Miehitetty Mars-lento vuonna 2019

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miehitetty Mars-lento vuonna 2019. Etusivulta löytyy myös vetoomus.

Sivut

Kommentit (47)

ilmaisin
Seuraa 
Viestejä1285
Liittynyt2.7.2005

Ei tuollainen onnistu valtion organisaatioilta. Se kumminkin peruutetaan jollain "tylsää ja vaarallista" tai "tähän on jo käytetty niin paljon rahaa"-syyllä. Hyväntekeväisyysrahoja ei taas saada riittävästi tuollaiseen, mutta tilanne tulee korjautumeaan teknologian halpenemisen vuoksi vuosikymmenissä tai -sadoissa.

Vierailija

Marsiin ei mennä kemiallisin raketein. No, ainakin itse luulen näin. Mielestäni realistisin propulsiotekniikka on "Gas(eous) core nuclear reactor".

Vierailija
Reiska
Miksi tarvitsee olla miehitetty?

Jotta _ihminen_ joskus olisi muullakin planeetalla kuin Maassa. Kyllähän Mars on Maan jälkeen fiksuin planeetta vierailla.

Marssilainen
Seuraa 
Viestejä3337
Liittynyt29.3.2005

Miksi matkustaa ulkomaille, kun saman näkee telkkarista? Ennen matkustaminen oli vaivalloista, nykyään helppoa. Nykyään planeettamatkustus on vaivalloista, tulevaisuudessa helppoa.

Siinä se taas nähtiin, kuinka vilunki rehellistä huiputtaa...

Vierailija
Marssilainen
Miksi matkustaa ulkomaille, kun saman näkee telkkarista? Ennen matkustaminen oli vaivalloista, nykyään helppoa. Nykyään planeettamatkustus on vaivalloista, tulevaisuudessa helppoa.

Google Earthia tulee käytettyä aika paljon, ja sat.kuvien lisäksi siellä on paljon noita ihmisten ottamia kuvia paikan päältä.

Olen varmaan vähiten matkustanut täällä. Suomi-Ruotsin ulkopuolella 2 matkaa. Virossa tai Venäjälläkin nolla kertaa, vaikka ei olisi pitkä matka.

Valtio päättää rahankäytöstäni enemmän kuin minä itse, ja maksakoon seuraukset, jos minusta ei tule avarakatseinen, suvaitsevainen ja kielitaitoinen kosmopoliitti.

Vierailija
oge
Marssilainen
Google Earthia tulee käytettyä aika paljon, ja sat.kuvien lisäksi siellä on paljon noita ihmisten ottamia kuvia paikan päältä.
Jos kukaan ei olisi matkustellut, niin meillä ei olisi Google Earthiakaan.

Jos ihminen ei mene itse paikan päälle Marsin, niin silloin me jäämme paitsi loistavasta tulevaisuudesta.

En ole käynyt ulkomailla kuin viimeksi keväällä, sitä ennen vuonna 1988, sitä ennen 1977, sitä ennen 1976 ja 1970,...

Vierailija
Alter Ego nro2
200 euroa vetoa, ettei ole ihmisiä Marsissa 2019 mennessä. Vai eikö uskalla?

Voisin lyödäkin vetoa, sillä olen varma, että siellä vuonna 2019 on ihmisiä, mutta en halua, että häviät niin paljon rahaa.

Vierailija
oge
Olen varmaan vähiten matkustanut täällä. Suomi-Ruotsin ulkopuolella 2 matkaa. Virossa tai Venäjälläkin nolla kertaa, vaikka ei olisi pitkä matka.

Äläs nyt. Minä olen elämäni aikana käynyt ainoastaan kahdesti Ruotsissa ja kerran Ahvenanmaalla, jota ei kai voi edes laskea ulkomailla käynniksi. Enpä ole käynyt edes Suomen pääkaupunkiseudulla, joten oma maakin on suurilta osin näkemättä...

Vierailija
Voisin lyödäkin vetoa, sillä olen varma, että siellä vuonna 2019 on ihmisiä, mutta en halua, että häviät niin paljon rahaa.

Merkkaampa tämän vuoden 2019 kalenteriini otsikolla "tänäkään vuonna marsissa ei tule käymään ihmisiä vielä". Ja hykertelen tyytyväisyyttäni vuonna 2019 kun ennustukseni pitää paikkaansa. Tiedän nimittäin, että tuontasoisessa hankkeessa n. 11 vuotta on erittäin, erittäin lyhyt aika. Teknisesti täysin mahdotonta toteuttaa reissu niin pian.

Kyllä se minustakin olisi kivaa jos adressilla voitaisiin jouduttaa mars-matkaa. Helvetti, taidampa kerätä oman adressin jossa vaaditaan jo miehitettyä tutkimusmatkaa Alfa Centauriin ensi vuonna

Vierailija
leoric
Kyllä se minustakin olisi kivaa jos adressilla voitaisiin jouduttaa mars-matkaa. taidampa kerätä oman adressin jossa vaaditaan jo miehitettyä tutkimusmatkaa Alfa Centauriin ensi vuonna

Jos olisit vaivautunut lukemaan webbisivut, niin olisit havainnut, että Irakin sota on maksanut muutaman vuoden aikana yli 470 miljardia USA:n dollaria. Huomattavasti enemmän kuin 10 vuoden aikana toteutettava miehitetty Mars-lento, joka toteutettaisiin kaikkien maailman avaruusjärjestöjen yhteistyönä. Mahdotonta? Not.

Tutkimusmatka Alfa Centauriin? Miehitetty? Ensi vuonna? Ei sinun kannata nähdä vaivaa. Eiköhän miehitetty Mars-lento toteudu ennen miehittämätöntä Daedalus-projektia, jonka tarkoituksena on lennättää luotain Barnardin tähdelle (noin 5,9 valovuotta)?

Minä merkitsen päivämäärän 21.7.2019 päiväksi, jolloin ihminen viimeistään kävelee Marsin pinnalla. Aion tuolloin myös myhäillä, kun te pessimistit olitte vuonna 2007 karvaasti väärässä ja olisin halutessani käärinyt hyvät rahat vedonlyönnillä.

Vierailija

Sinne sitten jäivät? Sieltä ei pääse pois "koskaan"!

Miehitetty? Tarkoittaa vähän sitä, että siellä olisi sittenkin "marssilaisia" ja muita olioita ja Mars tulee valloittaa?

Vierailija
Urvabara
oge

Äläs nyt. Minä olen elämäni aikana käynyt ainoastaan kahdesti Ruotsissa ja kerran Ahvenanmaalla, jota ei kai voi edes laskea ulkomailla käynniksi. Enpä ole käynyt edes Suomen pääkaupunkiseudulla, joten oma maakin on suurilta osin näkemättä...

Niin kannattaisi käydä maassa jokainen kolkka läpi ennen kuin kannattaa puhua edes Marssiin lentämisestä. Ns. "Raketin polttoaine", millä se raketti sinne lentäisi ei riitä kuin yhteen siivuun varastoineen. Miten marssissa tuotettaisi vieläkin sitä voimakkaampi "polttoaine", kun kysymys saattaa perustua sieltä takaisin maahan poistumiseen. Marssiin ehkä pääsee toiseen suuntaan, mutta sen kiertoradalle takaisin pääsemiseen tarvitaankin ihmeitä ja suurta energiaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat