Onko isä tai äiti hakannut pienenä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuolla yhdessä topicissa puhuttiin naisten väkivaltaisuudesta lapsia kohtaan. Mitenkä on totuuden laita? Otetaan selvää!

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Äiti delegoi fyysisen väkivallan muille, paitsi isälle, joka ei lyönyt ketään.

Unohdit sisarusten välisen väkivallan äänestyksestä.

Vierailija

Ollessani vielä lapsi, isäni (ja muistaakseni myös äitini) tukistivat minua joskus. Ei tietenkään syyttä, vaan silloin kun olin tehnyt jotain typerää.

tietää
Unohdit sisarusten välisen väkivallan äänestyksestä.

Tätä koin paljon.

Vierailija

tietää, tuosta sisarusten välisestä väkivallasta voisi varmaan tehdä vaikka oman kyselynsä. Tällöin voisi verrata, onko sukupuolten välillä eroa lastensa ja sisarustensa hakkaamisessa.

Ajattelin tässä kyselyssä keskittyä aikuisiin, ja jos aikuinen / huomattavasti vanhempi sisko on sinua kurittanut, voit valita tuosta naiskohdan ja veljen kohdalla mieskohdan jne.

Vierailija

Tukistaminen tai vaikka suun peseminen saippualla ei ainakaan minun mielestäni ole vielä mitään varsinaista väkivaltaa. Onko tämän kyselyn tarkoitus selvittää kaiken kurituksen määrää vai ainoastaan sellaisen jonka alpsi on kokenut haitallisena itselleen?

Ja jos ajattelen millainen olen pentuna ollut niin ei mikään ihme jos on silloin tällöin kuritettiinkin. Hyvä näin.

Ja ainakin itselläni ja monilla muilla tutuillani äidit olivat niitä kurittajia koska hehän ne lapset pääsääntöisesti kasvattivat. Yleensä luunappi tuli kun isä oli töissä .

Vierailija

Olen tukkapöllyä saanut aiheesta molemmilta vanhemmilta pienenä ja annan sitä myös jälkikasvulle tarvittaessa. Paljon toimivampi tapa kuin toruminen ja huutaminen, tai nurkkaan laittaminen ym. pitkäkestoisemmat rangaistukset, jotka varsinkaan pienten lasten kanssa eivät toimi. Lapsi ymmärtää sen sijaan erittäin pian tukkapöllystä mitä saa ja mitä ei saa tehdä, ja lopettaa hyvin pian pahantekoyrityksensä jo ennen kuin käsi ojentuu. Ensin tietenkin useampi varoitus tai kielto. Olemme veljien kanssa saaneet hyvän kasvatuksen ja samanlaisen kasvatuksen haluan antaa omillekin lapsille. Lapsen hakkaaminen ja muu pahoinpitely onkin sitten jo asia erikseen, mutta ilman tukkapöllyjä kasvaneet vapaan kasvatuksen hedelmät ovat pahinta mitä näkee, haistattavat ja tekevät pahojaan kenelle tahansa kun mistään ei ole rangaistu.

Vierailija

Isä ei koskaan lyönyt, vaan hän antoi nk. luunapin (jännitti joko etusormen tai keskisormen peukalon kanssa ja vapautti sormen lapsen päähän) jos teki jotain tyhmää tai tuhmaa. Koin tämän rangaistuksen häpeällisenä. Isäni oli siis tavallaan hyvä kasvattaja koska hänen arvovaltansa riitti tällaiseen muodolliseen rangaistukseen. Joskus tosin sain luunapin myös asioista joihin en kokenut olleeni syyllinen, tällainen heikensi rangaistuksen arvovaltaa.

Äiti ei tehnyt ikinä mitään, eikä häntä tarvinnut pelätä. Jos hän oikeasti suuttui niin hän poistui paikalta tai delegoi rankaisemisen isälle. Kerran hän taisi kiroiltuani kokeilla suun pesemistä saippualla tai koivunoksalla piiskaamista. Tämmöinen kieli lähinnä hänen neuvottomuudestaan kasvattajana.

Minua piti rankaista korkeintaan kerran viikossa, olin kiltti lapsi. Yleensä en tehnyt ilkeyttäni mitään, vaan silkkaa ymmärtämättömyyttä.

Vierailija
jm
Tukistaminen tai vaikka suun peseminen saippualla ei ainakaan minun mielestäni ole vielä mitään varsinaista väkivaltaa. Onko tämän kyselyn tarkoitus selvittää kaiken kurituksen määrää vai ainoastaan sellaisen jonka alpsi on kokenut haitallisena itselleen?

Ja jos ajattelen millainen olen pentuna ollut niin ei mikään ihme jos on silloin tällöin kuritettiinkin. Hyvä näin.

Ja ainakin itselläni ja monilla muilla tutuillani äidit olivat niitä kurittajia koska hehän ne lapset pääsääntöisesti kasvattivat. Yleensä luunappi tuli kun isä oli töissä .

Tukistaminenkin on fyysistä vahingoittamista ja siten laitonta.

Vierailija
Entero
ilman tukkapöllyjä kasvaneet vapaan kasvatuksen hedelmät ovat pahinta mitä näkee, haistattavat ja tekevät pahojaan kenelle tahansa kun mistään ei ole rangaistu.

No niin, tukkapöllyhän se kaiken takana onkin.

Vierailija

Minua on tukistettu, sekä isä pentuna ollessaan antoi remmiä. Itse en ole jatkanut perinnettä, en edes sanoilla. Toi tukkapölly oli lähinnä sympoolista. Mitäs kähvelsin vieraskeksit. Sen koomin en ole varastanut.

Vierailija

On oltu nyrkkeilysäkkinä ja opittu pelkäämään aikuista, mutta minusta pahinta oli henkinen väkivalta. Omia vanhempiani oli rangaistu fyysisesti, isääni aivan hakkaamalla hakattu mm. halolla selkään.

Vierailija

Ainoan kerran, kun isä antoi remmiä paljaalle takapuolelle aiheutui siitä, että pidin puoleni jäätelön jaossa. Meitä oli viisi sisarusta. Neljä tyttöä ja minä ainoana poikana. Aloin väittämään, ja kiukuttelemaan, että minulle kuuluu isoin pala, kun olin sentään ainoa poika. Silloin jotain kahdeksan vuotias.

Ei mennyt läpi isälle. Ulos, ja nurkan taakse. Housut alas, ja vyöllä muutama napakka isku. No itkien karkasin sitten mettään. Jäi jäätelö saamatta Ei se kuritus sillain sattunut. Häpeä kait tapahtuneesta oli se päällimäinen ajatus.

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

Mitäs tässä nyt oikeen haetaan? Otsikossa puhutaan hakkaamisesta ja äänestyksissä kurittamisesta, eihän kurittaminen mitään hakkaamista ole

Tukkapöllyä olen pentuna saanut mutta ihan syystäkin, mutta ei vanhempani mua koskaan hakanneet ole, eikä toisiaankaan sen puoleen.

Seppo_Pietikainen
Seuraa 
Viestejä7615
Liittynyt18.10.2007

Minua ei ole lainkaan fyysisesti kuritettu lapsena. Tai sitten hakattiin niin kovasti, etta muisti on mennyt...

--
Seppo P.
Kreationismi perustuu tietämättömyyteen, se sikiää tietämättömyydestä ja siitä sikiää tietämättömyyttä. Tietämättömyyden levittäminen on kreationismin elinehto ja tietämättömyydessä rypeminen on kreationistin luonnollinen elämisenmuoto

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat