Monimutkaiset Unet

Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

Näin unessa että olin maaseudulla vanhan tädin luona ja olin ostanut edellisessä unessa uuden kännykän. Uudessa unessa ollessani tädin luona ravasin talossa hermostuneena - sitten kokeilin kännykän yhtä sen toimintaa joka oli: Se tuotti jotain signaalia joka kutsui luokseen kaikenlaisia eläimiä.
Vahingossa laitoin signaalin päälle ja kaikenlaisia eläimiä tuli oven taakse. Hädissäni laitoin signaalin pois päältä mutta sitten tapahtui tämä:
Kissat alkoi jahtaamaan oravaa ja saikin sen kiinni ja puraisi sitä niskasta että sen taju meni. Häädin vihaiset kissat tiehensä ja toipunut orava yritti paeta puuhun mutta yksi kissa esti sitä joten päätin napata kissaa niskasta. Virhe! Kissa puraisi minua tämän jälkeen. Sitten heräsin.

Näin toisen unen jossa aloin lentämään keskellä kaupunkia ja ihmiset katsoi hämmästyneenä - sitten hekin alkoi lentämään. Sitä ennen seurasi tosi mutkikas draama - mutta en osaa selittää enkä muista enää yksityiskohtia.

Näin jälkeenpäin voin sanoa että viimeisen viikon aikana mun unista on tullut niin perkeleen mutkikkaita ja monipuolisia, että täytyy vain ihmetellä. Voiko nukkuvan ihmisen päässä todella olla yhtäkkiä noin paljon yksityiskohtia säädetty huippuunsa? Saitte ehkä vaikutelman ettei ollutkaan kovin monimutkainen uni mutta kun ei osaa selittää paremmin ja suurin osa unesta pyyhkiytyi mielestä. Se jäi mieleen että tunsin unessani sen tunteen että olin todellakin siinä unessa.

Näin päätteeksi: En ole uskovainen mutta jos näen vielä yhdenkin tällaisen unen niin alan uskomaan että jokin taho kyllä on mukana unissa koska en vain usko että unet voivat yhtäkkiä tuntua tältä ja olla äärettöman todentuntuisia sekä täynnä huumoria, draamaa ja kaikkea mikä viittaa että unia nähdessään ihminen on kytköksissä johonkin mystiseen.

Onko muilla tapahtunut unien näkemisessä harppaus sellaiseen että ei voi enää ymmärtää kuinka hyvin uni voi olla toteutettu?

Ja jos on jotain hyviä linkkejä uniin liittyviin asioihin niin pistäkää ihmeessä.

En voi odottaa näkeväni huomisen unen.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Kommentit (6)

Vierailija

Intiaanien mukaan unien hallinta alkaa siitä että alat katsomaan käsiäsi unissa. Itse olen kerran muistanut tämän unessa, ja käsiäni katsoessa ne alkoivat heilua vimmatusti, eli sormet muodostivat eräänlaiset "viuhkat" silmieni eteen. Taisin hätkähtää hereille kun se oli sen verran omituista...

---
Seuraa 
Viestejä3395
Liittynyt6.9.2006

Nojaa? Kenties nukkumaympäristössäsi tai tavoissasi tai jopa terveydessäkin voi olla tapahtunut jokin muutos joka heijastuu mutkikkaina unina. Itselläni esim. yksi yömyssy aiheuttaa sen, että unet ovat kertaluokkaa oudompia.

Itse olen vähän sitä mieltä, että unien ympärille on luotu turhaa mystiikkaa ja niitä on yritetty tulkita mitä ihmeellisimmillä tavoilla. tarkoitan, että jos hammasta särkee ja näkee unen jossa hampaat putoavat, niin sitä unta on turha selitellä seksuaalielämän yksitoikkoisuudella.

Tietenkin esim. jotkut pelot ja toiveet heijastuvat uniin pääkopassa olevan pullamössön niitä yöllä "kovolle sväpätessä", mutta unessa kuitenkin osa aivoista on horteessa joten ei pidä ihmetellä jos tuotokset ovat mitä ovat.

Aivot saadaan tuottamaan hallusinaatioita monin tavoin, eikä niistä hallusinaatioistakaan yleensä yritetä tulkita mitään kovin syvällisiä elämäntilanteisiin heijastuvia asioita, joten miksi unistakaan väkisin tarvitsisi niin tehdä. Puhtaasta mielenkiinnosta ehkä. Nauti nyt mielenkiintoisista unistasi ja kirjoittele vaikka ylös niitä jos haluat muistaa ne jatkossakin.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Oletko viime aikoina ruokkinut mieltäsi uudella materiaalilla, vai vain levännyt riittämiin pitkän ahkeran jakson päätteeksi? Itselläni monimutkaiset "tarinaunet" syntyvät nimen omaan siitä, että on kuormittanut ajatuksiaan usein jollakin uudella ja älyllistä ponnistelua vaativalla. Joskus myös siitä, että on tehnyt raskasta ruumiillista työtä pitkään (monta päivää putkeen) ja saa vihdoin nukkua rauhassa ja levätä.

Itse näen usein "tarinaunia", jotka jäävät mieleen niin elävinä ja monijuonellisina että niistä pitäisi melkein tehdä kirja tai elokuva. Joistakin ehkä tuleekin, mene tiedä.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Noh, kyllähän minunkin unistani voisi tehä vaikka leffoja... joissain on hollywood-leffoja parempi "kässäri" (ei paljoa vaadi ).

Vierailija
Armitage
Intiaanien mukaan unien hallinta alkaa siitä että alat katsomaan käsiäsi unissa. Itse olen kerran muistanut tämän unessa, ja käsiäni katsoessa ne alkoivat heilua vimmatusti, eli sormet muodostivat eräänlaiset "viuhkat" silmieni eteen. Taisin hätkähtää hereille kun se oli sen verran omituista...

katsoppas unessa peiliin.. varsin vakuuttava näky
monesti juuri tuosta on alkanut lucidi ja olen pystynyt jollain tavalla hallitsemaan unia.

eräässä unessa peiliin katsoessa mulla oli siinä silmät kiinni ja tukka kasvoi päässä ja samalla tuli ryppyjä kasvoille.. pelottavaa..

Uusimmat

Suosituimmat