liikkuuko pilvet tai maapallo ?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

jos kaikki on suhteellista niin kysymys kuuluu liikkuuko pilvet tai maapallo medän näkökulmasta

Kommentit (11)

Vierailija

no miltäpäs näyttää??

Kyllä ne meidän näkökulmastamme näyttäisi liikkuvan.

Kun kaikki kerran on suhteellista, niin tulipa mieleen että hengitätkö sinä?

Ajatteletko sinä?

Vierailija

(me) maapallohan ei pysy paikallaan.. vai pysyykö ? ehkä me vaan luullaan että se liikkuu.. joku semmonen näköharha periaatteessa..

Maalaisjärki
Seuraa 
Viestejä1286
Liittynyt1.9.2006

Vähän sama kun miettis että kahvia sekoittaessa, pyöritkö sinä kupin ympärillä, vai pyöriikö kuppi kun sinä ja kahvi pysyttelee paikallaan.

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Maa ei ole pallo, vaan "pannukakku".

Jos Maa olisi pallo ja se pyörisi (kuten väitetään), niin voisimme nostaa rahtia kuumailmapallolla ylös ja odottaa, että Maa pyörähtää tarpeeksi paljon ja laskea sitten rahdin alas. Näin ei kuitenkaan toimita, joten Maa ei voi olla pallo.

Vierailija

Mä en nyt ihan täysin ymmärrä tota sun pointtias. Tosin on paljon muutankin, mitä en aina ymmärrä.

Luulen, että kaikki mitä universumissamme on, materiaa tai antimateriaa, on koko ajan liikkeessä. Mekin, vaikkemme sitä itse pystyisi havainnoimaankaan.

-Näin siis omissa jumitus-tiloissani olen pähkäillyt.

Maalaisjärki
Seuraa 
Viestejä1286
Liittynyt1.9.2006
Volitans
Maa ei ole pallo, vaan "pannukakku".

Jos Maa olisi pallo ja se pyörisi (kuten väitetään), niin voisimme nostaa rahtia kuumailmapallolla ylös ja odottaa, että Maa pyörähtää tarpeeksi paljon ja laskea sitten rahdin alas. Näin ei kuitenkaan toimita, joten Maa ei voi olla pallo.

No sahan pätisi pyörivän pannukakunkin päällä.. Ah, whatever

EDIT - Ihan pilkun nushauksen välttämiseksi lisään poikkeuksen - napa.

Savor, Olkoon sielusi kevyt kuin mielesi tuote.
- Maalaisjärki

Vierailija

Entä liikkuvatko pilvet vai maapallo MINUN näkökulmasta? Ette voi tietää vastausta

Entä mikäs on lempihedelmäni? Ette voi tietää vastausta.

Lollotilol.

Sekä maapallo että pilvet liikkuvat, ihan sama kenenkä näkökulmasta, kun ne oikeasti liikkuvat.

Uusimmat

Suosituimmat