Verovapaa intiaanimaa irtautuu USA:sta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Yes! Minun onnen päivä! Tätä minä olin toivonut! Muistakseni lausuin ensimmäisen kerran sen yhdella foorumilla 3 vuotta sitten! Wow! God her me!

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/8506-v ... tuu-usasta

Lakota-intiaanien heimo, johon aikoinaan kuuluivat muun muassa legendaariset soturit Istuva Härkä ja Hullu Hevonen, on sanoutunut irti Yhdysvaltain kanssa tehdyistä sopimuksista ja on perustamassa omaa maataan, kertoo uutistoimisto AFP.

Uusi intiaanimaa aikoo luoda omat passit ja ajokortit, ja maassa asuminen tulee olemaan verovapaata, mikäli asukkaat hylkäävät Yhdysvaltain kansalaisuutensa.

-Me emme ole enää Yhdysvaltain kansalaisia ja ne ketkä haluavat elää kanssamme maallamme viiden osavaltion alueella voivat vapaasti liittyä mukaan, intiaanien oikeuksia pitkään ajanut aktivisti Russell Means kertoi.
jatkuu alla

Lakota-intiaanien johtajien delegaatti toimitti Yhdysvaltain ulkoministeriöön maanantaina viestin, jossa he omasta puolestaan sanoutuvat irti sopimuksista jotka kirjoitettiin maan hallituksen kanssa yli 150 vuotta sitten.

Delegaatti vieraili myös Bolivian, Chilen, Etelä-Afrikan ja Venezuelan suurlähetystöissä, ja jatkaa diplomaattisia toimenpiteitään muilla mantereilla tulevina viikkoina.

Lakota-intiaanien maahan kuuluu osia Nebraska, Etelä- ja Pohjois-Dakotan, Montanan ja Wyomingin osavaltioista.

Vapausliikkeen mukaan intiaanien oikeuksia on ”toistuvasti poljettu sekä kulttuuria ja maata varastettu siinä määrin, ettemme ole voineet ylläpitää omia elintapojamme”.

Sivut

Kommentit (103)

Vierailija

Jokohan pojat on selevinny eilisestä kännistä ...

Vuonna 1919 Suomalainen vapaaehtoisporukka eteni Petsamoon ja karkotti taistelun jälkeen alueella olleen Venäläisen rajapataljoonan.

Kun sitten homma oli ohi, niin ruvettiin ryyppäämään, tässä tohinassa menikin pari seuraavaa päivää ja alue julistautui itsenäiseksi, asiasta sähkötettiin naapurimaihin.
Kun sitten myöhemmin muutaman päivän päästä porukka oli vähän selvinnyt, niin sähkötettiin Suomeen ja että pojat onkin liittäneet tämän uuden valtion osaksi Suomea, Helsingistä taisi tulla varovainen myöntävä vastaus vasta kahden viikon päästä ja alue lopullisesti liitettiin Suomeen Tarton rauhassa 1920.

Mutta pari viikkoa se kekkaloi itsenäinen Petsamon tasvalta jäämeren rannoilla ...

Vierailija
Lapin Mies

Mutta pari viikkoa se kekkaloi itsenäinen Petsamon tasvalta jäämeren rannoilla ...

Kiitos! Tosi hauska juttun kerroit. Nauroimme makeasti!

Vierailija

Voihan sitä jonkun öljynporauslautan ostaa ja julistaa sen itsenäiseksi valtioksi, jos sen sitten joku tunnustaa sellaiseksi. Jospa vielä öljyllä eläisi tai laivanvarustuksella.

Vierailija
nebo9900

Milläs meinaavat elantonsa hankkia?

Delegaatti vieraili myös Bolivian, Chilen, Etelä-Afrikan ja Venezuelan suurlähetystöissä

Kuinkas muuten...

Yes! Minun onnen päivä! Tätä minä olin toivonut!

Kyllä tämäkin läskipäähippien märkä uni ennen pitkää romahtaa ihannemaansa Neukkulan tavoin. Kumma kun asiasta ei ole suurempaa hälyä mediassa noussut.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Antaa inkkarien yrittää, ennenkuin tuomitsemme. Vaikka kyllä minulla on takaraivossa vahva epäily hankkeen onnistumisesta, mutta toivotan onnea

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija
Marssilainen
Antaa inkkarien yrittää, ennenkuin tuomitsemme. Vaikka kyllä minulla on takaraivossa vahva epäily hankkeen onnistumisesta, mutta toivotan onnea

Miksi voisi tulla edes ajatus tuomitsemisesta? Vain kannatus!
Itsenäisyys on aina vain hyvä asia! Suomikin itsenäistyi aikoina (vihdoin)...ihmettelin vain suuresti joskus miksi taas myi itseä EU:lle, sai isännän niskalle ja menetti omia rahoja. Noh! Sehän on teidän asia. Omalla vapaudella vois tehdä mitä lystää.

Vierailija
Fëanor
nebo9900

Milläs meinaavat elantonsa hankkia?

Hyvinkin he ovat pärjänneet ennen valkonaamojen tuloa!
Eihän intiaani muutakaan tarvitse kun vain vapautta ja luontoa!

Vierailija
nebo9900
maddox
muutan tuonne eläkepäiviksi.

Hyvä ajatus!

Yleensähän ne jäävät vain ajatuksen asteelle.

Onhan noita “kaheleita” ollut muuallakin. Skottilaisen Johnnie Walkerin veli häipyi laatuwhiskyn valmistusoikeuksia koskevan riitansa vuoksi aina Nashvilleen saakka.
Hänen lääkäri-asianajaja-poikansa, William, pani lapun toimistonsa luukulle ja meni muutaman palkatun rosvon kanssa Meksikoon valloittaen Sonoran julistaen sen Sonoran itsenäiseksi tasavallaksi. Luonnollisesti hän valitsi itse itsensä presidentiksi.

Lippuunsa William kirjotti - Viisi tai ei mitään - vilpittömänä tarkoituksenaan vallata koko Väli-Amerikan viisi valtiota rosvojoukollaan.

Mies valittiin ankarien taistelujen jälkeen Nicaraguan ”vapaissa” presidentinvaaleissa maan presidentiksi Granadan kaupungissa. Vaaleihin osallistuivat useita kertoja pääasiallisesti hänen oma, juopunut rosvojoukkonsa.

Lopulta Williamin ja agitaattorin uraputki päättyi kauniin luonnon helmassa. Koko kampanjan junailija, Byron Cole, asetettiin linnunpelättimeksi puun oksaan, mutta unohtivat epähuomiossa köyden miehen kaulaan. Itse William teloitettiin ampumalla Hondurasin Trujillossa.

Jaaa, että milloin tämä tapahtui? Punaleimaisen kyljessä lukee - Established 1820 - ja William syntyi 4 vuotta myöhemmin.

http://en.wikipedia.org/wiki/William_Walker_(soldier)

Vierailija

HYVÄ!
USA:n hajoaminen olisi joka tapauksessa monella tapaa hyvä asia, mutta erityisen loistavaksi sen tekee se, että aloitteen tekevät ympäristöä kunnioittavat alkuperäisasukkaat.

Tämähän antaa aivan ironisen vivahteen KKK:n julkilauseelle "Amerikka amerikkalaisille!" Hehheh. Katsotaas miten tässä käy.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat