Väliinputoajan yhteiskunnallinen merkitys?

Seuraa 
Viestejä2127
Liittynyt11.5.2006

Yhdeksäs vuosi menossa mitätöntä paskaa. Yritin päästä aikani kuluksi tekemään yliopistolaitoksenne pääsykokeenkin viime vuonna, mutta en saanut sinne kutsua. En kait minä pyhättöönne oikein sitten ymmärtänyt ilmeisesti astua... Tiedä sitten mikä siinäkin pieleen meni.

En ole saanut korvausta työttömänä olosta kolmeen kuukauteen ja olisi loistavaa, jos pystyisin vetämään "nettissä istuen" toiset kolme kuukautta perään. Menkööt nekin rahat oikesti sairaille ja köyhillä. En minä ole tippaakaan sairas, vaikka en olekkaan mikään liukuhihnahommaan orientoituva yksilö.

yhdistelmä-ajoneuvolla 12-15h oli rankka "saavutus" (toukokuusta-marraskuulle?) ja öisin sain uutena kuskina nauttia terminaalin ihanaisista herjaavista nuorista pojankölveistä. Vedin siihen päälle sitten vielä jakeluautolla ja alkoi vituttaan ja vedin vapaalle.

Vapaana oloaikana kehityin huimasti lumikourussa, vaikka en toki lähellekkään sankarin tasolle, mutta oli se mukavampaa, kun tuskainen liukuhihnapuurto, vaikka kyseessä nyt sattuikin olemaan poikaihmiskunnan suurin rakkauden lähde autoilu.

Ei ole oikein mitään? mitä tekisi paskiainen laumassamme? Ei ole mitään taitoa mihinkään suuntaan kun jäänyt reenamatta takapuolikin... ja urheilu vähän lerpahtanut.

Hyvin polkee.

Kommentit (3)

Denzil Dexter
Seuraa 
Viestejä6665
Liittynyt7.8.2007

Yliopistojen ja korkeakoulujen luennot ovat muutamia lääkiksen luentoja lukuunottamatta yleisölle avoimia ja niihin voi mennä kuka tahansa. Samoin yliopiston/korkeakoulun kirjastosta voi lainata kirjat ja opinto-oppaan saa netistä tai kansliasta. Tai sitten voi mennä avoimeen yliopistoon harjoittelemaan aluksi. Itse asiassa kannattaakin tutustua aiheeseen ennen kuin sitoutuu 5-7 vuodeksi siihen.

Eli kaiken tarvittavan opetuksen voi hankkia vaikka 7-vuotias, mutta tenttien suoritusoikeuden saa vasta jos on oppilaitoksessa kirjoilla. Pääsykokeet tosin onnistuvat helposti, kun on hiukan alaan syventynyt.

Eli älä heitä kirvestä kaivoon, vaikka et kutsua eliittikouluun saakaan; sinne voi mennä siitä huolimatta ja virallistaa opiskelun myöhemmin!

slam
Yhdeksäs vuosi menossa mitätöntä paskaa. Yritin päästä aikani kuluksi tekemään yliopistolaitoksenne pääsykokeenkin viime vuonna, mutta en saanut sinne kutsua. En kait minä pyhättöönne oikein sitten ymmärtänyt ilmeisesti astua... Tiedä sitten mikä siinäkin pieleen meni.
Vierailija

... Ja avoimen yliopiston kirjoilla voit lukea ja opiskella ja suorittaa, tuntematta alemmuudentunnetta, mutta jota viralliset yliopistolaiset niin tarjoavat. Kilpailuyhteiskunta...

Kun, tiedekunnasta riipuen, olet saanut kasaan about 60 opintoviikkoa (ahkeralta vienee noin kaksi vuotta) tulet lasketuksi yliopiston viralliseksi opiskelijaksi, siis kaikki ilman yhden vuoden kuluttavaa pääsykoerumbaa.

Lysti on tosin hieman maksullista tyylii 25 euroa per opintoviikko, mutta paikallinen fatta eli sossu eli sosiaalivirasto jeesaa duunia ja massia vailla olevia...

Itse suosittelisin, huonon suomen-kielesi johdosta, sinulle kotimaista proosaa tyyliin Linna, Waltari, Hotakainen jne. ja vaikkapa kansanopiston kirjoitus- ja runous tmv. kielenhuollollisia kursseja kuivan ja persoonan hajoittavan (esim. Niiniluoto, Tuomioja jne) akateemisuuden sijaan, jotta viestikykysi petraatuisi ja siten ihmiset tajuaisivat ydinsanomasikin paremmmin.

Ja tietenkin ne Uudet Kaverit oli unohtua kansanopiston etu-listasta...

Uusimmat

Suosituimmat