Sikiöseulonta!

Seuraa 
Viestejä979
Liittynyt27.8.2007

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /12/592520

On se nyt jumalauta, kun nähdään sikiötutkimuksessakin jotain muka-eettistä paskaa! Totta helvetissä täytyy olla kaikki tieto käytettävissä kun päätetään omasta jälkikasvusta. Taitaa vaan olla niin, että näillä jeesustelijoilla ei itsellään ole kokemusta vammaisuudesta....

Teologian maisteri Heli Pruukin väitöksestä: " Pruuki tuo tutkimuksessaan pohdittavaksi, ketä seulonnoilla on tarkoitus auttaa, äitiä, sikiötä, vai yhteiskuntaa, johon pelätään syntyvän yhä enemmän vammaisia lapsia. "
Siis haluaako tuo Pruukki banaanin noista aivoituksistaan? Ainoa pohdinta , mikä tästäkin tulee mieleen on se että väitöstutkimuksia täytyisi seuloa entistä tarkemmin eikä päästää mitään puutaheinää väitöstilaisuuteen asti.

" Osa vammaisista ihmisistä kokee sikiöseulonnat syrjivinä, muistuttaa Pruuki. "
No milläköhän vitun oikeudella? Noille voisi hyvin sanoa, että "turpa kiinni!" Maailmassa tehdään muutenkin paljon abortteja ja tässä tapauksessa siihen olisi aika helvetin hyvä syykin. Vammaisuus liittyy lähes aina todennäköisyyteen ja raskaaksi pääsee aina uudestaan -mikä tässä on niin ihmeellistä??

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija
Cargo
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/12/592520

On se nyt jumalauta, kun nähdään sikiötutkimuksessakin jotain muka-eettistä paskaa! Totta helvetissä täytyy olla kaikki tieto käytettävissä kun päätetään omasta jälkikasvusta. Taitaa vaan olla niin, että näillä jeesustelijoilla ei itsellään ole kokemusta vammaisuudesta....

Teologian maisteri Heli Pruukin väitöksestä: " Pruuki tuo tutkimuksessaan pohdittavaksi, ketä seulonnoilla on tarkoitus auttaa, äitiä, sikiötä, vai yhteiskuntaa, johon pelätään syntyvän yhä enemmän vammaisia lapsia. "
Siis haluaako tuo Pruukki banaanin noista aivoituksistaan? Ainoa pohdinta , mikä tästäkin tulee mieleen on se että väitöstutkimuksia täytyisi seuloa entistä tarkemmin eikä päästää mitään puutaheinää väitöstilaisuuteen asti.

" Osa vammaisista ihmisistä kokee sikiöseulonnat syrjivinä, muistuttaa Pruuki. "
No milläköhän ***** oikeudella? Noille voisi hyvin sanoa, että "turpa kiinni!" Maailmassa tehdään muutenkin paljon abortteja ja tässä tapauksessa siihen olisi aika helvetin hyvä syykin. Vammaisuus liittyy lähes aina todennäköisyyteen ja raskaaksi pääsee aina uudestaan -mikä tässä on niin ihmeellistä??

Joo joo, mene poraamaan jonnekin muualle.

Vierailija

Eräs jehovan todistaja ei kertonut uskonnollisesta suuntaumuksestaan naisystävälleen, ei ennen kuin kihlasi ja pamautti paksuksi. Sitten kyllä kerrottiin ja asetettiin tarkat, omiin eettisiin uskomuksiin, pohjautuvat rajat. Ei verensiirtoja, keisarinleikkauksia jne. lääketieteen vastustusta. Lähti ulkomaille duuniin ja pisti veljet vahtimaan naista, ettei tekisi jotain "sopimatonta". Todella v*ttumainen tilanne. Mahdollisesti toinen kärsii vielä lopunikäänsä paskahousun valehtelusta.

Mitä vikaa on siinä, että varmistetaan lapsen olevan terve? Varmistetaan, että sekä lapsella että äidillä on mahdollisuus edes jäädä eloon ja osataan suunnitella mahdollisten komplikaatioiden hoito.
Ykköseltä tuli se moniraskauksista kertova dokumentti. Ilman sikiötutkimusta olisi todennäköisesti käynyt todella huonosti.

Ei siinä mitään, jos on vahvoja uskomuksia ja mielipiteitä. Kunhan ei pakkotuputa muille. Jos itse vastustaa niin vastustakoot mutta mitään oikeutta ei ole kieltää muita, jos homma kerran on täysin sallittua.

Vierailija

Tässä oli keskustelua ystävätärpiirissä ensiraskauksista ja -synnyttäjistä. Koska ensisynnyttäjien keski-ikä kohoaa koko ajan, lapsivesitutkimus alkaa olla automatiikkaa raskauden monitoroinnissa. Mitä kauemmin sukusolut ovat alttiina taustasäteilylle ja ympäristömyrkyille tms. sitä suurempi mahdollisuus niillä on vioittua ja tuloksena olla esim. Down-lapsi. Elinikäennuste 20 v.

Vierailija

Mä nostaisin esiin yhteiskunnan painostuksen ja yleisen hyväksynnän. Jos nainen tekee abortin kuullessaan kantavansa vammaista lasta, yhteiskunta tuomitsee vahvasti ja leimaa naisen jotenkin huonoksi. Kuitenkin löisin vaikka vetoa että aika harva nainen pitää lapsen ja rakastaa aidosti ja ilman katkeruutta sen tiedon saatuaan, suurin osa vaan pelkää sitä tuomitsemista eikä sen takia sitä aborttia tee. Vaikka loppujen lopuks se on sen naisen oma asia eikä kuulu kenellekkään muulle, kaikista vähiten naapureille ja kaupan tädeille, jotka siitä eniten juoruilee.

Voishan sitä lapsen parastakin joskus ajatella. Joskus abortti on parempi kun lyhyt ja tuskallinen elämä vammaisena. Mutta sitten tulee nämä uskovaiset, ja selittävät kuinka jokainen elämä on lahja ja jokainen alkanut elämä ansaitsee elämän. Jos haluaa elämänsä pistää vammasen muksun hoitoon pelkän uskonnollisen vakaumuksen takia, niin siitä vaan, mutta sen uskon tunkeminen muiden ihmisten naamaan on (tässäkin asiassa) turhaa. Naapurin ei tarvitse tehdä juuri näin koska mun mielestäni se nyt olisi juuri näin. Kun ihmiset oppisivat pitämään huolta omista asioistaan eikä aina antais mielipidettä toisten elämästä, niin maailma olis ehkä vähän parempi paikka elää.

Tottakai kaikki vammaiset kokevat vammaisen lapsen abortoinnin syrjivänä, koska heidän omat vanhempansa olisivat sen myöskin voineet tehdä. Mutta sillä periaatteella meidän kaikkien pitäs pitää aborttia syrjivänä, kenen tahansa vanhemmat sen olis voinu tehdä.

Jos nainen siihen tilanteeseen joutuu, että testeissä näkyy että tulossa on vammainen lapsi, on se päätös siitä suuntaan tai toiseen todella vaikea. Jos siihen aborttiin päätyy, se kaivaa ja ahdistaa vielä pitkään, ilman uskovaisten ja muiden tuomitsemistakin. Vammaiset lapset ovat usein vilpittömiä ja monet sanovat että he opettavat vanhemmilleen enemmän elämästä ja tuovat suuremman rikkauden kuin normaalit lapset. Silti arki on raskasta ja eroaa suuresti normaalin perheen arjesta. Siinä vaaditaan paljon vanhemmilta ja perheen muilta lapsilta. Mun mielestäni ihmistä ei voi tuomita sen takia ettei halua siihen tilanteeseen, ihmistä ei voi tuomita jos hän rehellisesti on sitä mieltä ettei jaksa arkea erilaisen lapsen kanssa.

Mä olen aina kannattanu ja tulen aina kannattamaan naisen päätösvaltaa omasta kehostaan. Miesten on niin helvetin helppo sanoa ettei keisarinleikkausta, ei epiduraalia, tms, koska mies ei siihen itse joudu.

Vierailija

Eikös sitä ole sanottu, että jos miehet synnyttäisivät siihen olisi kaikenmaailman helpotukset ja hoidot kehitetty paljon äkemmin...

Tosiaankin.
Ei-ihmis-eläintä ei saa pitää kärsivänä elossa (kärsimyksen tasosta riippumatta) mutta ihminen pidetään elossa vaikka väkisin ne muutama päivä/kk/y (ehkä jopa tunti) huolimatta siitä, kuinka paljon ihminen kärsii. Vanhemmille sitten vain tuputetaan painkillereitä.

Sitä ei kuitenkaan tunnusteta eettiseksi ongelmaksi.
(lukuunottamatta tuotantoeläimiä, joille kärsimys sallitaan tuoton nimissä.)

Vierailija

Onpas se nyt itsestäänselvää. Kenelläköhän sitä ei mahda olla kokemusta vammaisuudesta...

Vaikka sinänsä kannatan itsekin aborttioikeutta sinällään, ja on totta, että jotkin sikiön kehitysongelmat todella ovat hyvin vaikeita, on itse vammaisena ihmisenä aika ikävää lukea tuommoisia varsinkin ekan postittelijan todella aggresiivisia purkauksia siitä, miten helvetin hyvä syy se vammaisen syntymisen estäminen onkaan, ja miten väärin asian pohdiskeleminen on... jokuhan saattaisi jopa jättää sen abortin tekemättä, ja maailmassa olisi sitten vammainen ihminen. Huh miten kamala ajatus.

Olen aika allerginen sille, että joku ulkopuolinen tulee julistamaan minulle siitä, miten minun omaksi parhaakseni olisi ollut se, etten olisi syntynyt, kun elämäni on varmaankin niin kamalaa. Aika erikoinen ajatus. Oma vammaisuuteni ei kuitenkaan estä elämäni mielekkyyttä, vaikka "eliminointilistalla" diagnoosini onkin. Kyllähän se elämä tietysti aika masentavaa on, jos jatkuvasti ajattelee, että olen joidenkin mielestä epätoivottu, ja että ihan oikeasti kuulun ainoaan ihmisryhmään joka vielä modernissa maailmassa joutuu perustelemaan olemassaolonsa. Ja että vielä kaiken lisäksi millään perusteluillakaan ei näköjään ole merkitystä, koska "tottakai vammaiset kokevat sen syrjiväksi että heitä abortoidaan". Varmasti juutalaisetkin kokivat syrjiväksi sen, että heidän lisääntymistään maailmassa haluttiin rajoittaa. Mutta mitäpä tuosta, sehän on selvä että ovat sitä mieltä.

Mistä ihmeestä tämä ihan lähtökohtainen 30-lukuhenkinen "ihmiseläimellisyyden" ihannointi on tullut takaisin? Sanokaapa, olisiko se oikein, jos tuolle ajattelumallille olisi olemassa sikiödiagnostiikka, ja teidät saataisiin eliminoitua keskustelusta "asenneongelmaisina".. ilmeisesti tämä olisi väärin?

Ja Misty... tuo näkemyksesi, että eihän kukaan todellisuudessa rakasta vammaista lasta, on kyllä ihan sinun korviesi välissä; älä yleistä omia arvojasi. Itsekin tunnen useampiakin naisia, jotka ovat synnyttäneet vammaisen lapsen ihan "tieten tahtoen" ja ovat tyytyväisiä ratkaisuunsa. Oma äitinikään ei ymmärrä ajatusmalliasi -- tästä on keskusteltu -- eikä sinulla toisaalta ole mitään oikeutta tulla selittelemään että "no mutta mutsisi vaan rationalisoi"... tuolta pohjalta voisit sanella oikeat mielipiteet kaikille.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
Radiant Dragon
Ei verensiirtoja, keisarinleikkauksia jne. lääketieteen vastustusta. Lähti ulkomaille duuniin ja pisti veljet vahtimaan naista, ettei tekisi jotain "sopimatonta". Todella v*ttumainen tilanne. Mahdollisesti toinen kärsii vielä lopunikäänsä paskahousun valehtelusta.

No turha siinä on muille oloaan ruikuttaa, jos haluaa tuollaiseen hulluuteen alistua. Juridisestihan nuo asiat ovat yksin naisen päätettävissä. Mies pihalle ja vouti perään, sillä siitä selviää. Tuskin nuo jehovat sentään murhaajia perään lähettävät. Vaikea tuollaista on kiriminalisoidakaan, kun arvatenkin yhteiskunnan puuttuessa tilanteeseen nainen olisi kaikin tavoin miehensä puolella ja vakuuttaisi haluansa jatkaa, vaikka onkin käytännössä orja. Ilmeisesti persoonallisuusvikainen nainen saa tuollaisesta holhouksesta jotain kaipaamaansa turvallisuudentunnetta, kun ei tarvitse ottaa itse vastuuta mistään. Lähteehän naisia arabimaihinkin orjiksi, vaikka aivan varmasti tietävät miten käy kun lähtee ihanan Abdullahin kotimaahan asumaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
Misty
Mä nostaisin esiin yhteiskunnan painostuksen ja yleisen hyväksynnän. Jos nainen tekee abortin kuullessaan kantavansa vammaista lasta, yhteiskunta tuomitsee vahvasti ja leimaa naisen jotenkin huonoksi. Kuitenkin löisin vaikka vetoa että aika harva nainen pitää lapsen ja rakastaa aidosti ja ilman katkeruutta sen tiedon saatuaan, suurin osa vaan pelkää sitä tuomitsemista eikä sen takia sitä aborttia tee. Vaikka loppujen lopuks se on sen naisen oma asia eikä kuulu kenellekkään muulle, kaikista vähiten naapureille ja kaupan tädeille, jotka siitä eniten juoruilee.

Kyllä minä olen pikemminkin siinä käsityksessä, että mikäli sikiötutkimuksissa havaitaan vakavia poikkeavuuksia, lääkärit painostavat (työnantajansa eli kunnan käskystä) voimakkaasti naista aborttiin.

Voishan sitä lapsen parastakin joskus ajatella. Joskus abortti on parempi kun lyhyt ja tuskallinen elämä vammaisena.

Tuo on vain asia, jota ei voi kromosomivian perusteella tietää. Yleensä vammamiset ovat onnellisia ja elämäänsä tyytyväisiä ihmisiä. Enemmän lapsen vammaisuus rasittaa vanhempia ja lähipiiriä. Varmaan silloin jos vanhemmat ovat heikkoja, eivätkä pysty hyväksymään lastaan sellaisena kun tämä on, abortti voi olla parempi valinta.

Mä olen aina kannattanu ja tulen aina kannattamaan naisen päätösvaltaa omasta kehostaan.

Tuo on muuten hyvä ajatus, mutta sikäli kun kyse on lapsen tarkoituksellisesta, sanoinkuvaamattomasta typeryydestä tai vakavasta mielenvikaisuudesta seuraavasta vahingoittamisesta, esimerkiksi raskauden ajan päihteidenkäytöstä tai jostain haitallisesta erikoisruokavaliosta (enkä suinkaan tarkoita vegaaneja, vaan oikeasti haitallisia ruokavalioita), hyväksyn naisen pakkohoidon raskauden ajan, steriloinnin sen jälkeen ja lapsen huostaanoton heti synnyttyään. Aborttia en menisi kuitenkaan tekemään, ellei nainen tahdo. Pakkoabortti kuulostaa sen verran kovalta jutulta, että armeliaampaa se olisi sitten tappaa nainenkin.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
Radiant Dragon
Eikös sitä ole sanottu, että jos miehet synnyttäisivät siihen olisi kaikenmaailman helpotukset ja hoidot kehitetty paljon äkemmin.

Voisi olla, mutta kyllä syynä lienee pikemminkin se, että naisille on tyypillisempi asenne hyväksyä kärismykset "elämään kuuluvana" asiana. Miehet taas ovat taipuvaisempia toimenpiteisiin, ja elleivät pysty tilaansa parantamaan, romahtamaan. Naiset myös kestävät kärsimystä paremmin.

Vierailija
Cargo
Siis haluaako tuo Pruukki banaanin noista aivoituksistaan?

Ei, vaan Yliopisto saa veronmaksajilta nipun riihikuivaa jokaisesta suoritetusta tutkinnosta, joten on tiedekunnan etu päästää tällaista nollatutkimus-soopaa läpi. Tohtoriksi näyttää pääsevän lähes sammalta potkimalla.

Vierailija
Narsisti
Cargo
Siis haluaako tuo Pruukki banaanin noista aivoituksistaan?

Ei, vaan Yliopisto saa veronmaksajilta nipun riihikuivaa jokaisesta suoritetusta tutkinnosta, joten on tiedekunnan etu päästää tällaista nollatutkimus-soopaa läpi. Tohtoriksi näyttää pääsevän lähes sammalta potkimalla.

Tämä on niin totta... ei tiedä itkeäkkö vai nauraa mitä tohtoritutkimuksia meidänkin yliopistolla putkahtelee ulos. Varsinkin tuolta humanistiselta puolelta..

Vierailija

Itse en vastusta vammautuneiden ihmisten synnytämistä. (Eihän se useimmiten vanhempien itsensä syy ole...eikä etenkään lapsen. Suunniteltua ei liene koskaan vaikka tässä sairaasta elämänmenosta ei koskaan tiedä..) Kuitenkin kaikki eivät ole kykeneviä heistä huolehtimaan.

Tarkoitan itse nimenomaan niitä, joilla ei elämässään olisi juuri mitään mahdollisuuksia ja/tai elinikä rajoittuisi niin lyhyelle aikavälille ettei elämästä mielekästä saisikaan.

Tuo sanonta ei ole omaa peruani, tietenkään.
Itse en pidä makuultaan synnytystä luonnollisena.
Ja tuo
"Miehet taas ovat taipuvaisempia toimenpiteisiin, ja elleivät pysty tilaansa parantamaan, romahtamaan. Naiset myös kestävät kärsimystä paremmin."
on aika yleistävää.

Asennevamma ei näy myöskään kohdussa (vitsihän se oli, eikös). Mielestäni eettiseksi ongemaksi toiminta muuttuu kyn aletaan valikoida perimältään halutunlaisia yksilöitä jo mahdollisesti ennen hedelmöitystäkin, saati raskauden aikana.
Tämä tietenkin auttaa esim. sairauksien seulomisessa mutta samalla, liian pitkälle vietynä ihanteiden pysyessä yhtäläisinä, perimä voi myös supistua ja vieläpä ilman varsinaista sisäsiittoisuutta...

Abortti sinällään on tilannekohtaista.
Sikiöseulonnassa en kylä näe mitään väärää. Ties vaikka kuolisi jo kohdussa, miksi niitä kohtuun jääneitä kivivauvoja taas kutsuttiinkaan...?
Suvullinen lisääntyminen on hyvin herkkä prosessi.

Vierailija
Neutroni
Radiant Dragon
Ei verensiirtoja, keisarinleikkauksia jne. lääketieteen vastustusta. Lähti ulkomaille duuniin ja pisti veljet vahtimaan naista, ettei tekisi jotain "sopimatonta". Todella v*ttumainen tilanne. Mahdollisesti toinen kärsii vielä lopunikäänsä paskahousun valehtelusta.

No turha siinä on muille oloaan ruikuttaa, jos haluaa tuollaiseen hulluuteen alistua. Juridisestihan nuo asiat ovat yksin naisen päätettävissä. Mies pihalle ja vouti perään, sillä siitä selviää. Tuskin nuo jehovat sentään murhaajia perään lähettävät. Vaikea tuollaista on kiriminalisoidakaan, kun arvatenkin yhteiskunnan puuttuessa tilanteeseen nainen olisi kaikin tavoin miehensä puolella ja vakuuttaisi haluansa jatkaa, vaikka onkin käytännössä orja. Ilmeisesti persoonallisuusvikainen nainen saa tuollaisesta holhouksesta jotain kaipaamaansa turvallisuudentunnetta, kun ei tarvitse ottaa itse vastuuta mistään. Lähteehän naisia arabimaihinkin orjiksi, vaikka aivan varmasti tietävät miten käy kun lähtee ihanan Abdullahin kotimaahan asumaan.

Ei ole kyse alistumisesta. Toimenpiteisiin on jo käyty.
Itse korostan aiheessa sitä että miehen olisi pitänyt jo ennen suhteen vakavoitumista kertoa suuntaumuksestaan. Yritti pakottaen käännyttääkin.

Vierailija
CptPicard
Ja Misty... tuo näkemyksesi, että eihän kukaan todellisuudessa rakasta vammaista lasta, on kyllä ihan sinun korviesi välissä; älä yleistä omia arvojasi. Itsekin tunnen useampiakin naisia, jotka ovat synnyttäneet vammaisen lapsen ihan "tieten tahtoen" ja ovat tyytyväisiä ratkaisuunsa.

Missä vaiheessa sanoin ettei kukaan rakasta vammaista lasta? Sanoin että vaan että ehkä useimmilla syynä on yhteiskunnallinen painostus pitää se muksu. En epäile yhtään etteikö ne vanhemmat rakastaisi lastaan jotka sen pitämispäätöksen ovat tehneet. Ehkä esitin asian huonosti, mutta tarkoitin sen päätöksen tekemisen hetkeä ja syytä siihen päätökseen.

Jos olisit lukenu loppuun asti mun tekstini olisit myös nähnyt kohdan "Vammaiset lapset ovat usein vilpittömiä ja monet sanovat että he opettavat vanhemmilleen enemmän elämästä ja tuovat suuremman rikkauden kuin normaalit lapset." Mulla ei ole mitään vammaisia ihmisiä vastaan, koita nyt ymmärtää. Olen ollut paljon tekemisissä vammaisten kanssa, ja pidän heitä ihanina ihmisinä joilta voi oppia todella paljon. Tiedän vaan senkin kuinka raskasta on ihan normaalinkin lapsen kanssa, puhumattakaan vammaisesta lapsesta. Vammaisuuttakin on monta eri tasoa, vaikeimmissa tapauksissa vammainen ihminen ei pysty liikkumaan eikä puhumaan, syömään itse tai tekemään mitään muutakaan itsenäisesti. Hoitoa vaaditaan vuorokauden ympäri, ja tämä on se mitä kaikki vanhemmat eivät jaksa.

Niinkun sanoin jo ensimmäisessä viestissä, naiset saa mun puolestani synnyttää tai olla synnyttämättä mitä tahansa, kunhan mulle ei tulla moralisoimaan asiasta. Se mua tässä asiassa ärsyttää että jos joku nainen abortoi sikiön sen takia että se on vammainen, niin sen jälkeen jotkut tulee moralisoimaan asiasta ja tuomitsee teon. Mun ensimmäisen viestini sanoma oli se että kaikkien pitäs pitää huoli omasta elämästään ja ottaa vastuuta. Tietää mihin on ryhtymässä. Jos tekee esim. lapsivesitestejä ja saa selville että vammainen lapsi on tulossa, ottaisi asiasta vastuun ja hoitaisi asian jotenkin. Enkä tarkoita pelkästään aborttia, vaan myös henkistä valmistautumista ja mahdollisen hoidon järjestämistä. Samanlailla vastuu tulisi ottaa myös ihan normaalista lapsesta ettei tulisi niitä "oho olen raskaana" -tilanteita. Se vastuu tosiaan alkaa jo kauan ennen sitä raskautta. Mut se nyt ei ole tässä aiheena, joten ei siitä sen enempää.

CptPicard

Oma äitinikään ei ymmärrä ajatusmalliasi -- tästä on keskusteltu -- eikä sinulla toisaalta ole mitään oikeutta tulla selittelemään että "no mutta mutsisi vaan rationalisoi"... tuolta pohjalta voisit sanella oikeat mielipiteet kaikille.

Olenko mä tullu selittelemään jotain? Kuten sanoin, kenen tahansa meistä vanhemmat olis voinu tehdä abortin. En yhtään epäile äitisi rakkautta, tai kenenkään muun vammaisen äidin rakkautta. Olen pahoillani jos pahoitin mielesi huonosti selitetyllä tekstilläni.

Ja kuten sanottu, asennevammaisia ei voi tunnistaa kohdussa, enkä usko että koskaan tullaan keksimään tutkimustapa mikä kertoisi jo ihan raskauden alkuvaiheessa että tulevasta lapsesta tulee isona sarjamurhaaja jotta sen voisi abortoida yhteiskunnan hyväksi. Ja toisaalta, vaikka sellainen testi olisikin, olisiko äidillä silti oikeus päättää pitääkö lapsen vai ei?

Cargo
Seuraa 
Viestejä979
Liittynyt27.8.2007
rantapanda
Narsisti
........ Tohtoriksi näyttää pääsevän lähes sammalta potkimalla.

Tämä on niin totta... ei tiedä itkeäkkö vai nauraa mitä tohtoritutkimuksia meidänkin yliopistolla putkahtelee ulos. Varsinkin tuolta humanistiselta puolelta..

Paljonkohan se edistää "huippututkimusta", jos kaikkien rahat on kiinni siinä paljonko valmistuneita syljetään ulos?? -Vähintäänkin perverssi asetelma!

Taitaa tämänkin idan takana olla näitä visionääripoliitikkoja, kuten eräät "kymmenen vuoden maisterit" jotka rajasivat opinto-oikeutta!!

Kaippa tässäkin sitten vain luotetaan runsauden periaatteeseen; mitä enemmän tuotetaan maistereita, diplomi-insinöörejä ja tohtoreita, niin sitä suurempi todennäköisyys että joukossa olisi edes muutama helmi.....

" sähkö (se sähkö, jota tuotetaan mm. voimalaitoksissa) ei ole energiaa "
- Vastaaja_s24fi

“Jos et ole kaksikymppisenä vihreä, sinulla ei ole sydäntä. Mutta jos et ole nelikymppisenä perussuomalainen, sinulla ei ole aivoja.”
- Cargo

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat