilen kuvattu.
Eikä niissä ole naarmun naarmua.

Mutta nyt se sitte löyty tuosta kameran ohjekirjasta pirun pienellä präntättynä ; Vr-tilassa tallennettuja DVD-RW levyjä , voidaan toistaa ainoastaan VR-yhteensopivilla DVD soittimilla.
DVD-laitteesta riippuen levyä ei välttämättä voida toistaa.

Levyn toistaminen tietokoneella edellyttää että tietokoneeseen on asennettu toimiva DVD levyjen toisto-ohjelmisto.
DVD-R DL -levyn toistaminen edellyttää lisäksi, että DVD-asemasi kykenee
lukemaan kaksikerroksisia ( Dual Layer, DL) DVD levyjä.

Non perkelhet myynhet Aslakille semmosen sokejan paskan joka ei näje lukea. Ei sunkhan se eilen kuvattu levy vielä ole pilakoksi menny ?
En ole niitä päisälhäns ees käsitelly, eikä niissä ole naarmun naarmua , eikä ees sormenjälkijä.
Son maanantaina lähettävä puhuttelemhan asemakauppiasta ,,, vishin.

Niin että kaikkija perkelheitä se vanahoille ihmisille myyhänki.

Uusimmat

Suosituimmat