Lemmikkinne?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko teillä lemmikkejä ja millaisia? Meillä on sekarotuinen koira.

Sivut

Kommentit (17)

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Itselläni on undulaatti sekä akvaariokaloja (punapäätetroja, rubiinitetroja, ruusuaavetetroja, lasimonneja, kääpiösuppusuita, täplämonnisia, pari vyönuoliaista, epämääräinen määrä joutavan päiväisiä kotiloita sekä raitapuupleko). Näyttää myöskin sitten huoneissa elävän villinä joku hämähäkkilajikin, joka on melko pienikokoinen ja kesällä niitä on isompiakin sitten sisään eksyneinä.

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija

Eiliseen saakka minulla oli pölykoiria sängyn alla. Ei ole enää - imuri on kammottava vekotin. Joskus kun olin pieni minulla oli kesän ajan kaksi lemmikkikania, joiden tulevaa kohtaloa vanhempani eivät kertoneet minulle ennen talven ensimmäisiä lumia. Kaneista tehtiin muhennosta. Haluaisin koiran, mutta koska olen opiskelija ja matkustan todella paljon, en kykene huolehtimaan edes niistä sängynalusen pölykoirista.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
taiteilijatyyppi
Desi, hommaa sokeritoukkia! Ne hoitavat itse itsensä ja syövät vielä pölytkin!
http://entomology.uark.edu/museum/Silfsh72.jpg
Vitsi vitsinä, meidän taloyhtiössä niitä oli taannoin riesaksi asti vaikka kuinka siivos.

Noita on joskus näkynyt kylpyhuoneessa yksittäisiä kappaleita. Taisit muuten kysellä jossain toisessa ketjussa mitä syöttää sellaiselle konnalle, jolle eivät ne tietyn tyyppiset toukat kelpaa. Varmaan tykkäisivät sellaisesta enemmän liikkuvammasta ravinnosta kuten sirkoista tai kärpäsistä. Olisikohan jotenkin mahdollista kasvattaa niitä itse kotona (sirkkoja tai kärpäsiä)? Ainakin Suomen ulkopuolelta olen kuullut, että liskojen ja sammakoitten omistajat sitten vielä erikseen sirkkoja esim. kasvattavat juuri noitten ravinnoksi.

-George Eliot

Vierailija

No, sen ongelman ratkaisi sää, kun se lauhtui... löytyipähän vielä takapihan nurmelta pihalaattojen alta lieroja- ne maistuivat konnalle.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Se taitaa pitää sitten luonnonmukaisesta ravinnosta enemmän se konnasi kuin jostain ties millä mössöllä kasvatetuista toukista. Sellainen oma kasiaisfarmi ei taida olla kovin vaikea olla tehdäkkään sitten, jos alkaa talvellakin sille sen tyyppistä ruokaa antamaan. Muistelisin isäni aikoinaan ämpärissä kasvattaneen niitä ongintakäyttöön eli multaa ja kastematoja sinne ämpäriin ja lieneekö välillä sitten vaikka jotain tuorejätettä (esim. käytettyjä teenlehtiä tms.) siihen päälle. Kellarissa taisi sitä säilyttää, että hieman viileässä pitää olla, joskaan ei liian kylmässä.

-George Eliot

Vierailija

Stinger: Banaanikärpäsiä voi kasvattaa vaikka koeputkessa. Koeputken pohjalle voi laittaa hunajaa, josta ne saa ravintonsa ja sitten antaa niiden lisääntyä putkessa. Sirkkoja taidetaan myydä elävinä eläinkaupoissakin

P.S Osaako undulaattisi yhtään sanaa?

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Ei ole enää, mutta on ollut. Kaksi sekarotuista rekkua ja kerran yksi pentue.
Mukulana meillä oli kissa ja se koki pentujen lähdön jälkeen suuria tunteita. Kanteli meille kotiin "poikasikseen" metsähiiriä ja sammakoita. Niitä sai sitten olla palauttamassa luontoon.

Kun koirista joskus aika jätti, niin tyydyin kesyttämään villiä luontoa. Tai siis ötökät alko kesyttämään mua ja minä yritin pelotella niitä pois, jotteivat jäisi nurkkiin pyörimään ja liikaa ihmisiin tutustuisi.

Tässä yksi villiäinen, joka halusi osingoille

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija
väläys
Onko teillä lemmikkejä ja millaisia? Meillä on sekarotuinen koira.

Eiks nota kutsuta Design koriks nykyään? Mulla on niitä kolme ja neljä samanmoista kissaa.

Vierailija

Aluksi oli kolme miljoonakalaa, nyt niitä on 8 kpl. No, kaipa ne aikuiset miljoonakalat popsivat liikakansoituksen nopeasti pois.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat