Minkätakia hämähäkit on niin pelottavan näkösiä monille?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Menkaa http://www.google.com ja ottakaa "pictures" ja sit kirjottakaa "spider eye"

En siis tajua miten ne on nii pahan näkösiä lol... Joku niis on. Sanokaas teidän mielipiteet hämähäkeistä. Ja niistä isoista eteenkin ne on niit pahimpii

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Itse löysin pari kuukautta sitten asunnostani aika erikoisen näköisen hämähäkin. Mitenköhän se tänne edes pääsi.

Ensin ajattelin hankkiutua siitä eroon ja keräsin sen paperin päälle talteen.
Katselin sitä hämähäkkiä useita kymmeniä minuutteja ja tarkkailin sen reaktioita. Se oli selvästi hyvin varuillaan kokoajan. Taisi pelätä. Oli tosi mielenkiintoisa seurata sen reaktioita ja sitä miten hitaasti se osaa ottaa liikkeensä jos se on paniikissa. Se lähinnä oli tosi erikoisessa puolustusasennossa ja sitten yksi jalka kerrallaan todella hitaasti liikutti itseään.

Aikani tarkkailtuani sitä ajattelin että se pitää saada pois täältä joten vein sen paperin avulla parvekkeelle.
Tuuli meinasi viedä sen mukanaan ja se tarrautui epätoivoisesti paperin reunaan kiinni.

Ajattelin että onpa erikoinen ja itsestäni eroava elämänmuoto.
Melkein tapoin sen mutta koska sen käytös ja sitkeys herätti minussa jonkinlaista sympatiaa niin päätin että eläköön sitten täällä. Vein sen paperilla takaisin sisälle ja annoin sen asettua chili kasvini lehdelle.

Senjälkeen en ole tätä kyseistä hämähäkkiä nähnyt.
On hyvinkin mahdollista että kissani söi sen.

Vierailija
Cosmic-Fairy
Itse löysin pari kuukautta sitten asunnostani aika erikoisen näköisen hämähäkin. Mitenköhän se tänne edes pääsi.

Ensin ajattelin hankkiutua siitä eroon ja keräsin sen paperin päälle talteen.
Katselin sitä hämähäkkiä useita kymmeniä minuutteja ja tarkkailin sen reaktioita. Se oli selvästi hyvin varuillaan kokoajan. Taisi pelätä. Oli tosi mielenkiintoisa seurata sen reaktioita ja sitä miten hitaasti se osaa ottaa liikkeensä jos se on paniikissa. Se lähinnä oli tosi erikoisessa puolustusasennossa ja sitten yksi jalka kerrallaan todella hitaasti liikutti itseään.

Aikani tarkkailtuani sitä ajattelin että se pitää saada pois täältä joten vein sen paperin avulla parvekkeelle.
Tuuli meinasi viedä sen mukanaan ja se tarrautui epätoivoisesti paperin reunaan kiinni.

Ajattelin että onpa erikoinen ja itsestäni eroava elämänmuoto.
Melkein tapoin sen mutta koska sen käytös ja sitkeys herätti minussa jonkinlaista sympatiaa niin päätin että eläköön sitten täällä. Vein sen paperilla takaisin sisälle ja annoin sen asettua chili kasvini lehdelle.

ne hämikset tulee apajille ja lämmittelemään sun kämppääs. Mullaki oli kerran vastaavanlainen tilanne. Tosi ison hämiksen näin lattialla juoksevan. Otin muovikipon minkä läpi pysty näkemään ja otin sen vangiks. Noh ku leffa oli kesken niin se sai olla keittiössä vankina koko yön sit aamulla heitin sen parvekkeelta alas

Vierailija
Cosmic-Fairy

Todennäköistä on, että sinä itse söit sen.

Ihmiset syövät elämänsä aikana tietämättään ainakin kymmentä hämähäkkiä, kun ovat nukkumassa. Hämähäkki joutuu joskus vahingossa syödyksi, kun kipittää nukkuvan ihmisen kasvoilla.

Tämä kuulosti minusta alkuun yököttävältä, mutta sitten ajattelin mikä ettei, onhan hämähäkissä kuitua

Vierailija

Suihkussa ollessani löysin pesusienestäni lukin. Enpä käyttänyt sitä pesusientä vähään aikaan. Hämähäkkien lukuisat jalat saattavat ällöttää ihmisiä. Tai sitten niiden karvaisuus.

Vierailija

Itseäni eivät inhota kaikki hämähäkit luokattomasti, vaan ainoastaan ne, joiden tiedän olevan haitaksi mm. perhoskannoille tai kykenevän puremaan ihmistä ampiaisenpiston veroisesti.

Itse koen mm. ristihämähäkin inhottavana puremariskinä itselleni, enkä siedä sen tuloa apajille joilla itse päden perhoskeräilijänä.

Tieto vaikuttaa siis tuntemuksiin, kun luontoon olen perehtyny...

Vierailija

Hämähäkki on hyönteiseksi poikkeuksellisen älykäs. Se reakoi ihmiseen hyvin nisäkäsmäisesti. Se liikku erittäin ketterästi. Siinä sen outous.
Pidän hämähäkeistä jo siksi että ne syö muita hyönteisiä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
taiteilijatyyppi
Itseäni eivät inhota kaikki hämähäkit luokattomasti, vaan ainoastaan ne, joiden tiedän olevan haitaksi mm. perhoskannoille tai kykenevän puremaan ihmistä ampiaisenpiston veroisesti.

Se nyt on varmaakin varmempi asia, ettei tässä maassa elä ainoatakaan perhoskannoille haitallista hämähäkkiä.

Itse koen mm. ristihämähäkin inhottavana puremariskinä itselleni, enkä siedä sen tuloa apajille joilla itse päden perhoskeräilijänä.

Tieto vaikuttaa siis tuntemuksiin, kun luontoon olen perehtyny...

Enpä tuossa näe tiedon vaikutusta, ihmeellistä asenteellisuutta senkin edestä. Tuskin edes itse uskot hämähäkin syövän sitä elämän ainokaista sadan pisteen ihmettä nenäsi edestä.

Vierailija

Korjataan nyt vielä että lukki on hämähäkkieläin muttei varsinainen hämähäkki. Hämähäkkieläimistä hämähäkit tunnistaa siitä että ne ovat ainoina kykeneväisiä tuottamaan seittiä. Kaikilla hämähäkkieläimillä on kahdeksan jalkaa, ja lahkoon kuuluvat mm. skorpparit, lukit, punkit, valeskorpparit, sekä The Skorpions.

Hämähäkit eivät ole hyönteisiä vaan nimenomaan hämähäkkejä, ne ovat eliöinä noin 400 Ma vanha lajinsa ja oletettavasti ensimmäisiä mönkijöitä maan pinnalla.

ps.
Eikös perhosten pyydystely kokoelmiin kielletty lailla?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat