Titaanin sulamispiste

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Mikä on sulamispiste ja miten sen saa aikaan kotioloissa.

Rannekelloa sulatan.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija
tiäremiäs
Miten saa noin kuuman liekin eli 1660 lämpöastetta.

Happi-asetyleeniliekki on muistaakseni n. 3000 astetta.
Poista lasi ja koneisto ennen sulatusta ettei ne mene rikki.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Ja varo ettei titaani syty palamaan. Ainakin koneistettaessa titaania saadaan sopivilla syöttöarvoilla lastu palamaan pois, kuulemma.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

no eikös tulitikun lämpötila sytyttäessä lähentele 1000 astetta, eli sytytät neljä tulitikkua yhtä aikaa, niin saat sulatettua titaani kellosi. Hyvät immeiset käyttäkää matematiikkaa älkääkä tommosia moninmutkaisia ja kalliita laitteita. Mun tapa on halvin sulattaa se.

Olen fiksu ja älykäs!

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

ja laskutoimitus varmuuden vuoksi: 4*1000 astetta=4000astetta. Hmm..tietääkseni tähtisade tikkukin yltää siihen tuhannen asteen tienoille.

Olen fiksu ja älykäs!

Jyde
Seuraa 
Viestejä594
Liittynyt29.8.2005
NallePuh
ja laskutoimitus varmuuden vuoksi: 4*1000 astetta=4000astetta. Hmm..tietääkseni tähtisade tikkukin yltää siihen tuhannen asteen tienoille.

Meinasin tuossa hankkia 100 000 tähtisadetikkua ja kokeilla tuota fuusioreaktiota ihan käytännössä...

Kunhan yritän joskus olla asiallinen...

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
Jyde
NallePuh

Meinasin tuossa hankkia 100 000 tähtisadetikkua ja kokeilla tuota fuusioreaktiota ihan käytännössä...

No kokeileppa vaan jos on varaa, mutta ne on aika kalliita.
Mutta kyllä kannattaa sitten olla varovainen niitten kanssa.
Kokeile vaan, voit saada nobelinkin hyvässä lykyssä, mutta ei se kuiteskaan helppua oo, ku se ei tule kestämään kovinkaan kauaan se lämpötila.

Olen fiksu ja älykäs!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat