Vetyauto?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vetyauto? Missä on vetyauto? Kaikki ilmastonmuutos hössötys ja missä vetyauto on? Se on jo keksitty aikoja sitten. Jotkut väittää että se on huuhaata. Ei vesi kuulemma pala? Jotkut väittää että vesi/vety teknologia on kallista. Jotkut taas sanoo että se on erittäin halpaa ja helppoa. Jokainen voi päättää itse kun on ensin tutustunut aiheeseen.

Auto joka toimii vedellä! Päästöinä vettä! Miksi emme jo aja vetyautolla. Missä on massatuotanto?

Vetyauto on öljy-yhtiöiden pahin painajainen!

Ihmiset ovat energian orjia. Tahot jotka hallitsevat energia varoja eivät halua meidän ymmärtävän että energia on helppoa saada ja miltei ilmaista. Meitä hallitaan ja orjutetaan energialla.

Herätys!!

http://www.youtube.com/watch?v=94VHhQW6 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=IhSP8b1O ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=K0lrlXpWNm4

Kommentit (5)

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Tuon räjähdysherkkyyden takiako niitä ei ole otettu käyttöön?

Wikipedian mukaan vetyauton heikkouksia on

* Autot ovat vielä suhteellisen kalliita verrattuna vastaaviin polttomoottoriautoihin
* Pakkasenkestossa on ongelmia
* Vedyn jakelujärjestelmän kehittäminen on kallista, eikä riittävää primäärienergianlähdettä ole vielä.
* Riippuvaisuus vetyä jakelevista energiayhtiöistä
* Vedyn varastointi autossa tuottaa lisäongelmia
* Vedyn tuottamisesta voi aiheutua hiilidioksidipäästöjä
* Tekniikaltaan monimutkaisempi ja energiatehokkuudeltaan heikompi kuin sähköauto, jolla saavutetaan jopa 95% hyötysuhde

Ja vahvuuksia

* Auto ei ajaessa saastuta (polttokennosta vapautuu vain energiaa ja vettä)
* Auto ei kuluta öljyä, jonka hinta todennäköisesti kasvaa tulevaisuudessa
* Vetyä voidaan valmistaa vedestä, joka ei lopu
* Vetyä voidaan valmistaa tuulivoimasta, jolloin pois lukien tuuliturbiinin rakentaminen prosessi sinänsä ei aiheuta saasteita tuotanto-("from well to tank") eikä käyttövaiheessa("from tank to wheel")
* Energiatehokkuus kohtalainen (hyötysuhde bensiinimoottorilla n. 25%, dieselmoottorilla n. 40%, polttokennoon kytketyllä sähkömoottorilla n. 50-60%).

Vierailija

Niin no, Sata Zeppeliiniä lenteli vetytäytteellä sodassa... Yksikään niistä ei ole säilynyt ja useimmat paloivat, joten autoilijoita ei innosta ajella kalliillla palopommilla.
Suomessa sattui muuten räjähtämään vappupallo autossa ja se muistutti senjälkeen muodoltaan sitä ja vety kiellettiin vappupalloissakin.

Vierailija

Vedyn vaarallisuus on suuresti liioiteltua,useimmiten esimerkkinä käytetyn
Hindenburgin palossa ei vedyllä ollut mitään primääristä roolia. Totta on, että vety-ilmaseosten räjähdysrajat ovat laajemmat kuin useimmilla kaasuilla, toisaalta vety kevyenä vuodossa karkaa nopeasti ylös ja laimenee ilmaan. Periaatteessa esimerkiksi nestekaasu, propaani/butaani
ilmaa raskaampana on vaarallisempaa kasautuessaan nurkkiin. Vetyliekki hyvin kuumana ja päivänvalossa lähes näkymättömänä ( valtaosa säteilystä UV:n alueella ) helposti kuitenkin polttaa salakavalasti. Oikein
käsiteltynä vety ei ole bensiiniä vaarallisempaa, mm. NASA:lla on paljon
kokemusta vedyn käsittelystä. Jos bensiiniä ehdotettaisiin vasta nyt autojen polttoaineeksi, se ei varmaankaan läpäisisi eurodirektiivejä !

Uusimmat

Suosituimmat