Mitä ennen alkuräjähdystä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tähän ei voi saada vastausta ilman Luojaa!
Koettakaapa siis ateistit pähkäillä joku tästä lopputuloksesta eroava vastaus niin saatte vähintäänkin Nobelin!

Nyt nimittäin:... Kaikki on syklistä...

Kaikki lineeaarisenakin pidetyt reaktiot ovat syklisiä... Eli jonkinmoinen spiraali muodostuu ajoista, jotka pannaan peräkkäin... Ovatko nämä sitten sisäänpäin menevä ja/tai ulospäin aukeneva spiraali on epäoleellista, sillä maailmankaikkeus on vakiokokoinen, sellainen joksi se alussa oli luotu... Kuitenkin vaikka on olemassa spiraalissa monta kohtaa - vain yksi on kerrallaan olemassa... Tämä aika missä me elämme on siis ainut ja autenttinen! Muttei tarkoita sitä etteikö avaruudessa voisi olla muitakin olentoja, jotka ovat historiassaan hieman eri vaiheessa... Samoin kuin on kerralla olemassa maan päällä monenikäisiä yksilöitä - kaikissa eliöluokissa!

Todisteena käyttäisin tälle sitä, että millaisen maailmankaikkeuden itse loisit jos saisit kyllin suuren tietokoneen käyttöösi?

... Aivan... Varaisit kyllin suuren taulukon, joka on _VAKIOKOKOINEN_ tai sitten käyttäisit jotain :ia joka mahdollistaa kasvavuuden tai vähenemisen... Todennäköisempänä pitäisin tuota ensin mainittua, sillä joka tapauksessa käytössä olevien tietokoneiden muistiavaruus määrittäisi suurimman mahdollisen koon...

Et siis loisi minkäänlaista evoluutiota välttämättä, loisit haluamasi matemaattiset hahmot ja objektit KERRALLA sellaisiksi kuin haluat...

Toki voisit luoda joitakin evolvoituviakin prosesseja, mutta ne eivät suuresti muuttaisi luomiesi objektien välille syntyviä suuria eroavaisuuksia...

Mutta takas tuohon otsikon kysymykseen...

Ennen alkuräjähdystä oli:... Edellisen maailmankaikkeuden loppu!
"Olen luonut Tuomioni ympyrän kaltaiseksi" tiesi eräs Raamatun apokryfikin kertoa.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että tuo LUOMISSYKLI on tietyn mittainen... Sen koosta voidaan käydä keskustelua, muttei siitä ONKO LUOMISSYKLEJÄ, se on yhtä varmaa, kuin maapallon kierto auringon ympäri(1 vuosi) ja auringon kierto maapallon ympäri(577 vuotta).

Millaista siis oli edellisen maailmankaikkeuden lopussa? Tästä olen nähnyt unenkin, ilmeisesti olen(tai sinä olet) elänyt joskus tuohon aikaan! Kellotin hiekkasärkällä katsoen valtavaksi paisunutta KELTAISTA aurinkoa, ja kuolin pois... Mustat auringonpilkut tekivät auringon pintaan aika usein kolmiomaisia alueita...

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

agison, oletko kännissä?

siis:

kaikki on syklistä -> maailmankaikkeuksien luomisillakin on sykli??

selvä.

mitä, jos maailmankaikkeus ei olekaan luotu? entä, mitä jos kaikki ei olekaan syklistä? pää menee ihan sekasin...

en kyllä tajua keskustelun pointtia, mutta ei varmaan moni muukaan. siksi tähän onkin kiva vastailla.

Vierailija
Kauko
Agison

Minkä luvun jälkeen tulee taas yksi?

9:ksäisen...(10)

Vierailija
kaffekuppi
agison, oletko kännissä?

siis:

selvä.

mitä, jos maailmankaikkeus ei olekaan luotu? entä, mitä jos kaikki ei olekaan syklistä? pää menee ihan sekasin...

en kyllä tajua keskustelun pointtia, mutta ei varmaan moni muukaan. siksi tähän onkin kiva vastailla.

- Okei maailmankaikkeutta ei ole luotu... MINÄ OLEN OLENTAA(JEEHOVA) EI OLE LUOTU, silloin ei minuakaan ole olemassa, joka on selvästikin järjetön päätelmä - TÄYSIN KUSIPÄISEN HULLU PÄÄTELMÄ - tuo viimeksimainittu!

Helpottaisiko jos otettaisiin matemattikka avuksi:
MINÄ OLEN ja X= ... Siihen saa jokainen pistää lukuarvonsa(AGS=666-kreikkalaisilla Alfalla, Gammalla ja Sigmalla laskettuna)

Vierailija
Agison

- Okei maailmankaikkeutta ei ole luotu... MINÄ OLEN OLENTAA(JEEHOVA) EI OLE LUOTU, silloin ei minuakaan ole olemassa, joka on selvästikin järjetön päätelmä - TÄYSIN KUSIPÄISEN HULLU PÄÄTELMÄ - tuo viimeksimainittu!
Varsinkin tuo "MINÄ OLEN OLENTAA(JEEHOVA) EI OLE LUOTU" ???

Missä viiraa?

Vierailija
Agison
kaffekuppi
agison, oletko kännissä?

siis:

selvä.

Mistäs tiedät, että olet olemassa tai sitten et. Jos ollaankin vain jonkun kasiaisen miettimä makee simulaatio.

Vierailija
Agison

MINÄ OLEN ja X= ... Siihen saa jokainen pistää lukuarvonsa(AGS=666-kreikkalaisilla Alfalla, Gammalla ja Sigmalla laskettuna)

Kukkuu! Kaveri on kohtuu terve.

Vierailija
Agison
Tähän ei voi saada vastausta ilman Luojaa!
Koettakaapa siis ateistit pähkäillä joku tästä lopputuloksesta eroava vastaus niin saatte vähintäänkin Nobelin!

Kaikki lineeaarisenakin pidetyt reaktiot ovat syklisiä... Eli jonkinmoinen spiraali muodostuu ajoista, jotka pannaan peräkkäin... Ovatko nämä sitten sisäänpäin menevä ja/tai ulospäin aukeneva spiraali on epäoleellista, sillä maailmankaikkeus on vakiokokoinen, sellainen joksi se alussa oli luotu... Kuitenkin vaikka on olemassa spiraalissa monta kohtaa - vain yksi on kerrallaan olemassa... Tämä aika missä me elämme on siis ainut ja autenttinen! Muttei tarkoita sitä etteikö avaruudessa voisi olla muitakin olentoja, jotka ovat historiassaan hieman eri vaiheessa... Samoin kuin on kerralla olemassa maan päällä monenikäisiä yksilöitä - kaikissa eliöluokissa!

Todisteena käyttäisin tälle sitä, että millaisen maailmankaikkeuden itse loisit jos saisit kyllin suuren tietokoneen käyttöösi?

... Aivan... Varaisit kyllin suuren taulukon, joka on _VAKIOKOKOINEN_ tai sitten käyttäisit jotain :ia joka mahdollistaa kasvavuuden tai vähenemisen... Todennäköisempänä pitäisin tuota ensin mainittua, sillä joka tapauksessa käytössä olevien tietokoneiden muistiavaruus määrittäisi suurimman mahdollisen koon...

Et siis loisi minkäänlaista evoluutiota välttämättä, loisit haluamasi matemaattiset hahmot ja objektit KERRALLA sellaisiksi kuin haluat...

Toki voisit luoda joitakin evolvoituviakin prosesseja, mutta ne eivät suuresti muuttaisi luomiesi objektien välille syntyviä suuria eroavaisuuksia...

Mutta takas tuohon otsikon kysymykseen...

Ennen alkuräjähdystä oli:... Edellisen maailmankaikkeuden loppu!
"Olen luonut Tuomioni ympyrän kaltaiseksi" tiesi eräs Raamatun apokryfikin kertoa.

Tämä tarkoittaa myös sitä, että tuo LUOMISSYKLI on tietyn mittainen... Sen koosta voidaan käydä keskustelua, muttei siitä ONKO LUOMISSYKLEJÄ, se on yhtä varmaa, kuin maapallon kierto auringon ympäri(1 vuosi) ja auringon kierto maapallon ympäri(577 vuotta).

Millaista siis oli edellisen maailmankaikkeuden lopussa? Tästä olen nähnyt unenkin, ilmeisesti olen(tai sinä olet) elänyt joskus tuohon aikaan! Kellotin hiekkasärkällä katsoen valtavaksi paisunutta KELTAISTA aurinkoa, ja kuolin pois... Mustat auringonpilkut tekivät auringon pintaan aika usein kolmiomaisia alueita...

Agison on herännyt!!!!
Syklistä, syklistä...sisään ja uloshengitystä makrotasolla, spiraalimuodossa, lähetys ja vastaanotto syklisesti.
Tätähän tässä on kohta vuosi esitelmöity ja kirveitä, naskaleita sontaa ja muuta sweetiä lentänyt silmille foorumilta, spiraalikäärme puree omaa häntää, siinähän se, Ikiliikkuja, alkuenergia, kaiken lähde, ja kaikki siinä mukana. Puhtaimmillaan, alkuperäisenä tosiolevaisuutena omavaloinen.
Elämä on ihmeellistä!!! Elämä On!!!!

Hyvä Agison, pysy ryhdikkäänä, omaat oivalluksen magiaa...

Vierailija
Agison

Hei, koska me järkätään Agison vs. Matti E Simonaho -debatti? Aiheesta tosin ei sitten kukaan saa selvää, joten sitä ei kannata määrätäkään.

Vierailija
Okei maailmankaikkeutta ei ole luotu...

Ei niin, koska se on aina ollut ja tulee olemaan.

(Se ei ole koskaan muuttunut eikä koskaan tule muuttumaan, vain ihminen on antanu sille ajan, ja muutokselle järjestyksen).

duunarihippi
Seuraa 
Viestejä11
Liittynyt14.12.2007

Tärkeää ei ole mitä oli, vaan mitä on tuloillaan.
Kiihtyvä laajeneminen johtaa tilanteeseen, jossa välimatkat ovat niin suuret, ettei kosmisia rakenteita enää pääse muodostumaan. Universumin lämpökuolema tulloo. Siihen loppuu syklit. Rakastakaa vielä kun ehditte.

Kerran jäätyy kaikki aine
Pimeys ottaa omakseen
Joka hiukkashitusen
Ja entropia lakaisee
Peilin tyhjäks fotoneista
Muistoista ja tallenteista
Avaruus on tyhjä taulu, aika loputon

Näin CMX laulelee ja ihan järkeenkäyvältä kuullostaa..
Ps. Faasimuutos ois kiva

Meitä on moneen junaan. Joistakin jopa raiteille.

Vierailija
Volitans
Hankalammaksi selitys muodostuu "luojan" kanssa. Mistä tämä "luoja" sitten on ilmestynyt?

Ensimmäisessä alkuräjähdyksessä.

Vierailija
oge
Volitans
Hankalammaksi selitys muodostuu "luojan" kanssa. Mistä tämä "luoja" sitten on ilmestynyt?

Ensimmäisessä alkuräjähdyksessä.

Hmm, tämä avaa mielenkiintoisia näkymiä. Entäs jos tämä "alkuräjähdys" onkin kosmine pieru. Joka kerta kun lemahtaa, syntyy uusi maailmankaikkeus. Tämäkään ei poista tuota alkuperäista ongelmaa, mutta mittakaava suurenee.

Kaiken kaikkiaan ei voi tehdä muuta päätelmää kuin, että me emme ole olemassa.

Vierailija

Jaa sitäpä me ei saaha koskaa selville, voi vaan veikkailla, veikkaan ite että joku, noh sanotaan nyt jumalaksi ko agisonin topicist on kyse, nii on alottanut sitte sen maailman

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat