F1 koulii tietynlaisia osaajia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
http://www.sportstyle.fi/pdf/ligier_x-too_max_esite.pdf
Guy Ligier aloitti uransa kilpamoottoripyöräilijänä ja voitti Ranskan mestaruuden vuosina 1959 ja 1960. Vuonna 1966 hänestä tuli ainoa ranskalainen kuljettaja Formula 1:ssä ja hän kilpaili mestaruudesta muiden aikakauden suurien Formula-tähtien kanssa.
Vuonna 1968 Guy Ligier perusti parhaan ystävänsä Jo Schlesserin kanssa Formula 2 –tallin, jossa he toimivat itse kuljettajina. Vuonna 1970 Ligier JS1 -malli osallistui ensimmäisen kerran Le Mansin 24 tunnin ajoon kuljettajina Guy Ligier ja Jean-Glaude Andruet.
Ligier JS2 voitti Tour de France –autokilpailun vuonna 1974.
Seikkailu Formula 1:ssä alkoi vuonna 1976 Bréselissä - 326 lähtöä, 50 palkintopallisijaa, 9 voittoa, kakkossija valmistajien maailmamestaruuskisassa vuonna 1980 - päättyäkseen Olivier Panis´n voittoon Monacon GP:ssä 19. toukokuuta 1996. Tämä ihmisen ja teknisten uudistusten yhteinen seikkailu johti 20 yksipaikkaista Formula 1 -autoa valmistaneen tiimin syntyyn.
Samaan aikaan Automobiles Ligier keräsi kaiken kisakokemuksensa kehittääkseen erilaisia innovatiivisia ajoneuvoja, joita voitaisiin ajaa ilman ajokorttia, valmistettaisiin edistyksellisellä tekniikalla ja jotka tänä päivänä tunnetaan uusina standardeina markkinoilla.



Ligier koppimopon esitteestä.

http://www.theaircar.com/inventor.html
Guy Nègre, creator of the compressed air engine, is no newcomer to the world of automobiles. In the 1980s he was making airplane engines for passenger planes. After that he moved into Formula 1 and in collaboration with IFP (French Petroleum Institute) developed a revolutionary 12-cylinder W-engine with a rotating valve admission system for competition cars. In spite of its success, the engineers were not sufficiently impressed to look for investment.

Lahjakkuus vai kokemus saa hylkäämään vauhdin markkinoimisen, kun heitä siirtyy koppimopoihin?
Sattumalta löysin kaksi F1 parissa toiminutta.

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat