Osta oma pieni ydinvoimala

Seuraa 
Viestejä2875
Liittynyt20.9.2005

Toshibalta:
http://www.nextenergynews.com/news1/nex ... 2.17b.html

Teho 200 kW. Eiköhän sillä jo QuadCorekin pyöri.

Sivut

Kommentit (17)

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005

aika erikoinen, tuolla sanottiin ilmeisesti polttoainesatsin kestävän 40 vuotta. Mitäs sen jälkeen? Tuleeko Toshiban äijät tuomaan uuden satsin ja vie vanhat pois takasin jaappaniin?

Vierailija

Voisi olla hyvä ison rekan voimalähde. Tai miksei myös junan.

Jokaisen auton ostamiseen pitäisi tosin pyytää lupa:

22 §
Kulkuvälineessä oleva ydinlaitos

Milloin ydinlaitos rakennetaan käytettäväksi tai sitä käytetään kulkuvälineessä tai sen voimanlähteenä, sovelletaan 19 §:n 1–10 kohdan säännöksiä vain niiltä osin kuin toiminta sitä edellyttää.

Milloin edellä tarkoitettua ydinlaitosta käytetään Suomen alueella vain tilapäisesti, on luvan myöntävä viranomainen kauppa- ja teollisuusministeriö ja sovelletaan tätä lakia muutoinkin niin kuin toimintaan, jota tarkoitetaan 2 §:n 1 momentin 2–5 kohdassa.

Vierailija
maddox
tuollainen täytyy hankkia mökille.

Kun tieto ydinreaktorista mökilläsi leviää, tulet huomaamaan, kuinka rauhallinen ympäristösi onkaan - naapureita ei ole 10 km säteellä :)

Toisaalta sinulla olisi pelko terroristeista, jotka koettaisivat siepata sen omaksi "saunankiukaakseen".

Vierailija

Paras siinä on varmaan että se karkottaa Vastaajan tehokkaasti.

Ihan hauska koppi, mutta joo, mitenköhän tuo säteilyturvallisuus oikein on?

Vierailija
Dark Serenity
Paras siinä on varmaan että se karkottaa Vastaajan tehokkaasti.
osoitus tietämättömyydestäsi tai tahallisesta piikittelystä. Saat valita itse.

Ihan hauska koppi, mutta joo, mitenköhän tuo säteilyturvallisuus oikein on?

STUK selvittää sen ennen kuin saat tuotua kopin Suomeen.

Minua kiinnostaa enemmänkin se, miten tuollaiset voidaan pitää pois terroristien ulottuvilta. Riivatun kalliiksi tulee jo senkin turvatoimen järjestely.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi
Minua kiinnostaa enemmänkin se, miten tuollaiset voidaan pitää pois terroristien ulottuvilta. Riivatun kalliiksi tulee jo senkin turvatoimen järjestely.

Vierailija
Olbe
Vastaaja_s24fi

Vierailija
DerMack
Vastaaja_s24fi
terroristien
tuskin terroristeja kiinnostaa noin pieni laitos

Paljon pienemmätkin määrät kiinnostavat - jopa lääketieteessä käytetyt säteilevät materiaalit. Likaisen pommin tekoon nekin käy.

Vierailija
DerMack
aika erikoinen, tuolla sanottiin ilmeisesti polttoainesatsin kestävän 40 vuotta. Mitäs sen jälkeen? Tuleeko Toshiban äijät tuomaan uuden satsin ja vie vanhat pois takasin jaappaniin?

Tarvikepuljut alkavat tuottaa yhteensopivaa mallia, jonka he väittävät kestävän +30% puoleen hintaan...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat