Miia

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Hei Oivariina ja Snauts

Sydämelliset kiitokset teille, olen todella liikuttunut.

Hyvää Joulua teillekkin!

T. Miia

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Hyvää joulua myöskin sinulle Miia toivotan ja sama vielä toistettuna tutummalla kielelläni Rõõmsaid jõulupühi ja head uut aastat, ma soovin sulle Mia!

Vierailija

Ja mitenkähän tämä Bušmannien laulu liittyy asiaan? Eihän palstan oma Bushmannimmekaan kovasti asiaan liene sekaantunut.

Vierailija
ke 14.11
Hei Snaut,

Mikä on siis kotipaikkasi ja kotimaasi?

Uteliaisuus heräsi...

Mia

Olen toki nykyään ihan suomalainen kuten useimmat muutkin tällä foorumilla. Mutta, olen kylläkin syntyjääni. ns. rantaruotsalaisia Virosta (rannarootslane) ja siellä Viron länsisaaristossa nuoruuteni ja kouluaikani vietenkin (1950-60), minkä jälkeen sain mahdollisuuden siirtyä opiskelemaan Tartu Ülikooliin ja sieltä edelleen sitten Leningradin Pulkovon Observatorioon. Sitä rataa nyt erinäisten mullistuksien ja mutkien kautta asustelen ihan Hesassa kuten sinäkin, ja Suomen kansalaisoikeudet sain Kekkosen ihan loppu metreillä.

Siis, äidinkieleni on itseasiassa tuo aikoinaan Viron länsirannikolla puhuttu vanhakantainen ruotsi mutta yhtä paljon myös ihan Viron kieli, jota pakosta opimme samoin kuin myöhemmin venäjänkielen.

Vierailija

Jasså, det var ju ett roligt sammanträffande! Inte kunde jag ju gissa att ditt modersmål var svenska. Men, här i huvudstaden är det ju tyvärr som oftast så, att vi svenskspråkiga "viker undan" och börjar alltid konversationen på finska.

Vierailija

Hej

Så sant det. Så gör vi oftast, tyvärr. Men verkligen trevligt att få tala svenska!

Sällsynt, så att säga...

Så du bor i Hesa ?

Miia

Vierailija

Hej

Mycket intressant..jag tyckte att det lät konstigt, så, att säga. Så du talar svenska och estiniska, och finska. Imponerande, verkligen.

Jag har svenska, finska, engelska. Svenska och finska lika bra, alltså utmärkt, engelska bra.

Miia

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat