Onko tietoa homealtistuksesta?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten todistaa homealtistus, pitkäaikainen, kun terveystarkastaja kieltäytyy tekemästä tutkimusta kun homeen aiheuttanut vesivahinko tapahtunut 10 vuotta sitten, remontoitu kosmeettisesti piiloon ja vuokraisäntä sen kiistää? Lääkärit kieltäytyvät tutkimasta ja sysäävät tutkimusvastuun terveystarkastajalle... Ilmeisesti asiasta ei saisi julkisesti edes puhua ja vuokralaisen oikeudet lähinnä vitsi. Terveystarkastaja sanoi ainoan vian olevan päässämme. Uuden asunnon saatuamme oireet helpottaneet ja terveys palaillut ainakin osittain, oma paino lisääntynyt 20kg vaikka rasvaprosentti silti alle 10%. Nykyään pystyy nukkumaan siten että levon huomaa antavan voimia, nestehukka loppunut mutta diabeetikolle kun aiheutuu pysyviä solumuutoksia, krooniset kivut yhtä helvettiä vaikka lääkitys niin kova ettei uskalla jytäkämpiä lääkkeitä ottaa, kun nykyisetkin ilmeisesti huumepiireissä kovassa käytössä. Olen pitänyt villasukkia viimeiset 5 vuotta kesät talvet, onneksi vielä ei havaittavissa kuoliota, sanovat harvinaiseksi muodoksi neuropatiasta, kun kokeissa ei neuropatian merkkejä. Perheellisenä en voi ottaa oikeutta omiin käsiini sillä perheeni on jo joutunut kestämään liikaa, ja he tarvitsevat minua. Elämämme pilattu ja kehtaa vuokraisäntä sanoa että elämässä sattuu...

Kommentit (4)

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Ei kai sitä altistusta voi mitenkään todistaa, jos kerran homeitiöitä ei enää ole ilmassa? Tai siis voi todistaa, että on homepölykeuhko tms, mutta syyllistä ei voi varmaksi sanoa.

grasshopper
Miten todistaa homealtistus, pitkäaikainen, kun terveystarkastaja kieltäytyy tekemästä tutkimusta kun homeen aiheuttanut vesivahinko tapahtunut 10 vuotta sitten, remontoitu kosmeettisesti piiloon ja vuokraisäntä sen kiistää? Lääkärit kieltäytyvät tutkimasta ja sysäävät tutkimusvastuun terveystarkastajalle... Ilmeisesti asiasta ei saisi julkisesti edes puhua ja vuokralaisen oikeudet lähinnä vitsi. Terveystarkastaja sanoi ainoan vian olevan päässämme. Uuden asunnon saatuamme oireet helpottaneet ja terveys palaillut ainakin osittain, oma paino lisääntynyt 20kg vaikka rasvaprosentti silti alle 10%. Nykyään pystyy nukkumaan siten että levon huomaa antavan voimia, nestehukka loppunut mutta diabeetikolle kun aiheutuu pysyviä solumuutoksia, krooniset kivut yhtä helvettiä vaikka lääkitys niin kova ettei uskalla jytäkämpiä lääkkeitä ottaa, kun nykyisetkin ilmeisesti huumepiireissä kovassa käytössä. Olen pitänyt villasukkia viimeiset 5 vuotta kesät talvet, onneksi vielä ei havaittavissa kuoliota, sanovat harvinaiseksi muodoksi neuropatiasta, kun kokeissa ei neuropatian merkkejä. Perheellisenä en voi ottaa oikeutta omiin käsiini sillä perheeni on jo joutunut kestämään liikaa, ja he tarvitsevat minua. Elämämme pilattu ja kehtaa vuokraisäntä sanoa että elämässä sattuu...
Vierailija

"Miten todistaa pitkäaikainen homealtistus?"

Jätit tarinassasi eräitä yksityiskohtia selvittämättä. Esim. sen, kuinka kauan altistus kesti, kauanko on aikaa kulut altistuksen päättymisestä (uuden asunnon hankkimisesta) ja vieläkö entinen asunto olisi tarvittaessa tutkittavissa (rakenteet avattavissa) dokumentointia varten? Muitakin asiantuntijoita voisi käyttää kuin terveystarkastajaa.

Vierailija
grasshopper

Minulla on allergista nuhaa ja silmien kutinaa. Löysin tällaisen

http://personal.inet.fi/koti/haistahome ... m#Oireista

ja olen testannut, mikä vaikutus maitohappobakteereilla on taudinaiheuttajiin.
Vaikuttaa sille kuin maitohappobakteerit olisivat jo vajaassa viikossa ottamassa niskaotetta taudinaiheuttajasta. Olo on helpottunut huomattavasti, mutta ei täysin parantunut.

Jk. Lisään vielä halvan, vaivattoman ja nopean keinon sen testaamiseksi miten maitohappobakteerit auttavat:

Avaa kapseli. Valuta sen sisällä oleva jauhe ruokalusikalliseen vettä ja sekoitettuasi sen laita sitä pumpulitukolla tai korvatikulla nenänpuoleisiin silmänurkkiin. Siitä saa jo ensimmäisellä kerralla avun, eikä sinä päivänä tarvitse hieroa silmiään. Sama korviin, jos korvat kutiavat.

Jos haluaa hoitaa myös nenäontelot, pitää maitohappobakteeri-nesteseosta tehdä enemmän. Sen valuttaminen nenään on kenkkumaisempaa. Itse ostin apteekista "sarvikuonon", joka on vartavasten nenänhuuhtelua varten: kun nenään kaadetaan nestettä, se tulee toisesta sieraimesta ulos. Hapenottokyky paranee huomattavasti.

Olen itse testannut nämä ja hyväksi todennut.

Uusimmat

Suosituimmat