Toivejoulusi

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Millaisen joulun haluaisit viettää, jos sinun ei tarvitsisi ottaa huomioon normijoulunviettoosi liittyiä vaatimuksia/traditioita?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Enpä ole oikeastaan ikinä joulua "viettänyt". Minulle joulunaika on vapaa-aikaa. Luen kirjaa, otan vähän punkkua ja nautin yksin olemisesta.

Vierailija

Kelit pitäs olla -15 C pakkasta ja selkeä taivas, ei saa tuulla.
Vasta satanutta lunta 50cm. Sisällä lähisuku eli vanhemmat ja oma perhe. Ei kuitenkaan saa olla mikään sukukokous.
Aamu alkaisi siinä 8.00 aikoihin. Ensiksi syötäs riisipuuro ja vähän kraavilohta.
Seuraavaksi tuotas joulukuusi sisälle ja katsottaisiin kun lapset sitä innoissaan koristaa.
Sitten katotaan televisiosta "Snowman", jonka jälkeen ulos leikkimään vähäksi aikaa.

Päivän alkaessa hämärtää aloitetaan jouluruuan kattaus, eli nostetaan "kinkku ja porkkanalaatikko" pöydälle.
Rauhassa nautitun aterian päätteeksi pistetään saunan uuniin tuli ja aletaan ootella joulusaunaa.
Kun saunasta on suoriuduttu niin saattaa joulupukkikin vierailla lasten iloksi. Siihenpä se jouluaatto sitten loppuukin ja voi lähteä lepäilemään seuraavaa päivää varten.
Ite joulupäivän voi käyttää ulkoilun ja perheen yhdessä oloon.

Eli ihan perinteinen joulu on minulle hyvä, ei sitä nyt kovin paljon tällaisia yhdessä olen hetkiä muuten ole. Saa olla rauhassa perheensä kanssa ja nauttia hyvästä ruuasta ja yhdessä olosta.
Tärkein asia joulussa on mielestäni perheen yhdessäolo ja että kaikilla on kivaa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Sellaisen joulun haluaisin viettää, ettei sitä vietettäisi ollenkaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Lapin erämaassa, Lemmenjoella, yksin, kullankaivajan hirsimökissä, liiteri täynnä polttopuita, aitassa runsaasti suolattua poronlihaa ja pontikkaa, pino kirjoja lavitsan vieressä, polttoöljyä lamppuun, jotta näkisi lukea.
Mitäs sithen vielä? Revontulet tähtikirkkaalle taivaalle ja susien ulvonta ethäältä erämaasta...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26890
Liittynyt16.3.2005

No minun lempivapaa-aikaa on, kun ollaan kahdestaan vaimon kanssa mökillä. Lapset hoitoon, puhelimet kiinni, tehtäisiin hyvää ruokaa, saunottaisiin, rentouduttaisiin ja katseltaisiin astronomisia kohteita. Voisi sitä joulun kunniaksi lahjat vaihtaa, muuten en niin jouluhässäkästä pidä.

Tosin meillä vaimon ihannejouluun kuuluu laaja sukulaiskierros, joulukuusi, jouluruokia ja niin edelleen. Arvatkaapa kenen tahtoa noudatetaan...

Tänä jouluna pitää muuten ehdottomasti katsoa Marsin peittyminen Kuun taakse jouluaattoaamuna. Jos silloin on selkeää, joulu on pelastettu, vaikka olen luvannut täksi jouluksi pitkän sukulaiskierroksen, jos vaimo ajaa (ja minä nautin nestemäisistä tarjoiluista).

Vierailija

No, ainakin niin paljon lunta, että saunasta pääsisi hankeen piehtaroimaan!

Valkeaa joulua toivotaan hartaasti varmaan kaikkialla Salpausselän eteläpuolella.

Siis: Valkeata Joulua Kaikille (paitsi ehkä talkkareille)

Vierailija

Minä haluaisin roudata Mukulat, sisarukseni, niiden lapset ja siipat kaikki 28 johonkin pieneen pohjois-Italialaiseen kaupunkiin täysihoitolaan. Ei rosollia eikä maksalaatikkoa ( ) vaan paikallisia herkkuja. Joku toinen kattaisi pöydän ja tiskaisi.

Vierailija

"Minä haluaisin roudata Mukulat, sisarukseni, niiden lapset ja siipat kaikki 28 johonkin pieneen pohjois-Italialaiseen kaupunkiin täysihoitolaan. Ei rosollia eikä maksalaatikkoa vaan paikallisia herkkuja. Joku toinen kattaisi pöydän ja tiskaisi."

Ensimmäisen puoliskon elämästäsi pilaavat vanhempasi; jälkimmäisen lapsesi.

Vierailija

No no Tarkkailija, eivät ne pilaa, kunhan vaikeuttavat.

Omat lapsuus/nuoruusjoulut olivat paskamaisia, mutta Mukuloiden syntymän jälkeen teimme Papan kanssa ihan omanlaisemme perhejoulun suvusta viis.

Vaan nyt kun elokuussa varovasti yritimme sondeerata, että kuis olisi jos Pappa ja mää mentäisi jouluksi vaikka Krakovaan , niin härreguud sitä protesteerausta. Joulu pitää järjestää näille aikaihmnisille ihan just kuin ennen.

Samaa tunnelmaa on ollut sisarusteni joulukomennoissa. Kakarat, aikuisetkin, haluavat just ja sellaisenaan lapsuutensa joulun, vaikka me vanhat olisimme jo valmiita vaihtamaan juhlimistapaa. Enää ei taida jaksaa..

Vaan millainen on Tarkkailijan oma joulu?

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

jokaisena pyhäpäivänä uimahallissa hyppimässä ja vesijuoksemassa. Mutta hallimme ovat suljettuina jouluaattona ja -päivänä...
En vietä joulua. Tänä vuonna pyhähössötyksen pakoilu onnistuu minulta aiempaa paremminkin, kiitos modernin tekniikan - siis ennen kaikkea tallentavan digiboksin, jonka uumeniin kätkettyjä filmejä ja ohjelmia tuijotellen pyhäehtoot hurahtanevat ohi viihtyisästi. Myös ajankohtaan liittymätön kirjallisuus auttaa torjumaan eri informaatiokanavien tuputtaman jouluhössötyksen.
Jouluhan poikkeaa suurimmasta osasta juhlapyhiämme siten, että sitä vietetään ilmeisesti kaikkialla siellä, mistä meille hankitaan TV-ohjelmia, joten kanavaa vaihtaen ei voi paeta ajankohtaishössötystä. Onneksi kuitenkin ohjelmistoa on nykyään muokattu hivenen aiempia vuosikymmeniä vaihtelevammaksi.
Kauppiaitten joulu taitaa olla jo suurelta osin ohi. Tästä viesti selvästi se ilotulitemainos, joka eilisiltana tipahti postiluukustani korvaten tähänastiset terveiset Korvatunturin yhteistyökumppaneilta/hovihankkijoilta/virallisista kauppakeskuksista...

Vierailija
Miss Baker
No, ainakin niin paljon lunta, että saunasta pääsisi hankeen piehtaroimaan!

Valkeaa joulua toivotaan hartaasti varmaan kaikkialla Salpausselän eteläpuolella.

Siis: Valkeata Joulua Kaikille (paitsi ehkä talkkareille)

Lainaan itseäni, toiveet eivät ole muuttuneet vuoden aikana!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat