Heittoistuin autoon

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Mitä laki sanoo, jos värkkää sellaisen?
Onko kiellettyä?
Siis meneekö katsastuksesta läpi?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Mitäs sie sillä? lennätät ittes nii miten laskeudut, ei taija oikein varjot ehtiä avautua siinä ajassa Näh, tuskin päästävät katsastuksesta läpi, vaikka ei laissa erikseen sanotakkaan. Ei välttis täytä turvallisuusjuttuja mitä penkeissä pittää olla... Ja VAIKKA täyttäs.. DDD

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Mandix
Mitäs sie sillä? lennätät ittes nii miten laskeudut, ei taija oikein varjot ehtiä avautua siinä ajassa

Ehtii se avautua. Nykyisissä hävittäjäkoneissa on n.s. 0/0 heittoistuin. Tarkoittaa, että sekä nopeus että korkeus saavat olla nolla ja silti lentäjä pelastuu. Hawkissa oli (on) jo sellainen.

Vierailija

Hyvä idea, onkohan niiden reakointi aika samaa luokkaa kuin turvatyynyillä, vai tarvitaanko ennakkoa.
Sillan alla ei kyllä kannata käyttää:)

Vierailija

Niin paitsi että saa palovammoja ja ruhjeita siitä lähtiessä ja voi pudota mihin tahansa, kuten eräs lentäjä pudonneen koneen liekkeihin.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Denzil Dexter
Noissa istuimissa on aika voimakkaat räjähteet mukana; niiden asentaminen kiinteäksi osaksi autoa voi tuottaa ongelmia (ei saisi edes kuljettaa mukana).

Tuota minäkin ensimmäiseksi ongelmaksi ajattelin. Mitä aineita siinä käytetään? Jotain rakettipolttoainetta ja jotain muuta räjähdettä istuimen irroittamiseen ja katon tieltä poistoon?

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Maharotoon
Hyvä idea, onkohan niiden reakointi aika samaa luokkaa kuin turvatyynyillä, vai tarvitaanko ennakkoa.
Sillan alla ei kyllä kannata käyttää:)

Eipä kyllä reagointi ole samaa luokkaa, mutta sitä voisi käyttää vaikkapa silloin, kun on jäänyt tasoristeykseen jumiin, ja on juna tulossa. Tai jos ajaa vahingossa sillalta jokeen ja meinaa upota. Tai jos jarrut pettävät vuoristotiellä. Tai jos joutuu autokaapparin uhriksi.

Vierailija

http://en.wikipedia.org/wiki/Ejector_seat

The purpose of an ejection seat is pilot survival, not pilot comfort. Many pilots have suffered career-ending injuries while using ejection seats, including crushed vertebrae. The pilot typically experiences an acceleration of about 12 to 14 g (117 to 137 m/s²). Western seats usually impose lighter loads on the pilots; 1960s-70s era ex-Soviet technology often goes up to 20-22 g (with SM-1 and KM-1 gunbarrel type ejection seats). Career-ending injuries are quite common, partly because eastern military pilots usually continue to fly into their late 40s or early 50s and end (retire) their flying career afterward, while most western jet pilots retire from the military in their late 30s.


Palovammoja ei mainittu tuossa.

Vierailija

Mitäs moisella tekisi?
Laskeutumispaikka saattaa ruuhka tms. ongelma-alueella olla suhteelisen mielenkiintoinen. Tai jos pompahdat sillalla...

Ehkä katsaktuksessa ongelmaksi koituisi esimerkiksi yllä mainituista syistä sivullisten turvallisuus.

Vierailija
CE-hyväksytty
Denzil Dexter
Noissa istuimissa on aika voimakkaat räjähteet mukana; niiden asentaminen kiinteäksi osaksi autoa voi tuottaa ongelmia (ei saisi edes kuljettaa mukana).



Tuota minäkin ensimmäiseksi ongelmaksi ajattelin. Mitä aineita siinä käytetään? Jotain rakettipolttoainetta ja jotain muuta räjähdettä istuimen irroittamiseen ja katon tieltä poistoon?

Väkrää semmoinen lastenohjelmista tuttu vieterivekotin

Vierailija

Köyhiksen heittarin saa niinkin, kuten eräät nassikat olivat varastamillaan dynamiiteillä leikkineet (en muista mistä juttu jäi mieleeni): Peltisen roskiksen kannen alle pala dynyä ja päälle istumaan. Olivat hyviä lentoja saaneet.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat