Onko Juumala 1:1 Ihminen?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli tässä sipehdittyä Juumalan ominaisuuksia...
Raamattu kertoo, että Juumalalla on edessään 10 000 x 10 000 enkeliä.
Siis yhtä paljon kuin on ihmisen näön resoluutio!

Ja jos Juumala toimii valonnopeudella, auringonkokoinen kohde kykenisi
tuottamaan: 4*10^26W sekunnissa

Eli syntyisi materiaa: m=E/c^2=P*t/c^2
m=4 444 444 444kg/sekunti

Juumalalla menisi maapallon luomiseen,(eräällä heistä, eri Juumala loi
auringon) Tuolla tahdilla: menisi aikaa M=6*10^24kg maan massa:
t=M/(m/T)=1,35*10^15s=43 000 000 vuotta!

Nyt koska Juumalalla oli ne 100 miljoonaa pixeliä edessään, hän luo
maapallon kokoisen massan 0,43 vuodessa!

Eli nuo "enkelit" apinoivat Juumalaa kaikessa, ja tekevät Hänen tahtonsa mukaan sen mukaan kuin heitä käskytetään.

Ja tuon massanteko tahdin tahdin ei ole tarvinnut olla kuin 0,43*364
kertaa nopeampi - 157-kertaa suurempi, niin on voinut syntyy päivässä!
(Heh. Pituuteni cm:issä melkein)

Eli alku-aurinko oli 157^(1/3)-kertaa suurempi metreissä(5,39).
Tätä ei lien vaikea uskoa

Kommentit (13)

Vierailija

Kreationistienkin pitäisi vähän koittaa sipehtiä ja esittää jotain tällaisia matematiikkaan perustuvia malleja juumalan toiminnasta ja luomisprosesseista.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005

Jumala on osa ihmistä. Ilman ihmistä ei olisi Jumalaa. Jumala syntyy Jumalaan uskovien ihmisten ajatuksissa. Jokaisella on oma Jumala - jos sellaiseen hömpötykseen uskoo.

Vierailija
Volitans
Jumala on osa ihmistä. Ilman ihmistä ei olisi Jumalaa.

Jep. Aiheesta oli mielenkiintoinen dokkarikin teemalla joku aika sitten. Oli otsikoitu "Alussa mieli loi Jumalan?". Pointti oli, että jumala-käsite on ihmismielen ajatuspolkujen vääjäämätön seuraus. Eli ihminen loi jumalan. Komppaan.

J

Vierailija
Volitans
Jumala on osa ihmistä. Ilman ihmistä ei olisi Jumalaa. Jumala syntyy Jumalaan uskovien ihmisten ajatuksissa. Jokaisella on oma Jumala - jos sellaiseen hömpötykseen uskoo.

- Nyt olet oivaltanut asian oikein.
+ Mutta mikä on tuo vaihtoehto, ton jossin takana.
* Elämä ilman Juumalaa, kadotuksen tie, lavea tie, suuri portti, paljon lipeviä kumppaneita...
/ Vst: Elämä Juumalan kanssa, säilytyksen tie, kaita tie, ahdas portti, vähän todellisia ystäviä.
= Tosin tuosta ilman Ihmistä ei ole Juumalaa... en oikein tiedä, tarvitsevatko nämä merkitykset tullaakseen yhytetyiksi edes ihmistä, kenties sekin on tehty jo ammoin, ennen ihmisen ilmaantumista tänne...

tli
Seuraa 
Viestejä1057
Liittynyt11.11.2005

Jo filosofi Feuerbach totesi aikoinaan suurin piirtein, että raamatun lause "Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen" pitää paikkansa, jos se käännetään toisinpäin, siis "Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen".

Tämä ihmisen itsestään luoma kuva ei ole kuitenkaan realistinen kuva, vaan se on idealisoitu ihannekuva, johon ihminen on yrittänyt liittää parhaat puolensa + joitain lisävoimia tuottavia mystisiä ominaisuuksia.

Vierailija

[quote="Volitans"]Jumala on osa ihmistä. Ilman ihmistä ei olisi Jumalaa.

Nyt sen sanoit lyhyesti ja ytimekkäästi. Juuri näinhän asian täytyy olla, se yhdennäköisyys ja muut Jumalan inhimilliset luonteenpiirteet ja kiivastumiset, kostot y.m. Jos jumala todella olisi ja toimisi, ei ainakaan siten kuin raamatun jumalan kerrotaan tekevän.

Vierailija
tli
Jo filosofi Feuerbach totesi aikoinaan suurin piirtein, että raamatun lause "Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen" pitää paikkansa, jos se käännetään toisinpäin, siis "Ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen".

Tämä ihmisen itsestään luoma kuva ei ole kuitenkaan realistinen kuva, vaan se on idealisoitu ihannekuva, johon ihminen on yrittänyt liittää parhaat puolensa + joitain lisävoimia tuottavia mystisiä ominaisuuksia.

Tämähän on väkevä todistus siitä, että kristinusko on oikea.
Jeesuksen sanomassa ei ollut juuri mitään ihmiselle mukavaa. Hyvin tylyä tekstiä. Kaikki hyvä tulee vasta maalissa kuten kilpa-urheilijalle.

Jos lukee minkä tahansa luvun UT:stä, niin aina sama kaava. Kuka ihminen sellaista haluaisi ?

Teidän logiikka tökkii pahasti taas kerran. Ei kannata sekaantua asioihin, joista tiedätte paljon vähemmän kuin vastapuoli.

Vierailija

Wikipedia:

Vasemmistohegeliläisissä piireissä Feuerbachin julistus otettiin vastaan suorastaan haltioituneesti. "Innostus oli yleinen: olimme kaikki muuttuneet hetkessä feuerbachilaisiksi", kertoo Friedrich Engels. Tämä julistus kuuluukin yhdessä Hegelin filosofian kanssa Karl Marxin ja Engelsin ajatusjärjestelmän tärkeimpiin edellytyksiin.

Että semmoinen mies. Tappoi 100 miljoonaa ihmistä, ja perheiden kärsimys mukaan luettuna, aiheutti miljardille ihmiselle sietämättömän elinikäisen kärsimyksen. Monet pojat ei saaneet tuntea isäänsä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kommunismi ... istomerkki

Muutaman lauseen innoitus saa paljon aikaan.
Ja miksi vasemmiston piti "haltioitua" tuommoisesta dorkasta ?

Vierailija

Äläs viitsi, kunnon johtajilla marxilainen kommunismi olisi ollut ihan hieno aate, ei oo sen vika että ihmiset on niin ahneja paskiaisia

Vierailija
nettiwelho
Äläs viitsi, kunnon johtajilla marxilainen kommunismi olisi ollut ihan hieno aate, ei oo sen vika että ihmiset on niin ahneja paskiaisia

Mutta mitäs sitten, kun joku limanuljaska (kuten Stalin) keplottelee itsensä näiden "kunnon johtajien" ohitse?
Eikö ole näiden kelpo johtajien tyhmyyttä, jos eivät ota huomioon, että tällaisia limanuljaskoja löytyy? Ja että jokaisessa ihmisessä on vähän limanuljaskaa...kommunistithan uskoivat, että kun porvarit saadaan hengiltä, niin duunarista kuoriutuu esille eettinen yli-ihminen. Typeryyttä, sanoisin.
Ainakin tässä asiassa kristinusko (oikein ymmärrettynä) on tuhat kertaa tieteellisempi teoria kuin kommunismi.

Vierailija

Raamatun mukaan Jumala on aivan jotakin muuta kuin ihminen:

Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. (Jes. 55:8-9)

Vierailija
Samum anker

Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra. Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne. (Jes. 55:8-9)

Toisaalta: 1. Moos 26. ja 27. (raamatun 2. varsinainen sivu)

26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Raamattuhan on tunnetusti sisäisestikin täysin ristiriitainen tekele, sen lisäksi että se on maailmasta tehtyjen havaintojen kanssa ristiriidassa.

Vierailija
Samum anker

SAMAEL
Toisaalta: 1. Moos 26. ja 27. (raamatun 2. varsinainen sivu)

26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

Raamattuhan on tunnetusti sisäisestikin täysin ristiriitainen tekele, sen lisäksi että se on maailmasta tehtyjen havaintojen kanssa ristiriidassa.

Kuva on kuva ja ihan eri kuin originaali. Vai luuletko että sinun kuvasi ajatukset yhtä kuin sinun ajatuksesi ja kuvasi tiet ovat samat kuin sinun tiesi. Ei vaan juuri niinkun Raamattu sanoo: niin paljon korkeampi kuin taivas on maata ovat originaalin tiet korkeammat kuvan teitä ja originaalin ajatukset kuvan ajatuksia.

Uusimmat

Suosituimmat