2D tila uusissa Nvidian näytönohjaimissa ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Omistan 8800 Gts näytönojaimen ja olen ihmetellyt kellotaajuuksia 2D tilassa - ne ovat nimittäin samat kuin 3D tilassa ?
Eli ohjain käy suhteellisen kuumana koko ajan. Flashasin kortin bioksen uuteen NiBiTorilla, uudessa bioksessa on alkuperäistä korkeammat taajuudet 3D tilassa ja matalammat 2D tilassa. Huonompi puoli on se ,että alempi 2D tila ei edelleenkään näy toiminnassa bioksen muokkauksen jälkeen ?
Millään tweakkaussoftalla ei luonnollisesti voi saada 2D:n alentamista aikaan , kun bios ei tue sitä.
Onko hyviä ehdotuksia ?

Nimim.idle 68C

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija
päkäpää
Hakkaa vasaralla littanaksi

Suurkiitokset neuvosta-kokeillaan ..

PS.Minulla olis pari metsäkissaa, saako ne tulla leikkimään sun fisujen kaa ?

Vierailija

Laita nestejäähy. Mulla on toiminut sellainen jo yli kaksi vuotta, joista toinen vuosi päällä putkeen. Neste kiertää ensin prosessorille ja sitten näytönohjaimelle. Kokoajan on tasainen 50-51 C lämpö prosessorissa, riippumatta siitä mitä tekee. Jäähdytin on 9x5,25"-laitepaikan korkuinen ja pumppu normaali akvaariopumppu.

Hyvän nestejäähdytyksen voi siirtää seuraavaan koneeseen, kun joskus päättää päivittää. Jos pumppu hajoaa, uusi maksaa vain muutaman satasen. Letkut maksaa muutaman euron, tankki ja jäähdytin ei miksikään kulu käytössä. Jäähdytysblokit sopivat useimpiin prosessoreihin, ainoastaan kiinnitysmekanismeja saattaa joutua modifioimaan.

EDIT: Järjestelmää on kuormittamassa 3000 Athlon 64 ja Radeon 9600 pro.

Vierailija

Mites kotelotuuletuksen laita? Tuskin tuo sinun näyttis noillakaan lämmöillä on hajoamassa vuosiin, ja vuosien päästä tarvit kuitenki uuden näyttiksen, jos vähänkään pelaat. Älä stressaa.

Vierailija

Alkuperäisellä kysymyksellä tarkoitin siis, että miksi tän rakkineen täytyy koko ajan pitää niitä korkeita kelloja päällä - turhaan vaan lämpiää ja kestoikä pienenee.
Kotelo on Antecin P182..

Vierailija
ilesoft

Mitenkäs ne lämmöt voi olla 50C nestejäähyillä, kun itsellä on sama prossu ja x1950pro ja lämmöt 20C pintaan korkeintaan?

Vierailija
SipuliRami
ilesoft
Mitenkäs ne lämmöt voi olla 50C nestejäähyillä, kun itsellä on sama prossu ja x1950pro ja lämmöt 20C pintaan korkeintaan?
Onko sulla molemmat laitteet samassa vesijäähdytyspiirissä? Ja kuinka kylmä on huoneilma, jos ~20C on?

Mulla ei ole nesteenlämmön mittaria. Tuo on siis emolevyn ilmoittama prosessorin lämpötila. Alkup. ilmajäähyllä oli 40-50C riippuen kuormituksesta. Voi toki olla, että emolevyn läpöanturi ei näytä ihan oikein. Pääasia on kuitenkin se, että jäähdytys on melkein äänetön ja lämpötila pysyy vakaana, vaikka laitteistoa kuormitetaan.

Vierailija
sapetix
päkäpää
Hakkaa vasaralla littanaksi

Suurkiitokset neuvosta-kokeillaan ..

PS.Minulla olis pari metsäkissaa, saako ne tulla leikkimään sun fisujen kaa ?

Pirajien kanssa?

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Onko käytössä Vista (+Aero) vai wanhempi käyttis?

Aerohan renderöi työpöydän (lähes) kokonaan näytönohjaimen kautta, mutten tiedä käyttääkö se koko ajan 3D-tilaa. Jos käytössä on vanhempi winukka, niin tämä kysymys on tietenkin merkityksetön.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

No on aivan xp käyttis- ei visvalla tee mitään.

Ja ne kissat on pennusta asti onkineet pirajoita altaalta- vähän kuin amazonin jättiläissaukot, niidenkin herkkua ovat piraijat .

Vierailija

Mulla on ATIn näytönohjain, eikä mitään ongelmia kellojen tai lämpöjen kanssa. Red camp 4evah!

En tiijä, mutta onko tossa flässäyksessä mennyt jotain persiilleen, kun mullakin on ylikellot aina päällä, mutta lämmöt idlaillessa vaan 44C, sitten vasta kun alkaa rasitus niin nousee > 70.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat