Shakin peluu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen pitänyt vähän taukoa shakin peluusta kun kotona kukaan ei pärjää minulle, niin keksin miten voin pelata niitä fiksumpia vastaan.
Minut saa haastaa vapaasti jos haasteita tulee useampia valitsen itse vastapelaajani yv viestillä.
Jos joku ei tiedä miten tälläistä "viestishakkia" pelataan niin se on hyvin yksinkertaista: Shakki laudassa on koordinaatisto ilmoitat vain tässä keskustelupalstalla esim ratsu c4:jään tjs.

Kommentit (14)

Vierailija
peippo
Olen pitänyt vähän taukoa shakin peluusta kun kotona kukaan ei pärjää minulle, niin keksin miten voin pelata niitä fiksumpia vastaan.
Minut saa haastaa vapaasti jos haasteita tulee useampia valitsen itse vastapelaajani yv viestillä.
Jos joku ei tiedä miten tälläistä "viestishakkia" pelataan niin se on hyvin yksinkertaista: Shakki laudassa on koordinaatisto ilmoitat vain tässä keskustelupalstalla esim ratsu c4:jään tjs.

Kokeile täältä http://www.lokasoft.nl/jchess/chessgame.htm konetta vastaan. Joskus harjoittelen tuolla. Pääseehän mm. Mesengerin kauttakin pelamaan toista vastaan.

Vierailija
peippo

Jos aiot pelata tietokoneella, tasa-alkuasema asetetaan vain upseereilla, jossa siis sotilaat ovat pois, lahetit tornien ylla ja ratsut daamin ja kuninkaan edessa. Asemassa siis muut paitsi lahetit ja ratsut ovat omilla paikoillaan.

Jos aiot pelata ilman tietokonetta, pelaan kanssasi ilman tietokonetta. Paata itse, saat valkoiset, mina otan mustat.

Jos valitset tietokonetapauksen, joudun koodaamaan tuon BruteForcen 16:sta klusterin viritykseksi, johon kuluisi about kuukausi koodaamista. Mutta silloin voisit myos kayttaa apunasi edistyksellisia shakkiohjelmia, miten vain haluat?

Vierailija
_jone_
peippo

Jos aiot pelata tietokoneella, tasa-alkuasema asetetaan vain upseereilla, jossa siis sotilaat ovat pois, lahetit tornien ylla ja ratsut daamin ja kuninkaan edessa. Asemassa siis muut paitsi lahetit ja ratsut ovat omilla paikoillaan.

Jos aiot pelata ilman tietokonetta, pelaan kanssasi ilman tietokonetta. Paata itse, saat valkoiset, mina otan mustat.

Jos valitset tietokonetapauksen, joudun koodaamaan tuon BruteForcen 16:sta klusterin viritykseksi, johon kuluisi about kuukausi koodaamista. Mutta silloin voisit myos kayttaa apunasi edistyksellisia shakkiohjelmia, miten vain haluat?

Pelataan shakkilaudoilla

Vierailija
peippo
_jone_
peippo

Pelataan shakkilaudoilla

Niin, ja sitten aina pienissä sievissä pelaan tuolla:

http://www.kurnik.org/intl/fi/chess/

ja minun nimimerkkini on makkaraperse. Tasoni on paljon enemmän, koska tuolla monet hemmot pelaavat tietokoneillaan, ja toisaalta minä otan koko pelaamisen vain huurteisen ajanvietteenä. Kun tuohon 1300-1400 lisätään 500, ollaan aika lähellä minun tasoani selvin päin.

Tuolla pelaaminen on ilmaista, joten miksi et loisi nimimerkkiäsi saman tien, ja voisimme heti pelata priivatisti?

Vierailija

No nyt tuli melkoinen titaanien taisto mun ja peipon väliin...
peli kesti yli 2 tuntia.
Lopussa selvis että molemmat oli käyttäny shakkikonetta

EDIT: btw, voittohan sieltä tuli

Vierailija
P2
peli kesti yli 2 tuntia.

MITÄ VITTUA KÄYTIKSÄKIN?

mä hävisin koska mun shakkikone alko reistalemaan

Ja mä johan voitois 2-1

Vierailija
peippo
P2
peli kesti yli 2 tuntia.

MITÄ VITTUA KÄYTIKSÄKIN?

Ja mä johan voitois 2-1

Noh, kuten sanoin tunnustettuasi:
"Jep, mutta viisaampi olis jättäny tunnustamatta."
"Tästä voimme päätellä että olen parempi... ja viisaampi."

Vierailija
P2
peippo
P2
peli kesti yli 2 tuntia.

MITÄ VITTUA KÄYTIKSÄKIN?

Ja mä johan voitois 2-1

Noh, kuten sanoin tunnustettuasi:
"Jep, mutta viisaampi olis jättäny tunnustamatta."
"Tästä voimme päätellä että olen parempi... ja viisaampi."

Ja johan sanoin että tarvitsin syyn sille että alkoi menemään huonosti!

Vierailija

Shakkipeli myös tehty hankala versio missä 3 lautaa päällekkäin ja nappulat liikkuvat myös laudalta toiselle... oletteko kuulleet kys. pelistä

Vierailija
grasshopper
Shakkipeli myös tehty hankala versio missä 3 lautaa päällekkäin ja nappulat liikkuvat myös laudalta toiselle... oletteko kuulleet kys. pelistä

Muistan nähneeni tuon peliversion jossain StarTrek -sarjassa joskus viimevuosisadalla -90 luvun alussa. Kyllä noita erilaisia shakkivariaatioita on melkein yhtä paljon kuin on esimerkiksi pokerivariaatioitakin. Vähän makuasia sanoi koira, kun muniansa nuoli.

Uusimmat

Suosituimmat