Hampaidenpesun uusi suositus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kaverini kävi hammaslääkärissä ja sain kuulla hyvin ihmeellisen, uuden tavan kuinka pestä hampaitaan. Hammaslääkäri kertoi, että hammastahnaa ei saisi huuhdella vedellä, kun hampaat on pesty. Eli vaahdon sylkäisemisen jälkeen tahna jätettäisiin hampaisiin...

Siis, tämähän kuulostaa kovin oudolta tavalta. En kyllä itse ala noudattamaan (uutta) tapaa, vaan pysyttelen tutussa perustavassani sylkäistä vaahto pois. (Fluori jäis niinkuin vaikuttamaan pinnalle, ja (ehkä) saattais ehkäistä jossain määrin reikiintymistä.)

Mitäs ajattelette?

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija
Merike
Kaverini kävi hammaslääkärissä ja sain kuulla hyvin ihmeellisen, uuden tavan kuinka pestä hampaitaan. Hammaslääkäri kertoi, että hammastahnaa ei saisi huuhdella vedellä, kun hampaat on pesty. Eli vaahdon sylkäisemisen jälkeen tahna jätettäisiin hampaisiin...

Siis, tämähän kuulostaa kovin oudolta tavalta. En kyllä itse ala noudattamaan (uutta) tapaa, vaan pysyttelen tutussa perustavassani sylkäistä vaahto pois. (Fluori jäis niinkuin vaikuttamaan pinnalle, ja (ehkä) saattais ehkäistä jossain määrin reikiintymistä.)

Mitäs ajattelette?

Itse en pitänyt sitä ihmeellisenä, kun hammaslääkäri sanoi suunnilleen samaa, koska laitoin reikiin hammastahnaa jo ennen kuin se oli uusi keksintö. Usein voitelen hampaat h-tahnalla ja annan jäädä silleen, että silleen.

Kyse on pelkästään järjen käytöstä

Vierailija

Itse kuulin tästä jo vuosia sitten, eli ei liene mikään uusi juttu.
Eikös natriumfluoridi vahvista kiillettä, joten siinä mielessä ei liene haittaa...

Ikävä makuhan siitä jää. Itsekin myös sylkäisen pois harjauksen jälkeen.

Vierailija

Kun vielä esipesee ilman tahnaa ja levittää sen tahnan harjaamalla, jättäen sen huuhtomatta, jota itse olen vuosia tehnyt, on tulos ollut hyvä.
Tahnaa ei kannata käyttää kuin herneen kokoinen määrä.

Vierailija

Jännä, että kun kävin hammaslääkärissa tuossa kesällä, niin ei lääkäri tuollaisesta mulle sanonut. Siksi ajattelinkin, että se on nyt uusi käytöntö. En tietenkään pidä mitenkään mahdottomalta tavalta jättää sitä vaahtoa huuhtomatta. Ja ihan varmasti tekee hyvää hampaille.

Vierailija

Ei mitään uutta. Mulle lääkäri sanoi että huuhdella saa jos ei halua sitä makua suuhunsa, mutta kaikenmaailman purskuttelut saisi jättää väliin.

Poison dart frog
Ikävä makuhan siitä jää.

Millä sä peset?!? Mintultahan se maistuu, raikkaalta.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Kaikki hammastahnat maistuvat pahalta. Ei se sana ole raikas, vaan väkevä.

edit. Kissoille ja koirille on kuulemma maksan ja lihan makuisia hammastahnoja. Miksi ei ihmisillekin voisi olla jonkin herkkuruuan makuisia tahnoja?

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Meillä kävi koulussa ala-asteella sellainen "fluoriakka". Piti purskutella pahanmakuista fluoria suussa posket kipeinä. Sitten pureskeltiin punaista tablettia ja sitä punaista ei olisi saanut tarttua hampaisiin. Tarttuihan sitä tietenkin. Sitten haukuttiin, kun et osaa pestä hampaita oikein. Se tabletti oli punainen, niin kai sitä tarttui. Kerran taas "fluoriakka" tuli yllättäen luokkaan ja sai vilpittömän välittömän buuauksen. Se suuttu Hähä oikein sille. Hammaslääkärissä haukuttiin lisää ja pistettiin puudutusaine, joka vaikutti vasta operaation jälkeen. Vihloi niin, että tuli vesi silmistä, enkä liioittele. Sitten olikin naama turtana iltaan asti. Syödä ei saanut moneen tuntiin. Kerran purin sitä lekuria sormesta, kun sattui niin (ruma sana) kovasti, että oli pakko purra jotain. Olen siitä purusta vilpittömän iloinen. Ansionsa mukaan sai se lastenvihaaja.

Jostain syystä kaikkeen hammashoitoon on jäänyt äärimmäisen kielteinen mielikuva, vaikka nykyiset hammaslääkäritkin ovat jopa mukavia ihmisiä. Puudutusaineet ovat kehittyneet ja kaikki on paremmin. Nykyisin saa hammaslääkärissä sellaiset aurinkolasitkin päähän, ettei se lamppu sokeuta ihmistä.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Ei varmaan ole tekarit. Tiäremiäs kiskoo hampaansa juurineen irti ja pesee ne. Sitten hän painelee hampaat takaisin paikoilleen.

Vierailija
Marssilainen
Ei varmaan ole tekarit. Tiäremiäs kiskoo hampaansa juurineen irti ja pesee ne. Sitten hän painelee hampaat takaisin paikoilleen.

Näinhän se käy.
Miksi niitä muuten kutsuttaisiin monesti legoiksi.

Vierailija

fluorihan on vain sama aine mitä käytetään rotanmyrkyssä.
se vaikuttaa hermostoon aika dramaattisesti.
onko tullut tarve tyhmentää ihmisiä?

nuohon jossainpäin maailmaa fluoraa juomavedenkin eikä sillä ole mitään vaikutusta reikien esiintyvyyteen.

fluoria saadaan alumiiniteollisuuden ongelmajätteestä.

Vierailija
Marssilainen
Kaikki hammastahnat maistuvat pahalta. Ei se sana ole raikas, vaan väkevä.

Hammastahnan tarkoitus ei ole olla pesuaine, vaan jotain, joka peittää vanhan viinan ja paskan hajun.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Tuota noin... armeijassahan on vanha armeijakikka jossa on ollut tapana syödä hammastahnaa ja tavallaan myrkyttää sillä itsensä.

Se nostaa kuumetta ja saa vapautuksen pariksi päivää palveluksesta.

Haittapuolena on se että tämä voi aiheutttaa myös sydänkohtauksen. Näin ainakin kerrotaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat