Aaltoenergiaa - Wave Dragon

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

kuva selittää kaiken.

mielenkiintoinen tapa tuottaa energiaa.

koko tuo systeemi kelluu veden päällä.

laitoksen koko tosin pitää olla suuri ennenkuin tuosta voi puhua kaupungin kokoisesta energian tuotosta..

veden putous matka ei ole kovinkaan suuri ja pitää olla aika tuulista että homma lähtee toimimaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Vakuuttavin toteutus minkä olen aaltoenergiasta nähnyt on kyllä suomalaisen aw-energyn waveroller. Tässä toteutuksessa lienee samat heikkoudet kuin muissakin pinta-aalto järjestelmissä.

Vierailija
Ertsu
Eiköhän tämä konsepti olisi kuitenkin tehokkain ja halvin:

No varmaan johonkin kotikäyttöön Kaupallinen toteutus joka toimii samalla periaatteella on nimeltään pelamis. Tämäkin kuuluu pinta-aaltoja hyödyntäviin.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Paitsi että tuo konsepti toimisi yhtä hyvin kaupallisella- kuin kotikäyttöpuolellakin. Tässä kellukkeet ovat rinnakkain, joka antaa suuremman väännön kuin Pelamiksen peräkkäiset kellukkeet.

Vierailija
Ertsu
Paitsi että tuo konsepti toimisi yhtä hyvin kaupallisella- kuin kotikäyttöpuolellakin. Tässä kellukkeet ovat rinnakkain, joka antaa suuremman väännön kuin Pelamiksen peräkkäiset kellukkeet.

Ei millään pahalla, mutta veikkaan että pelamiksen kehittäneet ovat sen verran aaltoja tutkineet että tietävät kyllä paremmin kannattaako laite laittaa pitkin vai poikin päin

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
babun
Ertsu

Ei millään pahalla, mutta veikkaan että pelamiksen kehittäneet ovat sen verran aaltoja tutkineet että tietävät kyllä paremmin kannattaako laite laittaa pitkin vai poikin päin

Menee vähän uskonnon puolelle: Minä uskon isään insinööriin, kaikkiosaavaan hilavitkuttimien ja härpättimien suunnittelijaan.

Vierailija
Ertsu
babun
Ertsu

Menee vähän uskonnon puolelle: Minä uskon isään insinööriin, kaikkiosaavaan hilavitkuttimien ja härpättimien suunnittelijaan.

Joo okei sori, sinähän tiedät nämä hommat. Kyllä porukka vaan on nöyrä tietämyksensä suhteen

Vierailija

jotta ei menisi ad-hominemeiksi vaan niin kerropa ne laskelmat jolla olet päätellyt että rinnakkaiset kellukeet ovat paremmat kuin peräkkäiset ja perustuuko näkemyksesi sille että aallot ovat samanlaisia kaikkialla?

Vierailija

Mitäs jos meren pohjaan kiinnitettäisiin jättimäisiä telineitä, joista roikkuisi levyjä. Kun merivirrat liikkuisivat, ne heiluttaisivat levyjä. Tällöin liikkeestä saisi energiaa.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007

Tämä perustuu ihan mutuun, ei laskelmiin. Kuvasta päätellen se pelamis kelluu niin syvällä, että aallot liikuttavat sitä vähemmän. Jos joku insinööri on kiinnostunut siitä minun konseptistani, niin saa tehdä laskelmat ja suunnittelun. Jos ei, niin unohdetaan koko juttu.

Babun
...ja perustuuko näkemyksesi sille että aallot ovat samanlaisia kaikkialla?

Ei perustu. Ensinnäkin sitä minun konseptiani voisi tehdä eri mittasuhteilla eri paikkoihin ja toiseksi e.o. konsepti antaa kyllä jonkin verran pelivaraa.

Vierailija
Ertsu
Tämä perustuu ihan mutuun, ei laskelmiin. Kuvasta päätellen se pelamis kelluu niin syvällä, että aallot liikuttavat sitä vähemmän. Jos joku insinööri on kiinnostunut siitä minun konseptistani, niin saa tehdä laskelmat ja suunnittelun. Jos ei, niin unohdetaan koko juttu.

The Pelamis is an attenuating wave device designed for survivability at sea rather than highly efficient energy conversion. This means that rather than absorbing all of the energy available in a wave, it converts only a portion of that energy to electricity. This is principally so that the device can survive in dangerous storm conditions which could do considerable damage to a wave device attempting to absorb all the available energy.

Tämäpä on yksi pinta-aaltojen heikkouksista. Esimerkiksi tämä on yksi asia jolle pohja-aaltojärjestelmät eivät ole niin haavoittuvaisia.

Babun
...ja perustuuko näkemyksesi sille että aallot ovat samanlaisia kaikkialla?
Ertsu

Ei perustu. Ensinnäkin sitä minun konseptiani voisi tehdä eri mittasuhteilla eri paikkoihin ja toiseksi e.o. konsepti antaa kyllä jonkin verran pelivaraa.

Kuvittelisin että tällä saattaa myös olla aikalailla merkitystä. Eli kummatkin menimme mutulla ja sitten syytät minua siitä että luotan asiantuntijoihin. Aika reilua.

Ertsu
Seuraa 
Viestejä6541
Liittynyt8.11.2007
Babun
Kuvittelisin että tällä saattaa myös olla aikalailla merkitystä. Eli kummatkin menimme mutulla ja sitten syytät minua siitä että luotan asiantuntijoihin. Aika reilua.

Tuhannesti anteeksi. Ei todellakaan ollut tarkoitus syyttää sinua mistään. Ehkä en sitten osaa muotoilla lauseitani siten, ettei joku aina vedä hernettä nenään.

Vierailija
Ertsu
Dredex
Mitäs jos meren pohjaan kiinnitettäisiin jättimäisiä telineitä, joista roikkuisi levyjä. Kun merivirrat liikkuisivat, ne heiluttaisivat levyjä. Tällöin liikkeestä saisi energiaa.

Tätäkö tarkoitat ?: http://www.aw-energy.com/page_1_0.html

Esimerkiksi tuo, tosin oli mielessäni toisinpäin, eli kiinnitetty ylhäältä.

Uusimmat

Suosituimmat