omasi ja kavereitesi mielipide painostasi

Seuraa 
Viestejä34
Liittynyt26.10.2007

Mitä mieltä olet painostasi ja onko Kaverisi samaa mieltä? Minun kohdalla on niin, että itse pidän itseäni normaalipainoisena, mutta kaverini pitää minua lihavana. Olen kyllä hieman tukevampi kuin monet kaberini, mutta monet kaverini on alipainoisia. En ole mikään himoliikuja, mutta eihän kaikki voi olla.

Mikään ei ole mahdotonta, toiset asiat on vain mahdollisempia kuin toiset.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Olen hoikka, vaikkakin kuitenkin normaalipainoinen, ja kaverit myös näkevät minut sellaisena.

Voihan ali-/yli-/normaalipainoisuutta tarkastella painoindeksin mukaan, mutta se ei kyllä ota huomioon eri ruumiinrakenteita. Parempi tapa on yksinkertaisesti mitata vyötärönympärys.

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
gamma

Voihan ali-/yli-/normaalipainoisuutta tarkastella painoindeksin mukaan, mutta se ei kyllä ota huomioon eri ruumiinrakenteita. Parempi tapa on yksinkertaisesti mitata vyötärönympärys.

Mitäs se sitten kertoo? millä tavalla se ottaa huomioon eri ruumiinrakenteet?

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

Mulla on viis viiva seitsemän kiloa ylipainoa ja olen asiasta sekä vaaan, rasvaprosenttini (n. 10-12) että kavereitteni kanssa samaa mieltä. Maallikon mittarilla olen kuitenkin normipainoinen, mutta sikäli kun kilpaurheiluurani aikana rasvaprosentti oli siinä viiden viiva seitsemän pintaan, ei kertynyttä elintasoa voi olla huomaamatta.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija
CE-hyväksytty
gamma

Mitäs se sitten kertoo? millä tavalla se ottaa huomioon eri ruumiinrakenteet?

Ei välttämättä niin teekään, mutta on hyvä mittari siinä, onko henkilöllä liikaa nimenomaan terveydelle haitallista rasvaa. Siitähän on eniten haittaa juuri tuolla keskivartalossa. Jos taas on hyvin lihaksikas henkilö ja siksi painaakin enemmän, niin vyötärö on yleensä ihan sopusuhtainen. Eli jos niitä terveyshaittoja haluaa minimoida, niin vyötärönympäryksen kasvamisen estäminen on hyvä keino. (Olikohan muuten naisilla max. 80 cm ja miehillä max. 90 cm, mutta noita rajoja on taidettu vähän nostaa, jopa kymmenellä sentillä.)

asdf
Seuraa 
Viestejä11068
Liittynyt16.3.2005
CE-hyväksytty
Eikös peilistä näe aika hyvin onko ns. normaali?

Joo. Kai nuo indeksit ja prosentit tulee käytännöllisiksi silloin, kun ei ole normaali, niin niillä voi sitten mitata, kuinka kaukana normaalista on.

Vierailija

Pituus 165cm paino 97kg mutsi sanoo et sopusuhtanen kaverit haukkuu lihavaks mutku itse tiedän et olen normi niin menee toisesta korvasta ulos.

Vierailija
asdf
Minä taas olen ymmärtänyt, että rasvaprosentti kertoo paremmin, onko terveellisissä mitoissa kuin vaikka painoindeksi.

Niin se kyllä kertookin, ehkä kaikkein parhaiten, mutta rasvaprosentti on vaikeampi mitata, se ei onnistu kotikonstein.

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

niin peili, puntari plus painoindeksi kuin tuttujen mielipiteetkin kertovat muuta. Useimmissa valokuvissakaan en näytä paksulta, vaikka kuva tunnetusti esittelee mallinsa (kuulemma) viisi kiloa todellista pyylevämpänä. Ilmeisesti ruumiinkuvani on häiriintynyt, mihin perustunee myös teini-ikäisenä läpikäymäni anorektinen vaihe.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat