Mattojen puhdistus

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Että sitä vaan, että missä mä nyt saan matot puhtaaks? Äite käski, mutta kun ei oo lumihankea. On vaan pelkkää kuraa ja paskaa ulkotilat tätnnä.

Kommentit (8)

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007

Ei niitä ny millään hiton lumella pestä! Pyykkitelineeseen vaan ja tamppaat ja annat olla kylmässä vähän aikaan niin kyl ne pölypunkit sieltä kupsahtaa. Imuria tosin suosittelisisin ennemmin kuin tamppausta koska se puhistaa paremmin. Sauna on hyvä paikka sitten pestä mäntysaippualla matot puhtaaksi.

Olen fiksu ja älykäs!

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
NallePuh
Ei niitä ny millään hiton lumella pestä! Pyykkitelineeseen vaan ja tamppaat ja annat olla kylmässä vähän aikaan niin kyl ne pölypunkit sieltä kupsahtaa. Imuria tosin suosittelisisin ennemmin kuin tamppausta koska se puhistaa paremmin. Sauna on hyvä paikka sitten pestä mäntysaippualla matot puhtaaksi.

Eeii...

NallePuh
Seuraa 
Viestejä1151
Liittynyt19.7.2007
CE-hyväksytty
NallePuh

Eeii...

Mitä? vai tarkoititko sä matoja?

Olen fiksu ja älykäs!

Vierailija
CE-hyväksytty
Että sitä vaan, että missä mä nyt saan matot puhtaaks? Äite käski, mutta kun ei oo lumihankea. On vaan pelkkää kuraa ja paskaa ulkotilat tätnnä.

Tee matosta "teräsmiesviitta" ja mene sen kanssa uimaan uimahalliin pari kilometriä.

Vierailija

Varsinkin räsymatot on helppo pestä suuressa vesisoikossa. Ensin vesihuuhtelu, seuraavaan satsiin sit pesuaine, pari kertaa pelkkää vettä ja lopuksi sit huuhteluaine. Onnistuu suht pienessäkin tilassa...
Hyväksi havaittu keino...

Vierailija

1. Pistä matot (vaikka rullalle käärittynä) isoon saaviin, joka on (mattojen kanssa) täynnä mäntysaippualla terästettyä vettä.
2. Anna mattojen liota (imeytyä liuoksessa) tunti-pari.
3. Levitä matot (yksi kerrallaan) ulos jollekin telineelle tai leveälle penkille.
4. Laske painepesurilla n. 30 cm etäisyydeltä edestakaisin heiluttaen matot yksi kerrallaan puhtaaksi.
5. Puhtaat matot kuivumaan, mieluummin sisätiloihin.

Vierailija

Mekaaninen rasitus pesuaine liemessä vallan unohtui mainita, käsin helpohkoa pyöritellä ja vatkata mattoja, aiheuttaa ns. "pesukone-efektin" hih

Uusimmat

Suosituimmat