Merkittävimmät kirjat

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitkä tieteelliset teokset ovat teidän mielestänne sellaisia mitkä kaikkien tulisi lukea??
Itse sain juuri luetuksi Stephen Hawkingssin ajan lyhyen historian. Ja en voi muutakuin hämmästellä. Sillä miehellä on ajatus koossa.En olisi ikinä uskonut että kukaan voi saada minut hahmottamaan noita asioita noin yksinkertaisella ja selkeällä tavalla. Tuo kirja on ehkä se kaikkein paras lukemani kirja.
No seuraavana minulla on vuorossa on Darwinin lajien synty. Lyököhän se Hawkingssin laudalta?
Mutta mitä näiden jälkeen???

Kommentit (10)

Vierailija
Pontius Pilatus
Mitkä tieteelliset teokset ovat teidän mielestänne sellaisia mitkä kaikkien tulisi lukea??
Itse sain juuri luetuksi Stephen Hawkingssin ajan lyhyen historian. Ja en voi muutakuin hämmästellä. Sillä miehellä on ajatus koossa.En olisi ikinä uskonut että kukaan voi saada minut hahmottamaan noita asioita noin yksinkertaisella ja selkeällä tavalla. Tuo kirja on ehkä se kaikkein paras lukemani kirja.
No seuraavana minulla on vuorossa on Darwinin lajien synty. Lyököhän se Hawkingssin laudalta?

Suosittelen Leninin "Materialismia ja empiriokritisismiä":

http://www.marx2mao.com/Lenin/MEC08NB.html

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Itse suosittelen lukemaan sellaisen kirjan kuin Nalle Puh ja filosofit.

Kirjassa perehdytään tarkasti nalle puhin opetuksiin ja niiden filosofisiin ajatuksiin, saatte varsin pian huomata miten nerokas toi A.A. Milnen teos onkin!

Olen fiksu ja älykäs!

Mauno
Seuraa 
Viestejä52
Liittynyt19.3.2005

Noam Chomskyn Understanding Power: The Indispensable Chomsky ja Hegemony or Survival: America's Quest for Global Dominance. Auttaa paljon ymmärtämään nykymaailman tilaa yms.

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Itsekkin lainasin darwinin lajien synty kirjan. En ole vielä ehtinyt lukemaan, mutta täytyy kattoa että siellä mitään mielenkiintoista tekstiä. Taisin lainata jonkun fysiikan kirjankin, sitäkään en ole ehtinyt lukea.

Olen fiksu ja älykäs!

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26912
Liittynyt16.3.2005
Pontius Pilatus

Tarkoitat siis tieteellisiä popularisointeja. Ennen kuin varsinaiseen tieteelliseen kirjallisuuteen käy käsiksi, pitäisi kahlata muutama hyllymetri erilaisia oppikirjoja. Muuten se on ajanhukkaa.

No jaa, ikävä romuttaa hieno pilvilinna, mutta tuollaisen popularisoinnin jälkeen ei ymmärrä yhtään mitään. Mutta onpahan jonkinlainen käsitys siitä, millaisia ilmiöitä Hawking työkseen tutkii

"Tiede" on hieman laaja ala, mutta kokeile H. Karttusen & kumppaneiden Tähtitieteen perusteita, jos aihe vähänkin kiinnostaa. Se on mielestäni hyvä kirja. Se on tarkoitettu oppikirjaksi yliopiston peruskurssille, mutta kirjoitettu niin, että vaadittavaa matematiikkaa osaamatonkin saa hyvän kuvan niistä aiheista, joissa matematiikka ja fysiikka eivät ole aivan keskeisimmässä roolissa.

Biologiasta suosittelisin ennemmin jotain modernia oppikirjaa, kun Darvinin yli sata vuotta vanhaa ja osin vanhentunutta perusteosta. Käy kirjastosta katsomassa, monilla aloilla korkeakoulujen peruskurssien kirjat ovat erinomaisia tietolähteitä, jos vähänkin on pohjatietoja. Itse en ole kurssiakaan biologiaa suorittanut, joten tyydyn neuvomaan vain hyönteisten määritysoppaissa, jos sellainen kiinnostaa.

Vierailija

Joululahjoista löytyi "Tykit, taudit, teräs".

Vielä kun saisin "Lyhyt totuus kaikesta" jotain sinne päin on kirjan nimi. Kuulemma humanisteille sopiva perusteos luonnontieteistä.

Herman Lindquistilla on erinomaisen sujuvia historiankirjoja, justiinsa lopetin Napoleonin elämänkerran. Heppu ei ollut vain sotapällikkö, vaan loi monta euroopalaista tiede- ja yhteiskuntauudistusta.

"Viisaita ja veijareita geoplogian maailmasta" on valitettavasti loppuunmyyty vuosia sitten, mutta kirjastoista saattaa löytyä. Ensimmäisen kerran ajattelin, että geologiakin voi olla jännittävää ja hauskaa.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Myynkö alihinnalla nämä 3 kirjat jos näiden yhteis hinta on 130,65. ja myisin 40€?

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

Uusimmat

Suosituimmat