Minuus ja aikamatkustus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen miettinyt yhtä aikamatkustamiseen liittyvää asiaa. Jos palaisin ajassa viime tiistaihin ja näkisin siellä itseni, tiistain minäni, niin kuka hän olisi? Kumpi meistä olisi " aito" minä? Vai kohtaisiko aikamatkustaja koskaan itseään menneisyydessä tai tulevaisuudessa? Ehkä olisi mahdollista mennä menneisyyteen ja nähdä tapahtumat filminä, ikään kuin olisi hypännyt videolle kuvattujen tapahtumien keskelle, ja henkilöt ja tapahtumat olisivat vain varjokuvia. Tosin mihin tämä todellisuus olisi tallentunut? En osaa selittää paremmin mitä tarkoitan, mutta en oikein pidä aikamatkustamista mahdollisena.

Kommentit (2)

Vierailija

Jossain lehdessä oli joskus artikkeli aikamatkustuksesta, ja siinä olevasta paradoksista. En nyt muista ihan tarkkaan kaikkia yksityiskohtia, mutta idea oli se, että jos vaikka matkustaa ajassa taaksepäin ja tapaa vaikka oman isoisänsä, sitä ei voi tappaa koska silloin oma itse lakkaisi olemasta, ja silloin jos omaa itseä ei olisi, isoisä voisi taas olla olemassa ja siitä seurauksena oma itse voisi olla... Aikamatkustuksessa olisi siis paradoksi joka estäisi menneisiin asioihin sekaantumisen.

Lisäksi aikakoneella voisi matkustaa taaksepäin vain koneen keksimiseen asti eikä esim. keskiaikaan.

Uusimmat

Suosituimmat