Oletko syönyt haimonnia eli Pangasiusta

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Kommentit (5)

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
itse söin ravintolassa ja hyvältä maistui, maku oli vähän makea. Ihan kuin olisi sokerilla maustettu.

Ostin vuosi sitten kaksi fileetä ko. kalaa, päällisin puolin kuin kuhafileet, haju ei ollut kovinkaan innostava. Myllytin päälle valkopippuria ja suolaa, toisen fileen leivitin maissimurojauhossa, paistoin molemmat kirkastetussa voissa.
Paistetun kalan päälle kihosi valkuaisnestettä ja haju oli erittäin inhottava. Voi helvetti, että olivat ällöttävän makuisia, emme pystyneet vaimoni kanssa niitä syömään, huuhtelimme vessan pytystä alas. Tympeä haju leijaili koko loppupäivän huushollissamme, piti tuuletta oikein urakalla.
Olen kalan suhteen melko kaikkiruokainen, mutta ikinä en enää osta pangasiusta, salakkakin tuoreeltaan syötynä on sen rinnalla suurta herkkua.

Varmaankin se suuri valkuaispitoisuus, mikä jo näkyy fileestä päällepäin tekee siitä inhottavan makuisen, hyh.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
itse söin ravintolassa ja hyvältä maistui, maku oli vähän makea. Ihan kuin olisi sokerilla maustettu.

Kala ei itsessään ole makea, ehkä käytetty maustamiseen japanilaista Miriniä, joka on makeaa.

Itselläni oli noita haimonneja joskus isommassa akvaariossa.

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
Pokasaha

Ostin vuosi sitten kaksi fileetä ko. kalaa, päällisin puolin kuin kuhafileet, haju ei ollut kovinkaan innostava.

Pilaantunut kala ei koskaan ole hyvää. Hyvälaatuinen kala ei haise. Huonon ostit, tai sitten kuljetuksen aikana on saanut liikaa lämpöä. Kesäpäivänä kala ehtii pilaantua jo kauppamatkalla, jos ei ole jäissä.

Pokasaha
Seuraa 
Viestejä1466
Liittynyt16.3.2005
Volitans
Pokasaha

Ostin vuosi sitten kaksi fileetä ko. kalaa, päällisin puolin kuin kuhafileet, haju ei ollut kovinkaan innostava.

Pilaantunut kala ei koskaan ole hyvää. Hyvälaatuinen kala ei haise. Huonon ostit, tai sitten kuljetuksen aikana on saanut liikaa lämpöä. Kesäpäivänä kala ehtii pilaantua jo kauppamatkalla, jos ei ole jäissä.

Jokaisella kalalla on ominaishajunsa, niin myös tällä, haju ei ollut mädän tai pilaantuneen kalan, vaan suhteellisen tuoreen, ei vain ollut kovin kutsuva.

Kerran 80 luvulla ruokailin Kampin kellarissa, tilasin paistetun lohen, jonka olin joskus aikaisemmin todennu siellä olevan varsin maukasta.
Saamani kala olikin nyt aivan mätä, haisi ja maistui, kieltäydyin syömästä moista inhotusta, tarjoilija sanoi että hänen on kuitenkin laskutettava ko. ruoka. Sanoin hänelle, että tuopa sitten lasku vähän vikkelään, maksan sen ja lähden etsimään tasokkaampaa ruokapaikkaa. Tarjoilija otti lautasen meni keittiöön ja kas kummaa kohta hän tuli juoksujalkaa takaisin. Kertoi itse kokeeksi maistaneensa sitä kalaa ja totesi sen todellakin tunkiolta kaivetuksi herkuksi. No, sitten pyydeltiin anteeksi, yläkerran ravintolapäällikkö tuli oikein itse pahoittelemaan vahinkoa, juomat jotka olin tilannut luvattiin menevän talon piikkiin. Tarjoilija ja ravintolapäällikkö olivat aivan vilpittömästi pahoillaan, keittiömestaria kyllä epäilin, pilaantuneen kalan kun varmasti haistaa kun sitä alkaa käsittelemään.
No, enpä ole sitten aikoihin Kampissa käynyt, varmaankin siellä tarjotaan hyviä kalaruokia, pitääpä piipahtaa jahka niille tienoille eksyn.

Viime lauantaina paistoin pakastimessa kuukauden päivät olleet itse kalastamani siikafileet, eivät nekään olleet enää juuri syötävässä kunnossa, urhoollisesti kuitenkin yritimme.

Kansakunta joka kieltää historiansa, häviää maailmankartalta.
Pokasaha

Uusimmat

Suosituimmat