Suomen pakkomielle armeijaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kerron nyt elämästäni, tai oikeammin siitä mitkä seikat vaikuttaa sen lopettamiseen. Kerron tämän siksi, koska en halua kenenkään muun joutuvan tähän tilanteeseen vaan löytävän muita keinoja. Samalla kerron Suomen oikeusjärjestelmästä ja byrokratiasta , siitä miten helppo sen varjoihin on suojautua. silloin, kun on täysin piittaamaton toisten ihmisten hyvinvoinnista ja jopa elämästä tai jopa haluaa vahingoittaa ihmisiä.

Kärsin jo 14v masennuksen. Olin depressiivinen ja minulla oli korkea riski itsemurhaan. Vuoden vietin nuorten osastolla, jonka jälkeen pääsinkin viettämään normaalia koululaisen elämää. Vuoden vielä asuin vanhempieni kanssa, kunnes muutin Ouluun, jossa opiskelin ensimmäisen vuoden 10lk jonka jälkeen siirryin Patelan lukion kautta aikuislukioon. Viime kevättalvena tutustuin tämänhetkiseen poikaystävääni. Tiettyjä ideologioita minulla jo oli esim. kasvissyönti. Kesä meni hyvin ja alkusyksy myös. Kesän alussa muutinkin sitten hänen luokseen. Hän on ainoa asia, joka lohduttaa minua tässä maailmassa. Tuntuu, että ihmiset eivät paljon välitä siitä mitä muut ihmiset, joutuu kokemaan mm. sodissa , köyhyydessä, ympäristökatastrofeissa tai muita suuria inhimillisiä menetyksissä. Hän ymmärsi.

Ehkä, juuri siksi minulle ei tullut yllätyksenä, että hän on totaalikieltäytyjä. Hän oli jo 5v odottanut tuomiota, muttei sitä ollut tullut. Alkoi olemaan loppu syksy,. Minun maailmankäsitykseni muuttui koko ajan synkemmäksi. Ulkona oli pimeää ja se sai minut väsymään. Olin todella väsynyt ja koulussa käyntikin hankaloitui. Ahdistuin tilanteesta ja tarvitsin paljon tukea ja turvaa. Yks päivä sitten postilaatikosta kolahti kirje, jonka mukaan Poikaystävälläni olisi viikko aikaa ilmoittautua vankilaan menijäksi. Hän sai kuitenkin suorittaa yhden lukion kurssin loppuun. Tuomio olisi n 7kk. Tässä voidaan ottaa huomioon, että surmasta saa n 6kk vankeutta ja raiskauksesta voi suuria sakkoja maksaen päästä ehdollisella. Suomen oikeuslaitos pitää siis totaalikieltäytyjää vaarallisempana, kuin murhaajia ja raiskaajia. Totaalikieltäytyjä istuu Suomen mittakaavassa todella pitkään, koska ei halua opetella tappamaan ihmisiä armeijassa. Suomen armeija saa joka vuosi tukirahaa 2,6miljardia, vaikka tunnettu fakta on , ettei Suomen armeija pystyisi esim. venäläistä asevoimaa pidättelee, kuin 2pv ja koska Helsingin alue on parhaiten turvattu niin sitä viikon.
Olisi siinä tehyläisillekin varmasti liiennyt rahaa onhan toi jo yli 5% Suomen verovaroista. Typerää on myös, että poliisi ja yleinen turvallisuus saa vähemmän tukea ja eikös me heitä akuutimmin tarvita?

Minun ahdistukseni kasvoi jatkuvasti vain pahemmaksi ja tieto siitä, että poikaystävä lähtisi pahensi tilannetta. Loppujen lopuksi viiltelin itseäni, useita viiltoja ranteeseen. En enää vain kestänyt tilannetta. Poikaystäväni ja ystäväni ohjasivat minut psykiatriseen hoitoon ja sain sieltä masennuslääkkeitä.
Ensimmäiset eivät soveltuneet minulle ja siinä sitten odoteltiin uutta aikaa psykiatrille. Sitten tuli taas kirje. Lukion kurssi oli suoritettu loppuun ja vankilaan oli mentävä kahden viikon päästä. Sinä aikana mielialani romahti tuli ensimmäinen itsemurhayritys., poikaystäväni sai minut kuitenkin ajoissa osastolle ja pahimmilta vahingoilta estyttiin. Olin osastolla kaksi päivää ja yhden yön. Jo seuraavana päivänä sain psykiatrilta ajan uuteen tapaamiseen. Sain mukaani rauhoittavia ja toisenlaisia masennuslääkkeitä.

Psykiatrilta sain myös lausunnon, jotta poikaystäväni voisi hakea lykkäystä, psykiatrikin oli tullut siihen tulokseen, että minun mielenterveyteni ja jaksamiseni kestäisi tilannetta, jossa joku niin läheinen ihminen lähtee pois. Aseistakieltäytyjäliitto oli samaa mieltä ja suhteellisen varma lykkäyksestä. Lykkäyksen saamiseksi lääkärintodistus piti viedä Oulun kihlakunnan ulosottovirastoon Reijo Junkkarin, Kihlakunnanvoudin luo. Ensin hän sanoi, ettei ota asiaa käsiteltäväkseen vaan sanoi, että ottaa parin päivän päästä yhteyttä. Kahden päivän päästä häneltä tuli kirje, jossa hän perusteli lykkäyksen hylkäämispäätöstä.

Tarkka sanamuoto:

Rangaistuksen täytäntöönpanoa ei lykätä. Täytäntöönpanon lykkäyksellä ei voitaisi olennaisesti vähentää viipymättä tapahtuvan täytötönpanon aiheuttamia menetyksiä tai vaikeuksia. Yli kuuden kuukauden lykkäys edellyttää lykkäysperusteen poikkeuksellisuutta ja sitä, että lykkäysperusteen olemassaolon pituus on lykkäystä myönnettäessä tiedossa. Lääkärintodistuksessa ei esitetty selvitystä, milloin tuomitun avopuolison terveystilanne tulisi paranemaan. Edellä mainitun perusteilla katson, että lykkäysperusteen olemassaolon pituus ei ole tällä hetkellä tiedossa.

Reijo Junkkarin mukaan siis minun mielenterveyteni ja henkeni ei ole sen arvoinen, että poikaystäväni voisi saada lykkäystä ja oikeuttaakseen tämän päätöksen sillä, ettei tarkkoja päivämääriä sairauden loppumisesta ole . Hän ei ymmärrä sitä miten psykiatri ei voi arvioida tarkkaa päivämäärää siitä milloin masennukseni loppuu. Pystyykö yksikään lääkäri siihen?
Ei masennus ole sairaus, joka tottelee kellonaikoja. Tästä olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että vaikka Suomessa olen syntynyt ja koko sukuni juuret ovat Suomessa niin en näköjään kelpaa rauhaarakastavana ihmisenä Suomen kansalaiseksi, koska armeijan etu menee minun henkeni edelle vaikka eletään rauhan aikaa. Siksi olenkin tullut tulokseen , että jos minulla ei ole isänmaata jossa asua ja joka haluaa minun vain kuolevan niin mitäs minä voin valtiota vastaan taistella.

Sivut

Kommentit (199)

Vierailija

Niin, murhaajilla ja raiskaajilla on liian lyhyet tai jopa olemattomat tuomiot. Mutta kyllä armeija tarvitaan, koska kyse ei edes ole armeijasta vaan puolustusvoimista. Poliisin resursseja voisi tosin lisätä suhteessa armeijan resursseihin, koska nykyään ei ole niinkään sotia, mutta rikokset lisääntyvät ja raaistuvat.

Ja turha sitä on itseä viiltää, jos maailma ei ole kiva. Ei itsensä viiltely asioita paranna. Mutta ymmärrän, että ensimmäiseksi tulee mieleen itsetuhoisia asioita, koska olen itsekin ollut nuori. Itsetuhoisuus ei vain silti ole järkevää.

Vierailija

Rascal88: En tiedä lohduttaako tämä yhtään, mutta puoli vuotta on loppujen lopuksi aika lyhyt aika elämässä. Tiedän kyllä että ns. inttileskeys voi olla raskasta, samoin jos poikaystävä on vankilassa. Mutta kai kuitenkin pääsisit tapaamaan häntä vierailuaikoina? Onko sinulla muita läheisiä ihmisiä? Mikäili poikaystäväsi joutuu tuomionsa suorittamaan, ennemmin tai myöhemmin, ajattele että se on teidän yhteinen koettelemus josta pääsette yhdessä ylitse. Sen jälkeen suhteenne voi jopa vahvistua.
Miten asiassa käykin, tsemppiä ja voimia!

Vierailija

Jo koska viestinkin tänne kirjoitit, et varmaankaan vielä ole valmis mihinkään peruuttamattomaan tekoon. Tulkitsen siis viestiäsi ikäänkuin hätähuutona.

Oletko ajatellut tulevaisuutta eri näkökulmistä? Voitko ajatella, että olisit joskus onnellinen, vaikkei nyt siltä tunnu? Tietenkin nykyinen tilanteesi vaikeuttaa "objektiivista" ajattelua ja vaihtoehtojen puntarointia mutta lopulta kysymys kiteytyy siihen millaiseksi tulevaisuuden kuvittelet....

Suosittelen myös valittamista kyseisen virkamiehen päätöksestä. Raskaan hallintokoneiston rattaiden väliin jää pieni ihminen helposti, vaikka byrokratia periaatteessa on kehittynyt sitä varten, että kansalaisia kohdeltaisiin oikeudenmukaisesti. Aina kuitenkaan normatiivinen järjestelmä ei pysty riittävästi painottamaan inhimillisiä arvoja, vaikka ihmisistähän normit ja lait ovat lähtöisin.

Toivon kuitenkin jaksamista ja "taistelutahtoa" sulle jatkossa.

Vierailija

Itsemurhalla uhkailu ja painostus on raukkamaista. Sekin että jos syynä on toisen vakaumus tai muu syy, josta määrätään rajoittu rangaistus olosuhteissa jotka eivät millään mittarilla ole kohtuuttomia.
Teillä on loputtomasti aikaa pällistellä toisianne rangaistuksen jälkeen, kunhan ette tramatisoi asiaa piloille.

Vierailija
Dredex
Itsetuhoisuus ei vain silti ole järkevää.

Nationalismi ja militarismi ovat valtavan suuren mittakaavan itsetuhoisuutta. Ne edustavat sortoa, pakkovaltaa ja äärimmäisyyteen vietyä naiivia idiotismia. Ei siis mikään ihme että ne tuottavat myös paljon henkistä pahoinvointia.

Vierailija
SAMAEL
Nationalismi ja militarismi ovat valtavan suuren mittakaavan itsetuhoisuutta. Ne edustavat sortoa, pakkovaltaa ja äärimmäisyyteen vietyä naiivia idiotismia. Ei siis mikään ihme että ne tuottavat myös paljon henkistä pahoinvointia.

Samael on hyvä ja nauttii suomalaisesta korkeasta kilpailukyvystä. On sosiaalitukea, ilmaista koulua, tiet ovat hyviä jne... Veljet venäläisetkin ovat kilvan tänne tulemassa, ostamaan rantatontteja, kun kotimaassa ryöstelijät vievät tavarat eikä kaupoissakaan ole aina tuotteita ostettavana.

Vierailija

Tyypillistä nationalistista äivomätää. Koulutus, infrastruktuuri ja kilpailukyky ovat asioita, jotka voidaan saavuttaa ilman nationalismia tai militarismia. Ja saavutetaan paljon helpomminkin, kun näiden taudinomaisten ideologioiden aiheuttamat ilmiöt, kuten ylipaisunut byrokratia, mielisairaiden uhkakuvien pohjalta tapahtuva mielipuolinen asevarustelukierre, ynnä naiivit ksenofobiset ja segregoivat ajatteluskeemat, poistetaan lopullisesti aiheuttamasta turhaa kärsimystä ja valtavaa yhteisten resurssien hukkaa.

Esitit puheenvuorossasi muuten juuri erään nationalismille tyypillisen piirteen, joka on täsmälleen sama kuin uskonnoissa. Uskonnoissahan esitetään uskonto ja jumala kaiken hyvän alkulähteeksi, ja ihmisen on sitten oltava hirvittävän kiitollinen uskonolle ja sen jumalalle kaikesta hyvästä. Jeesus kuoli meidän vuoksemme, kaikki hyvä on jumalasta, siispä ole nöyrä, kiitollinen, äläkä kyseenalaista uskontoa. Nationalisimissa ihminen syyllistetään synnintuntoon muistuttamalla kuinka veteraanit ja aiemmat polvet ovat muka kamppailleet puolestamme, kaikki hyvä tulee valtiosta, siis ole nöyrä, kiitollinen, äläkä kyseenalaista nationalismia. Tämä keskustelu osoittaa jälleen sen, miten rappeuttava voima nationalismi on terveelle järjelle ja henkiselle itsenäisyydelle.

Vierailija
SAMAEL
Dredex
Itsetuhoisuus ei vain silti ole järkevää.

Naiivia ja idioottimaista on luulla, ettei yhdessäkään valtiossa ole armeijaa. Tähän tekee ainoat poikkeukset kaupunkivaltiot, eli Liechtenstein, Monaco, Vatikaani jne. Suuremmat alueet on aina joku miehittänyt. Jos joku haluaa kokeilla armeijatonta valtiota, niin kaikin mokomin, kunhan se ei ole Suomi.

Tuomion pituus on mielestäni oikea. Se vastaa tarpeeksi tarkasti sitä aikaa minkä palvelukseen astuvat menettävät. Jos pitäisi rukata johonkin suuntaan, niin pidentäisin.

Rascal88:
Ikävää että koet asian noin raskaaksi. Mietippä miten hienoa on kun hän vihdoin pääsee vapauteen ja homma on takanapäin? Voitte keskittyä täysillä tulevaisuuteen. Ja itse asiassa, ei mikään estä teitä suunnittelamasta tulevaisuutta jo nyt. Mitä teette ensi syksynä?

Vierailija
Puolihullu
Naiivia ja idioottimaista on luulla, ettei yhdessäkään valtiossa ole armeijaa.

Nomen est omen. Olet ilmeisesti riittävän naiivi idiootti ollaksesi huomaamatta sitä, mikä on tämän seikan selvä implikaatio.

Vierailija
Puolihullu
Tuomion pituus on mielestäni oikea. Se vastaa tarpeeksi tarkasti sitä aikaa minkä palvelukseen astuvat menettävät. Jos pitäisi rukata johonkin suuntaan, niin pidentäisin.

Kerrohan idiootti hyvä, että mitä naiset menettävät vastineeksi? Vihje: biologia ei kelpaa perusteeksi, naiset mm. elävät pidempään.

Nationalismin ja militarismin "perustelu" on aina samoihin typeriin dogmeihin nojaavaa vähäjärkistä mossotusta, ja se muistuttaa äärimmäisen paljon vaikkapa kreationistien ääliömäistä tapaa käsitellä asioita.

Vierailija

Yllipäätään vankilatuomio tappamisesta KIELTÄYTYMISESTÄ kuulostaa erittäin huvittavalta. Eipä oo kauaa täälläkään mitä puolustaa, kun hyvinvointiyhteiskuntaakin ollaan ajamassa alas kovaa tahtia. Taitaa puolustusvoimatkin kohta muuttua vaan jenkkien hyökkäyssiiveksi.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Huoh. Tästäkin kärsivän ihmisen hätähuudosta SAMAEL teki oman alusastiansa, jonka tahtoo täyttää anarkistiaatteensa julistamiseen kytketyllä NATIONALISTI-olkinukkeilulla ja kaikkinaisella huonolla käytöksellä.

Riittää, että joku mainitsee sanan "armeija", ja tämä on palstalla vääjäämäötön seuraamus.

Toivottavasti silti avaaja jaksaisi selvitä pahimman yli. Tsemppiä.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Carcara
Yllipäätään vankilatuomio tappamisesta KIELTÄYTYMISESTÄ kuulostaa erittäin huvittavalta.

Ketäs armeijassa muka tapetaan?

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija
SAMAEL
Tyypillistä nationalistista äivomätää. Koulutus, infrastruktuuri ja kilpailukyky ovat asioita, jotka voidaan saavuttaa ilman nationalismia tai militarismia.

Voidaanhan ihmiset kouluttaa, rakentaa infrastruktuuri ja kilpailukyky ilman kansallisvaltiota ja puolustusvoimiakin. Historiassa näin on tehtykin. Katsoin aikoinaan dokumenttiohjelman korean lähellä olevasta sivilisaatiosta. Siellä on viidakossa vieläkin taidokkaasti rakennettuja kivirakennelmia, joiden lomassa virtasi vesikanavat täsmällisesti. Heillä ei ollut puolustusvoimia ja joku naapurivalta jyräsi sen.

Voidaanhan tässä todeta, että jos sillä naapurivallalla ei olisi ollut hyökkäysarmeijaa, niin puolustusvoimat olisivat olleetkin ihan turhat. Tämä pitää paikkansa. Mutta, kun sillä oli hyökkäysvoimat.

SAMAEL
Ja saavutetaan paljon helpomminkin, kun näiden taudinomaisten ideologioiden aiheuttamat ilmiöt, kuten ylipaisunut byrokratia, mielisairaiden uhkakuvien pohjalta tapahtuva mielipuolinen asevarustelukierre, ynnä naiivit ksenofobiset ja segregoivat ajatteluskeemat, poistetaan lopullisesti aiheuttamasta turhaa kärsimystä ja valtavaa yhteisten resurssien hukkaa.

Niin, ja jos lehmät lentäisivät, niin taivaalta sataisi maitoa. Pidetään nyt kuitenkin realiteetit selvillä.

SAMAEL
Esitit puheenvuorossasi muuten juuri erään nationalismille tyypillisen piirteen, joka on täsmälleen sama kuin uskonnoissa. Uskonnoissahan esitetään uskonto ja jumala kaiken hyvän alkulähteeksi, ja ihmisen on sitten oltava hirvittävän kiitollinen uskonolle ja sen jumalalle kaikesta hyvästä. Jeesus kuoli meidän vuoksemme, kaikki hyvä on jumalasta, siispä ole nöyrä, kiitollinen, äläkä kyseenalaista uskontoa. Nationalisimissa ihminen syyllistetään synnintuntoon muistuttamalla kuinka veteraanit ja aiemmat polvet ovat muka kamppailleet puolestamme, kaikki hyvä tulee valtiosta, siis ole nöyrä, kiitollinen, äläkä kyseenalaista nationalismia. Tämä keskustelu osoittaa jälleen sen, miten rappeuttava voima nationalismi on terveelle järjelle ja henkiselle itsenäisyydelle.

Ei kansallisvaltiossa syyllistetä ketään. Tietenkin jos joku rakkari tuhoaa paikkoja, niin voidaan kertoa kuinka arvokkaita ne paikat ovat, koska ne on lunastettu kalliisti. Silloin tärvelijän silmät voivat aueta, että kun hän kasvaa isoksi, hänkin voi ostaa rantatontin hyvästä suomalaisesta maasta. Siis jos hän opiskelee ahkerasti jne..., ilmaiseksi ei saa mitään.

Mitä naisiin tulee, itse olen sitä mieltä, että jos ei tee lapsia, joutaa armeijaan kuten miehetkin.

Vierailija

Samael: Armeijaton tai sodaton maailma on kaunis ajatus... kuka sen muka voisi kieltää?... mutta samalla hyvin epärealistinen. Nationalismin takiako? Ennemmin itsevarjelun.

Toivotan jaksamista Rascal88.
Muista myös että itsemurha on itsekäs teko. Poikaystäväsi se varmasti murtaisi, kun on vielä vankilassa. Pystyt varmasti voittamaan tilanteesi. Olen nähnyt niin käyvän.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat