Miten löydän vanhemmat tai muutetut nettisivut

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Elikkä onko jostakin netistä mahdollista kaivaa vanhoja nettisivuja, vaikkapa tämän tiede.fi-keskustelufoorumin alkuperäisiä viestejä, joita on myöhemmin muokattu? Tai vaikka vanhan tiede.fi-keskustelufoorumin viestisivuja, ei siis niitä tänne siirrettyjä muokattuja ja puutteellisia sivuja, vaan ne alkuperäisessä muodossaan olevat? Kun väitetään että netti säilyttää kaiken, ja kaikki on kaivettavissa myöhemmin esiin, niin pitääkö tämä paikkansa ja säilöökö Google tai joku taho sivujen vanhemmat versiot?
Googlen välimuistista saa ainakin perusasetuksilla esiin välimuistitallenteen joka ei ole kovinkaan vanha, mutta onko mahdollista selata vanhempia välimuistitallenteita? Joku taho muistaakseni tallentaa säännöllisesti netin sivuja ja säilöö vanhemmat tiedot myös vanhemmista sivuista. Siis saisiko joku vaikka minun kaikki vanhat ja mahdollisesti muutetut viestini alkuperäisinä näkyviin jostain netin kätköistä jos haluaisi?

Kommentit (3)

Vierailija
Outo Tuntematon
Entero
Elikkä onko jostakin netistä mahdollista kaivaa vanhoja nettisivuja, vaikkapa tämän tiede.fi-keskustelufoorumin alkuperäisiä viestejä, joita on myöhemmin muokattu? Tai vaikka vanhan

yks mahku:
http://www.archive.org/web/web.php

Tuon linkin avulla olen löytänyt jopa sellaisia sivustoja, jotka on poistettu netistä, siis ne on bannattu. Mutta tuon avulla löytyy, jos vain muistaa osoitteen.

Viimeksi yksi islamistinen, ruotsin kielinen sivu poistettiin netistä sen sisällön takia. Tuon linkin avulla pystyin edelleenkin lukemaan sivuston sisältöä.

Vierailija

Voi ei. Olen joskus kirjoittanut ja poistanut saman tien. Onko nekin siellä?
No, tuskin kukaan on mielipiteistäni kovin kiinnostunut.

Uusimmat

Suosituimmat